Gå til innhold

Hvorfor henger du på dol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er det som gjør at du er på dol? 

For å lese? For å spørre om ting? For det sosiale sin skyld? Eller hva?

Anonymkode: 927dd...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor henger du på dol?

Anonymkode: 927dd...b7e

Fordi jeg ikke har noe liv, vel.

Anonymkode: d6255...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke har noe liv, vel.

Anonymkode: d6255...b6d

Ok

Anonymkode: 927dd...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker de fleste som er her. Det er ett trivelig forum. Også er det anonymt. Litt dumt det er lite aktivitet her da.

Anonymkode: 21bd3...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hva du mener med å henge på dol, men jeg er innom av og til. Dette er det eneste forumet jeg er på og opplever folk her som reflekterte og skikkelig ålreite rett og slett. Man får som regel svar hvis man har spørsmål. Og så er vi ganske heldige som har Kupton her, for litt mer "avanserte" spørsmål. 

Anonymkode: 1278d...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dere er vel det nærmeste jeg har noe sosialt liv for tiden, og siden jeg veldig sjeldent skriver eller leser her .... så sier jo det litt ☺️

Pleide å være litt sosial på andre areaner (online) men ble fysisk syk (til forskjell fra psykisk syk som jeg alltid har vært) og kan ikke delta i slike areaner lenger, så da kjeder jeg meg en del ja

Men, kommer ikke overens med folk uansett egentlig, selv online, er for sær, logikk basert, og selvsentrert/mangel på empati, så tror ikke sosialt samkvem er noe for meg egentlig uansett

 

Men men, kunne vært verre da, så klager ikke lizzom, men ikke noe fullverdig liv, det er det ikke

Anonymkode: ad547...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Old habits die hard...

Da jeg registrerte meg, var det for å søke kunnskap og mennesker utenfor et miljø der alle kjente alle f2f. Å gi og ta av hverandres erfaringer i livet er nok en viktig grunn til at jeg er her. 

Nå burde jeg ligge i senga mi og sove søtt, ikke stirre i en skjerm. I dag har jeg skrevet en del her, men ikke sittet her kontinuerlig. Jeg kikker innom nå og da hvis jeg er hjemme og likevel sitter på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Liker meg her. Har hengt her i over tjue år. Liker fellesskapet, de ulike menneskene med ulike livserfaringer, anonymiteten, humor og kloke råd. Har lært masse, i tillegg til det fine det er å høre med i en gjeng 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Nå mest for å lese. Kanskje fordi alt er ikke bare den søteste idyll noe sted på jord tror jeg  og jeg er mye fysisk dårlig om dagen ( trapper ned medisin i siste desperat forsøk på å friskne til kanskje noe)og orker ikke mye selv om tida går og vi med den. Har inntrykk av at mange sliter med katastrofeangst og katastrofetanker i vår tid og identitetsproblematikk. Har selv tenkt tanken kanskje at enkelte av innleggene også her kanskje er laget av en datamaskin og har noen egentlig i virkeligheten truffet og snakket med denne " Kupton".  Har ikke forumet mye likhetstrekk med ungdomsbladet " Mitt Liv" som de færreste av oss hadde penger til å kjøpe på femtitall.?

Alt er ikke så enkelt å si hvorfor På sporet av en tapt barndom kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 9.46, påskelilje skrev:

Liker meg her. Har hengt her i over tjue år. Liker fellesskapet, de ulike menneskene med ulike livserfaringer, anonymiteten, humor og kloke råd. Har lært masse, i tillegg til det fine det er å høre med i en gjeng 😊

Signerer ditt innlegg jeg, kunne skrevet det selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøffe@ skrev:

Har selv tenkt tanken kanskje at enkelte av innleggene også her kanskje er laget av en datamaskin og har noen egentlig i virkeligheten truffet og snakket med denne "Kupton".  Har ikke forumet mye likhetstrekk med ungdomsbladet " Mitt Liv" som de færreste av oss hadde penger til å kjøpe på femtitall.?

Det er sannsynligvis noen som ikke holder seg 100% til sannheten her når de skriver om f.eks. familien sin, men det er nok mest for ikke å kunne bli gjenkjent hvis naboen eller kollegaen tilfeldigvis leser her.

Tror ikke det finnes automatgenererte spørsmål eller svar her. Kupton er like virkelig som vi andre som bruker fast nick.

De gamle "virkelighetshistoriene" i ukebladene fikk man honorar for. Derfor endte mange refuserte noveller der. På DOL er alt gratis og ulønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Tøffe@ skrev:

Nå mest for å lese. Kanskje fordi alt er ikke bare den søteste idyll noe sted på jord tror jeg  og jeg er mye fysisk dårlig om dagen ( trapper ned medisin i siste desperat forsøk på å friskne til kanskje noe)og orker ikke mye selv om tida går og vi med den. Har inntrykk av at mange sliter med katastrofeangst og katastrofetanker i vår tid og identitetsproblematikk. Har selv tenkt tanken kanskje at enkelte av innleggene også her kanskje er laget av en datamaskin og har noen egentlig i virkeligheten truffet og snakket med denne " Kupton".  

Jeg tror vi trygt kan si at "denne" @kupton ikke er en datamaskin.

Anonymkode: d6255...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@
På 10.7.2019 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke har noe liv, vel.

Anonymkode: d6255...b6d

Alt er ikke så lett tror jeg i dag for så mange å finne noe å fordrive tiden med. Alternativet er kanskje å begynne egen virksomhet med varer og tjenester. Kanskje kan man gjøre det stort slik som medisinindustrien

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 9.46, påskelilje skrev:

Liker meg her. Har hengt her i over tjue år. Liker fellesskapet, de ulike menneskene med ulike livserfaringer, anonymiteten, humor og kloke råd. Har lært masse, i tillegg til det fine det er å høre med i en gjeng 😊

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 10.7.2019 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du er på dol? 

For å lese? For å spørre om ting? For det sosiale sin skyld? Eller hva?

Anonymkode: 927dd...b7e

hobby, tidsfordriv, sosialt

Anonymkode: 23cea...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du er på dol? 

For å lese? For å spørre om ting? For det sosiale sin skyld? Eller hva?

Anonymkode: 927dd...b7e

Gammel vane mest, det er jo totalt annerledes nå enn til å begynne med da man kunne bli sittende over både en og to busser før man dro hjem fra jobb fordi man tok en snartur innom Småprat på dol før man dro hjem. :) Og så er det jo litt koselig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På 15.7.2019 den 22.59, Lillemus skrev:

Gammel vane mest, det er jo totalt annerledes nå enn til å begynne med da man kunne bli sittende over både en og to busser før man dro hjem fra jobb fordi man tok en snartur innom Småprat på dol før man dro hjem. :) Og så er det jo litt koselig da.

Jeg fikk aldri med meg småprat. Var så uendelig fascinert over den store internettverdenen og den vidsynte vanlige dolverdenen at det holdt i lange baner for meg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...