stjernestøv Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 Kan det forklare hvorfor jeg tåler varme så dårlig? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Skrevet 14. juni 2019 Tok det opp i fjor med sykepleieren når det var så varmt, jeg holdt jo på å krepere. Men han hadde ikke hørt om dette. 1 Siter
ISW Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 Jeg ville vært naturlig skeptisk til enhver artikkel som bruker ordene «fucking up»... 2 Siter
stjernestøv Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Skrevet 14. juni 2019 8 minutter siden, issomethingwrong skrev: Jeg ville vært naturlig skeptisk til enhver artikkel som bruker ordene «fucking up»... Ok. Så da stemmer det ikke? Har sett flere som er på ap skriver at de reagerer negativt på veldig varme dager,og noen sykepleiere hadde sagt det til dem. Det er i usa, er det ikke kjent her i Norge? 0 Siter
ISW Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 9 minutter siden, stjernestøv skrev: Ok. Så da stemmer det ikke? Har sett flere som er på ap skriver at de reagerer negativt på veldig varme dager,og noen sykepleiere hadde sagt det til dem. Det er i usa, er det ikke kjent her i Norge? Jeg skal fortelle deg hva det skyldes. Det skyldes at mange AP utvider de små blodårene i huden (siden AP blokkerer de reseptorene som trekker blodårene sammen). Dette gjør at man kan få mer varmefølelse, men øker ikke temperaturen i kroppen. Det er beskrevet noen få tilfeller der det er mistenkt at AP kan føre til dysregulering av temperatur, men årsak er ikke klarlagt og du finner like mange der AP er mistenkt for å senke kroppstemperaturen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Skrevet 14. juni 2019 3 minutter siden, issomethingwrong skrev: Jeg skal fortelle deg hva det skyldes. Det skyldes at mange AP utvider de små blodårene i huden (siden AP blokkerer de reseptorene som trekker blodårene sammen). Dette gjør at man kan få mer varmefølelse, men øker ikke temperaturen i kroppen. Det er beskrevet noen få tilfeller der det er mistenkt at AP kan føre til dysregulering av temperatur, men årsak er ikke klarlagt og du finner like mange der AP er mistenkt for å senke kroppstemperaturen. Ok. Takk for forklaringen. 0 Siter
emilie321 Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 47 minutter siden, stjernestøv skrev: Tok det opp i fjor med sykepleieren når det var så varmt, jeg holdt jo på å krepere. Men han hadde ikke hørt om dette. Når jeg er tykk så tåler jeg varmen mye dårligere enn når jeg er tynnere. Og jeg går på mye medisiner (men de samme hele tiden) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Skrevet 14. juni 2019 6 minutter siden, emilie321 skrev: Når jeg er tykk så tåler jeg varmen mye dårligere enn når jeg er tynnere. Og jeg går på mye medisiner (men de samme hele tiden) Jeg og er tykk nå, men var ikke det ifjor. Skulle tro jeg tålte varmen bedre da men gjorde ikke det. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 20 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg og er tykk nå, men var ikke det ifjor. Skulle tro jeg tålte varmen bedre da men gjorde ikke det. I fjor var det ekstrem varme hele sommeren da. Det var flere som holdt på å krepere da 🙂 Jeg sov ute på terassen allerede i mai. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Skrevet 14. juni 2019 2 minutter siden, Nicklusheletida skrev: I fjor var det ekstrem varme hele sommeren da. Det var flere som holdt på å krepere da 🙂 Jeg sov ute på terassen allerede i mai. Ja du har et poeng der,det var jo hete over alt da- 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 Er det alle på AP og SNRI som fører til global oppvarming? Anonymkode: a6d41...c56 0 Siter
Gondor Skrevet 15. juni 2019 Skrevet 15. juni 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det alle på AP og SNRI som fører til global oppvarming? Anonymkode: a6d41...c56 He, he! Ja, vi er alle skyldige så nå kan vi få litt skyldsfølelse oppå alt det andre! 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 15. juni 2019 Skrevet 15. juni 2019 På 14.6.2019 den 18.59, stjernestøv skrev: Tok det opp i fjor med sykepleieren når det var så varmt, jeg holdt jo på å krepere. Men han hadde ikke hørt om dette. jeg tåler ikke varme mer. jeg koker om natta og smeltr i sommervarmen. jeg går på Fluoxetin mot angsten. det er SSRI. 0 Siter
Vimsa90 Skrevet 24. juni 2019 Skrevet 24. juni 2019 På 14.6.2019 den 18.51, stjernestøv skrev: Kan det forklare hvorfor jeg tåler varme så dårlig? Har du noen kilde? om det ikke står så bør du jo være litt skeptisk. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. juni 2019 Forfatter Skrevet 24. juni 2019 5 minutter siden, Vimsa90 skrev: Har du noen kilde? om det ikke står så bør du jo være litt skeptisk. Var bare noen som la det ut. 0 Siter
Vimsa90 Skrevet 24. juni 2019 Skrevet 24. juni 2019 For meg ser det ut som et utdrag av en forskningartikkel, men om hvor troverdig den forskningen er, er uvisst om en ikke vet hvem og hvor det kommer fra. Da er det god nok grunn til å være skeptisk 0 Siter
frosken Skrevet 24. juni 2019 Skrevet 24. juni 2019 3 minutter siden, Vimsa90 skrev: For meg ser det ut som et utdrag av en forskningartikkel, men om hvor troverdig den forskningen er, er uvisst om en ikke vet hvem og hvor det kommer fra. Da er det god nok grunn til å være skeptisk Det er så avgjort ikke noe utdrag fra en forskningsartikkel. Det er vel en person på et forum som forteller om sine egne erfaringer. 0 Siter
Vimsa90 Skrevet 24. juni 2019 Skrevet 24. juni 2019 1 minutt siden, frosken skrev: Det er så avgjort ikke noe utdrag fra en forskningsartikkel. Det er vel en person på et forum som forteller om sine egne erfaringer. nei, sikkert ikke.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.