Gå til innhold

En som snakker nedsettende osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde du taklet en person som hakker, kritiserer, dømmer, snakker nedsettende osv om deg og andre? 

Hva hadde du sagt til vedkommende for å få slutt på det? 

Anonymkode: 95447...93e

Videoannonse
Annonse
Gjest Anbr42
Skrevet

Bare å overlate vedkommende til sin egen elendighet. Slik atferd går mest utover henselv uansett. Hold bare avstand til vedkommende. Dette er ikke noen du trenger å ha i din omgangskrets. 

Vil tippe flere har gjort seg sine oppfatninger og erfaringer om denne personen, og derfor tar ting som renner ut av kjeften på hen med en klype salt.

Slike problemstillinger, og hvordan man håndterer dem, tror jeg er veldig aldersbetinget. Tror man må bikke 40 for å få en slik holdning til dette som jeg har ;)

Drømmeautomat
Skrevet

Hvis personen sa noe nedsettende om meg håper jeg at jeg først ville møtt det med overskudd og et visst humør: Sagt meg enig i det personen sa og spunnet videre på det i en overdrivelse som gikk mot det absurde. Hvis personen ikke hadde tatt dette hintet og sett humoren i det ville jeg forhåpentligvis sagt fra direkte at jeg ikke aksepterer den måten å bli snakka til på.

Hvis personen snakka dritt om andre tror jeg at jeg ville gått langt for å framheve de positive egenskapene deres.

Personen som kommer med dette drittpreiket har det nok ganske vanskelig å trist og er kanskje ikke helt klar over konsekvensene av det, det kan være verd å huske.

AnonymBruker
Skrevet

Alle har vi noe som gnager i sjelen tror jeg. Kanskje et uttrykk for noe slikt.

Anonymkode: 0e242...bac

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har vi noe som gnager i sjelen tror jeg. Kanskje et uttrykk for noe slikt.

Jeg mener enkelte lever kanskje et stusselig liv. Kanskje sykehjemspasient.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det kan jo være et rop om hjelp. Enkelte mennesker trenger mere hjelp enn andre. Media griper oftest tak i alle de veldig fornøyde synes jeg.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Media griper oftest tak i alle de veldig fornøyde synes jeg.

Har ikke du skrevet tidligere at du nesten ikke orker å høre / lese nyheter pga. all elendigheten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...