Villanda Skrevet 22. juli 2019 Skrevet 22. juli 2019 (endret) Det er ett år siden jeg sist gikk inn i en alvorlig depresjon. Hadde en depresjon i vinter, men den føltes ikke uutholdelig og jeg var delvis i jobb. I fjor på denne tiden, var jeg ferdig med en ferie som jeg syntes var så slitsom, var det uaktuelt å jobbe, orket jeg knapt dusje, var det slitsomt å være med andre og jeg hadde overdosert Tolvon for å sove bort mest mulig av tiden (Det er ikke noe godt tips. Det virket slett ikke!). Jeg visste ikke hvordan jeg skulle holde ut dagene, eller minuttene for den del. Jeg ønsket å bli lagt i narkose siden jeg ikke klarte lage en god plan for hvordan, hvor og når jeg kunne ta livet av meg hvor jeg kunne skåne familien mest mulig. Jeg var innlagt nesten to uker på DPS. Jeg var så redd for at denne sommeren skulle reprise av den i fjor. Jeg har vært tappet for energi, men greid å hente meg inn igjen. Samvær med andre har ikke vært trettende i år, og jeg har i ferien vært mye mer tilstede for barna. Nå er jeg i full jobb og jeg har hygget meg sammen med venner/kollegaer. Viss jeg likevel skulle bli dårlig i sommer, kan jeg ta direkte kontakt med AAT. De kan formidle kontakt med lege som evt kan henvise til TMS. Det samme hvis jeg skulle få spørsmål om medisiner og bivirkninger, hvilket jeg har gjort. Systemet fungerer! Det føles trygt. Endret 22. juli 2019 av Villanda 6 Siter
Underbar Skrevet 23. juli 2019 Skrevet 23. juli 2019 Ditt siste år er PRIKK likt mitt! Forskjellen er kanskje bare at jeg var innlagt i hele 3 mnd. Har gradvis blitt bedre etter nyttår, begynt i jobb igjen, og jeg også har/har vært livredd for å bli like dårlig igjen nå som jeg ble i fjor. Tommel opp for deg! Når man er på sitt mørkeste er det umulig å tro at ting kan bli bedre, men jaggu.. Så er man en erfaring rikere og forhåpentligvis bedre rustet til å møte en ny depresjon når (hvis) den kommer. God sommer videre! 0 Siter
Villanda Skrevet 23. juli 2019 Forfatter Skrevet 23. juli 2019 1 time siden, Underbar skrev: Ditt siste år er PRIKK likt mitt! Forskjellen er kanskje bare at jeg var innlagt i hele 3 mnd. Har gradvis blitt bedre etter nyttår, begynt i jobb igjen, og jeg også har/har vært livredd for å bli like dårlig igjen nå som jeg ble i fjor. Tommel opp for deg! Når man er på sitt mørkeste er det umulig å tro at ting kan bli bedre, men jaggu.. Så er man en erfaring rikere og forhåpentligvis bedre rustet til å møte en ny depresjon når (hvis) den kommer. God sommer videre! Så fint å høre! Tommelopp for deg óg da! Ja, en erfarer jo hver gang at det går over. Jeg greide nok tro det, litt i alle fall, men tenkte at de gode periodene ikke var verd de dårligere. Jeg erfarte i fjor også at det ikke var ille å være innlagt. Jeg ble overraska over hvor fleksible de var der. Jeg begynte på TMS samme dag jeg ble utskrevet. En behandling jeg hadde erfart virka bedre enn medisiner jeg har brukt. Vet ikke hvordan jeg hadde takla å komme hjem etter to uker uten. Fortsatt god sommer til deg også! 0 Siter
Gondor Skrevet 6. august 2019 Skrevet 6. august 2019 Så fint å lese! Tvi tvi og fortsatt god sommmer! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.