Gå til innhold

stoffskifte

anneigr

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 32 år som er diagnostisert og medisinert for et for lavt stoffskifte. Pga div medisinbruk de siste tre år gikk jeg opp 18 kg. I fjor klarte jeg ved hjelp av trening å gå ned 8 kg. Og ved en omlegging av kosthold ytterligere 3 kg hittil i år. For å få tilfredstillende KMI og fettprosent må jeg ytterligere ned 6 kg. Har jeg rett til time hos ernærinngsfysiolog eller må jeg bare ta tiden til hjelp. Jeg vet snart ikke mere jeg kan korrigere på. Har personlig trener, og karakteren 6 i kostlære på skolen. Er det noe spesielt vi med lavt stoffskifte skal unngå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei anneigr,

Det er ikke mye ernæringsmessig man gjør med lavt stoffskifte, annet enn å korrigere kalori-inntaket for å hindre vektoppgang – eller hjelpe til med vekttap. Samtidig er mosjon en viktig del av livsstilen. Det høres ut som du har alt dette på plass, så da må du nok bare ta tiden til hjelp.

Jeg bor ikke i Norge og vet dessverre ikke om du har rett til time hos ernæringsfysiolog. Kanskje du kan spørre legen din om dette?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...