Gå til innhold

Vrangforestilling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det jeg opplever for tiden er en form for vrangforestilling? 

Jeg har sånn dødsangst, og har «fått for meg» at jeg kommer til å bli utsatt for noe sykdom/ulykke osv. Jeg har tanker som: hva om jeg ikke lever om ett år?

dette skaper stor angst og er forferdelig slitsomt! Er dette «vanlig» angst?

Anonymkode: d1f43...a39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det jeg opplever for tiden er en form for vrangforestilling? 

Jeg har sånn dødsangst, og har «fått for meg» at jeg kommer til å bli utsatt for noe sykdom/ulykke osv. Jeg har tanker som: hva om jeg ikke lever om ett år?

dette skaper stor angst og er forferdelig slitsomt! Er dette «vanlig» angst?

Generalisert angstlidelse (GAD)?

Anonymkode: 92931...5e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er til og med redd for å skrive det, redd for å si det høyt, redd det da blir virkelig og at det går «troll i ord»..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker at jeg hadde det slik en periode. For min del utviklet det seg etter hvert til mer tvangstanker. At jeg hele tiden måtte sjekke og forsikre meg om at jeg var frisk. En føflekk, smerter i kroppen, var jeg litt slapp en dag ol så fikk jeg tanker om alvorlig sykdom. Det kunne jo også minne om sykdomsangst eller hypokonderdiagnose. Uansett er det en angstdiagnose. Hvis du ikke får hjelp med dette kan det utvikle seg til depresjon og evt andre angstdiagnoser. Det gjorde det for min del. 

Anonymkode: 99e21...c6f

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er til og med redd for å skrive det, redd for å si det høyt, redd det da blir virkelig og at det går «troll i ord»..

Høres mer ut som en tvangstanke.

stjernestøv
Skrevet
49 minutter siden, kupton skrev:

Høres mer ut som en tvangstanke.

Har jeg o tvangstanker da? Når jeg tenker at det jeg tenker skaper min virkelighet, er ikke dette sant da? De kaller det vrangforestillinger. Men det vi tenker skaper jo vår virkelighet?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har jeg o tvangstanker da? Når jeg tenker at det jeg tenker skaper min virkelighet, er ikke dette sant da? De kaller det vrangforestillinger. Men det vi tenker skaper jo vår virkelighet?

Kupton svarte TS. 

Anonymkode: 19071...ea9

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor har du ikke tenkt deg en virkelighet hvor du har gått ned 30 kilo da? ...

Nei, det vi tenker skaper ikke vår virkelighet. Om du omsetter tanker i handlinger derimot, er det noe annet...

Anonymkode: d6e90...f56

stjernestøv
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke tenkt deg en virkelighet hvor du har gått ned 30 kilo da? ...

Nei, det vi tenker skaper ikke vår virkelighet. Om du omsetter tanker i handlinger derimot, er det noe annet...

Anonymkode: d6e90...f56

Jeg tenkte meg ned 25 kilo i fjor, og nå er jeg igang igjen. Alt begynner med en tanke. 

stjernestøv
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kupton svarte TS. 

Anonymkode: 19071...ea9

Vet jo det, men lurte på hva han mente i mitt tilfelle. Syns det er feil alt med meg er en vrangforestilling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...