Gjest AKLO Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Har nylig begynt å trene på helsestudio, 5 x 15 rep. øvelser for mage, korsrygg og lår pluss rundt 20 minutt sykling. Planlegger å ta andre øvelser for flere muskelgrupper etterhvert som jeg blir sterkere. Det jeg lurer på er hvordan jeg bør time måltider ift. disse treningsøktene. Jeg trener rundt 1 1/2 time hver dag, ihvertfall foreløpig såpass ofte. Har som hovedmål å forbrenne fett, men ønsker også å få strammere magemuskler (dette er imidlertid langt mindre viktig). Vil det være best å trene på tom mage for å forbrenne fett ? Når og hva bør jeg spise før/etter treningsøktene ? Bør CLA tas før trening ? Hvor lang tid vil det sannsynligvis ta før jeg merker effekt av treningen ? Er en mann, 22 år, 185 cm, rundt 82 kilo, har aldri trent før. Håper noen kan gi meg noen konkrete tips. Tusen takk for hjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 vil du forbrenne fett kan du spise 2 timer før trening komplekse karbohydrater med lav glykemisk indeks og noe protein rett etter trening, gjerne i garderoben bør du få i deg raske karbohydrater og protein 1-2 timer etterpå et stort måltid 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildman Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Kanskje ikke helt enig med guggen... Eller jo for det meste. Du bør i alle fall ikke spise KH-rikt måltid like før økten (dette gjelder mest utholdenhetstrening). Blodglukosen bør være lav, slik at %-vis forbrent energi kommer mest mulig fra fett. Du kan gjerne spise noe med høyt fettinnhold, så lenge det ikke blir for mye. Etter trening er det hensiktsmessig å spise raske karbohydrater for å gjenoppbygge glykogenlagrene. Koffein fremmer forresten fettforbrenningen, så det kan du gjerne ta en kopp av før trening! Go! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.