Gjest Renatka Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hvilken diett (kosthold) bør følges ved galleblærebetennelse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitni Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg la om til vegetarisk kosthold i tiden før jeg oppererte bort galleblæra og det hjelp godt. En kjenning av meg fikk galleblærebetennelse ganske nylig, og legen anbefalte henne å "bli vegetarianer" mens det stod på. "man kan best behandle eller forebygge ved å minske på fettforbruket og bruke et fiberholdig, lett kosthold." "matvarer som ikke passer for gallepasienter: fett i store mengder (smør, marg., oljer) fløte, helfete oster chips, stekte poteter reddik, hvitkål, agurk m/skall ! , paprika, løk, erter, bønner, sopp. nøtter, sjokolade kaffe, alkohol eddik, sterke krydder fete sauser, majones" Disse utdragene er hentet fra Den store kostholdsboken. Prøv deg fram og finn ut hva som passer deg. Agurk m/skall reagerte jeg veldig på, mens sjokolade virket nesten litt smertedempende....(flaks for meg som elsker sjokolade ) Prøv å søke litt rundt på nettet, da finner du sikkert tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei Renatka, Jeg svarte deg på innlegget ditt lenger ned før jeg så denne. Har bare en kommentar til nitnis innlegg. Å legge om til vegetarisk kosthold kan hjelpe godt, men det er likevel viktig å tenke på fettinntak. Et vegetarisk kosthold er ikke nødvendigvis et med lite fett. Det kan derimot være lettere å få til et lavt fettinntak med et vegetarisk kosthold. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.