Gå til innhold

Hvilken SSRI mot angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert veldig individuelt, men hvilken SSRI/SSNRI er generelt best egnet/brukt for behandling av panikk samt generell angstlidelse?.

Anonymkode: 520c7...327

FjellOgDalar
Skrevet

Det er en prøve og feile-greie dessverrere. Jeg hadde god effekt av Efexor, men fikk dessverre seksuelle bivirkninger på kjøpet. 

Bivirkninger er imidlertid ganske individuelt. 

Blomsterfluen
Skrevet
På 30.7.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Sikkert veldig individuelt, men hvilken SSRI/SSNRI er generelt best egnet/brukt for behandling av panikk samt generell angstlidelse?.

Anonymkode: 520c7...327

fluoxetin.

AnonymBruker
Skrevet
På 31.7.2019 den 12.21, FjellOgDalar skrev:

Det er en prøve og feile-greie dessverrere. Jeg hadde god effekt av Efexor, men fikk dessverre seksuelle bivirkninger på kjøpet. 

Bivirkninger er imidlertid ganske individuelt. 

Har du prøvd noen som ikke gir seksuelle bivirkninger?

Anonymkode: 610bb...874

FjellOgDalar
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd noen som ikke gir seksuelle bivirkninger?

Anonymkode: 610bb...874

Cipralex og Zoloft, men da uten effekt å snakke om på angsten heller. Seksuelle bivikringer kan man få på alle SS(N)RI-er, men ikke nødvendigvis.  

AnonymBruker
Skrevet

Skriver under på å prøve brintellix. Det er en litt ny medisin i Norge, men den påvirker ikke libidoet, og derfor kan den være grei å i hvertfall prøve ut en periode for å se hvordan den virker på det problemet en har. Hos meg virker den godt på pms , depresjon og en del på angst. 

Anonymkode: efe41...07f

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2019 den 14.33, FjellOgDalar skrev:

Cipralex og Zoloft, men da uten effekt å snakke om på angsten heller. Seksuelle bivikringer kan man få på alle SS(N)RI-er, men ikke nødvendigvis.  

Jeg må være av den typen som aldri reagerer med lavere libido på noen som helst medisiner. 

Anonymkode: 5a8a5...ee6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...