Gå til innhold

Faktura sendt i dag, frist i dag....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, frosken skrev:

Du bør få ham til å betale sin andel. 

Utleier kan imidlertid, så fremt ikke annet er eksplisitt avtalt, holde dere begge ansvarlig for hele beløpet. Det betyr at dersom han ikke betaler sin andel, så kan utleier kreve hele beløpet fra deg. 

Men jeg har ikke penger for å betale hans beløp. Men jeg kan forsøke på første husleien slik at det ikke blir problemer ut av det, men før eller siden vil det bli problemer ut av dette hvis det fortsetter med at han ikke kan betale sin andel...

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men jeg er enig med det @Kayia sier: og det er at jeg ikke skal betale noe dersom han nekter å betale sin del. 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke penger for å betale hans beløp. Men jeg kan forsøke på første husleien slik at det ikke blir problemer ut av det, men før eller siden vil det bli problemer ut av dette hvis det fortsetter med at han ikke kan betale sin andel...

Anonymkode: a4d24...ba5

Det skal du ikke gjøre frivillig.

Anonymkode: d365b...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal du ikke gjøre frivillig.

Anonymkode: d365b...53a

Er enig i det. 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal du ikke gjøre frivillig.

Anonymkode: d365b...53a

Han har spandert mye på meg, men selv om han har gjort det så kan jeg ikke bare begynne å betale fulle beløpet på husleien selv, for man vet aldri om dette gjentar seg og at han forandrer side etter at vi ble samboere. 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Da bør du i alle fall, kreve at han ringer huseier og spør om utsettelse. Fyren virker jo jævlig useriøs da. Sikker på at han vil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Da bør du i alle fall, kreve at han ringer huseier og spør om utsettelse. Fyren virker jo jævlig useriøs da. Sikker på at han vil???

Jeg begynner jo å lure på om han har ombestemt seg. Altså at han ikke vil bo med meg allikevel.  Men utrolig kjipt at han måtte gå så langt at vi har signert på kontrakten... 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg har jo sagt opp min leilighet og har ingen sted å bo om dette går dårlig... 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner jo å lure på om han har ombestemt seg. Altså at han ikke vil bo med meg allikevel.  Men utrolig kjipt at han måtte gå så langt at vi har signert på kontrakten... 

Anonymkode: a4d24...ba5

Høres uansett som han setter deg i en skvis, uansett om han er interessert eller ikke. Det er ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke penger for å betale hans beløp. Men jeg kan forsøke på første husleien slik at det ikke blir problemer ut av det, men før eller siden vil det bli problemer ut av dette hvis det fortsetter med at han ikke kan betale sin andel...

Anonymkode: a4d24...ba5

Dere står begge som betalere, du betaler din del og om han skal ha utsettelse på sin del så får han selv ringe huseier og be om det - det kan ikke være sånn at det er du som må gjøre alle de ubehagelige tingene. Ikke skjønner jeg at han ikke kan betale heller, har da fått inntrykk av at han er ganske stinn av gryn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Dere står begge som betalere, du betaler din del og om han skal ha utsettelse på sin del så får han selv ringe huseier og be om det - det kan ikke være sånn at det er du som må gjøre alle de ubehagelige tingene. Ikke skjønner jeg at han ikke kan betale heller, har da fått inntrykk av at han er ganske stinn av gryn?

Enig i det. Jeg ønsker å betale min del. Årsaken til at han vil utsette det er at han vil ha tid til å prate om hvordan vi løser det økonomisk først. Jeg har også et inntrykk om at han har veldig bra økonomi så forstår ikke hvorfor han absolutt skal vente.... 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Høres uansett som han setter deg i en skvis, uansett om han er interessert eller ikke. Det er ikke greit.

Jeg føler meg satt i knipe og utrygghet pga dette. Jeg har sagt opp min leilighet og går noe galt nå pga manglende betaling på ny husleie så er det meg som må slite. 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg satt i knipe og utrygghet pga dette. Jeg har sagt opp min leilighet og går noe galt nå pga manglende betaling på ny husleie så er det meg som må slite. 

Anonymkode: a4d24...ba5

Til ts. Jeg håper alt det du skriver om om dagen nå medfører riktighet? Jeg synes mange brukere bruker mye tid på å svare deg godt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken til at han vil utsette det er at han vil ha tid til å prate om hvordan vi løser det økonomisk først.

Dere har ikke bestemt dere for å flytte sammen, funnet en leilighet og skrevet kontrakt uten å prate om hvordan det skal "løses økonomisk", i betydningen betales?

