anneigr Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg er ei jente på 32 år som er diagnostisert og medisinert for et for lavt stoffskifte. Pga div medisinbruk de siste tre år gikk jeg opp 18 kg. I fjor klarte jeg ved hjelp av trening å gå ned 8 kg. Og ved en omlegging av kosthold ytterligere 3 kg hittil i år. For å få tilfredstillende KMI og fettprosent må jeg ytterligere ned 6 kg. Har jeg rett til time hos ernærinngsfysiolog eller må jeg bare ta tiden til hjelp. Jeg vet snart ikke mere jeg kan korrigere på. Har personlig trener, og karakteren 6 i kostlære på skolen. Er det noe spesielt vi med lavt stoffskifte skal unngå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei anneigr, Det er ikke mye ernæringsmessig man gjør med lavt stoffskifte, annet enn å korrigere kalori-inntaket for å hindre vektoppgang – eller hjelpe til med vekttap. Samtidig er mosjon en viktig del av livsstilen. Det høres ut som du har alt dette på plass, så da må du nok bare ta tiden til hjelp. Jeg bor ikke i Norge og vet dessverre ikke om du har rett til time hos ernæringsfysiolog. Kanskje du kan spørre legen din om dette? Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.