Gå til innhold

Quetiapin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å ta Quetiapin etter et par ukers bruk, for de skal jeg ta ved forverring av sykdommen min. Saken er at jeg ikke greier å sove. Det har gått flere dager med lite søvn etter at jeg sluttet å ta det. Hva kan jeg gjøre for å få stabil søvn igjen?

Anonymkode: a85a2...dd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg trapper opp quetiapin til 300 mg ved behov (BPII), men står kontinuerlig på en liten dose for søvn (50 mg). Spør behandler om det kan være et alternativ for deg. 

Ved en så lav dose har quetiapin primært samme effekt som førstegenerasjons allergimedisiner (som vallergan og polaramin). Jeg må innimellom ta noen dager uten for å få tilbake søvneffekten. 

Av erfaring vil jeg si at det tar i overkant av en uke etter seponering før du får tilbake ditt gamle søvnmønster. I mitt tilfelle er ikke det søvnmønsteret mye å trakte etter, derav fast, liten dose ;)

Endret av adhoc
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, adhoc skrev:

Jeg trapper opp quetiapin til 300 mg ved behov (BPII), men står kontinuerlig på en liten dose for søvn (50 mg). Spør behandler om det kan være et alternativ for deg. 

Ved en så lav dose har quetiapin primært samme effekt som førstegenerasjons allergimedisiner (som vallergan og polaramin). Jeg må innimellom ta noen dager uten for å få tilbake søvneffekten. 

Av erfaring vil jeg si at det tar i overkant av en uke etter seponering før du får tilbake ditt gamle søvnmønster. I mitt tilfelle er ikke det søvnmønsteret mye å trakte etter, derav fast, liten dose ;)

Så godt å få så gode tips og råd, tusen takk!

Anonymkode: a85a2...dd9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...