Som tidligere nevnt: Det er noe grunnleggende mangelfullt ved kommunikasjonen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, cilie skrev:

Til ts. Jeg håper alt det du skriver om om dagen nå medfører riktighet? Jeg synes mange brukere bruker mye tid på å svare deg godt. 

 

Hvorfor skal det ikke være riktig ? Det er riktig men jeg er såklart redd for å bli gjenkjent av folk jeg kjenner som vet om dette osv men jeg tar sjansen på det. Om noen gjør så er dette et helt normalt problem som alle kan havne i. 

Jeg er veldig glad for at folk har kommet med så gode råd her inne. Veldig takknemlig. 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, laban skrev:

Dere har ikke bestemt dere for å flytte sammen, funnet en leilighet og skrevet kontrakt uten å prate om hvordan det skal "løses økonomisk", i betydningen betales?

Som tidligere nevnt: Det er noe grunnleggende mangelfullt ved kommunikasjonen deres.

Vet. Han sier at han ikke har tid til å diskutere dette nå og han er veldig unnvikende når det kommer til å diskutere slike ting som økonomi. 

Jeg får stole på at han har sendt melding til utleier å bedt om utsettelse til neste uke. Jeg kunne betalt min del men vi har blitt enig i at jeg betaler litt mer enn han denne gangen på husleie fordi han skal ut med depositumet. 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Lillemus skrev:

Dere står begge som betalere, du betaler din del og om han skal ha utsettelse på sin del så får han selv ringe huseier og be om det - det kan ikke være sånn at det er du som må gjøre alle de ubehagelige tingene. Ikke skjønner jeg at han ikke kan betale heller, har da fått inntrykk av at han er ganske stinn av gryn?

Enig med Lillemus. Du betaler din del i dag og gir beskjed til kjæresten at han må selv kontakte huseier vedr sin betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet. Han sier at han ikke har tid til å diskutere dette nå og han er veldig unnvikende når det kommer til å diskutere slike ting som økonomi. 

Jeg får stole på at han har sendt melding til utleier å bedt om utsettelse til neste uke. Jeg kunne betalt min del men vi har blitt enig i at jeg betaler litt mer enn han denne gangen på husleie fordi han skal ut med depositumet. 

Anonymkode: a4d24...ba5

Når du sier "Vi har blitt enige om...." - hva mener du egentlig? Dere hadde jo bestemt at han skulle betale depositumet,  og så skulle dere dele 50/50 på husleia, og dere signerte i forgårs på at første betaling skulle skje umiddelbart. Da var det jo krystallklart.

Men nå gir du etter... Du har ikke råd til å la deg manipulere til å "bli enig om" noe du kommer dårligere økonomisk ut av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, påskelilje skrev:

Når du sier "Vi har blitt enige om...." - hva mener du egentlig? Dere hadde jo bestemt at han skulle betale depositumet,  og så skulle dere dele 50/50 på husleia, og dere signerte i forgårs på at første betaling skulle skje umiddelbart. Da var det jo krystallklart.

Men nå gir du etter... Du har ikke råd til å la deg manipulere til å "bli enig om" noe du kommer dårligere økonomisk ut av!

Han spurte om jeg kan betale litt mer enn han denne måned pga han har et stort depositum å betale på. Jeg sa at det var greit og at jeg kunne sende pengene over slik at han kan betale husleien samlet. Men da sa han at han ber om utsettelse til neste uke og at vi må snakke sammen først. 

Han har ikke tid å prate nå pga arbeid gjennom hele helgen.... 

Men jeg kan betale den delen det ble avgjort at jeg skal betale denne måned å sette inn til utleier. Og så kan han få utsette sin del. Eneste mulighet som jeg ser nå..... 

Dette er kjipt for jeg har sagt opp leiligheten og er redd for å ikke ha bosted neste måned... 

Anonymkode: a4d24...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han spurte om jeg kan betale litt mer enn han denne måned pga han har et stort depositum å betale på. Jeg sa at det var greit og at jeg kunne sende pengene over slik at han kan betale husleien samlet. Men da sa han at han ber om utsettelse til neste uke og at vi må snakke sammen først. 

Han har ikke tid å prate nå pga arbeid gjennom hele helgen.... 

Men jeg kan betale den delen det ble avgjort at jeg skal betale denne måned å sette inn til utleier. Og så kan han få utsette sin del. Eneste mulighet som jeg ser nå..... 

Dette er kjipt for jeg har sagt opp leiligheten og er redd for å ikke ha bosted neste måned... 

Anonymkode: a4d24...ba5

Du har gitt inntrykk av at han har solid økonomi. Jeg synes det virker underlig å ha god økonomi og inntekt, signere kontrakt, og ikke ha kr. 6500 til husleie tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...