Gå til innhold

Spising ift. trening

Gjest AKLO

Anbefalte innlegg

Har nylig begynt å trene på helsestudio, 5 x 15 rep. øvelser for mage, korsrygg og lår pluss rundt 20 minutt sykling. Planlegger å ta andre øvelser for flere muskelgrupper etterhvert som jeg blir sterkere.

Det jeg lurer på er hvordan jeg bør time måltider ift. disse treningsøktene. Jeg trener rundt 1 1/2 time hver dag, ihvertfall foreløpig såpass ofte. Har som hovedmål å forbrenne fett, men ønsker også å få strammere magemuskler (dette er imidlertid langt mindre viktig).

Vil det være best å trene på tom mage for å forbrenne fett ? Når og hva bør jeg spise før/etter treningsøktene ?

Bør CLA tas før trening ?

Hvor lang tid vil det sannsynligvis ta før jeg merker effekt av treningen ? Er en mann, 22 år, 185 cm, rundt 82 kilo, har aldri trent før.

Håper noen kan gi meg noen konkrete tips. Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest guggen

vil du forbrenne fett kan du spise 2 timer før trening

komplekse karbohydrater med lav glykemisk indeks og noe protein

rett etter trening, gjerne i garderoben bør du få i deg raske karbohydrater og protein

1-2 timer etterpå et stort måltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt enig med guggen... Eller jo for det meste. Du bør i alle fall ikke spise KH-rikt måltid like før økten (dette gjelder mest utholdenhetstrening). Blodglukosen bør være lav, slik at %-vis forbrent energi kommer mest mulig fra fett. Du kan gjerne spise noe med høyt fettinnhold, så lenge det ikke blir for mye.

Etter trening er det hensiktsmessig å spise raske karbohydrater for å gjenoppbygge glykogenlagrene.

Koffein fremmer forresten fettforbrenningen, så det kan du gjerne ta en kopp av før trening!

Go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...