Gå til innhold

Er forvirret.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg forslår at du ordner deg time hos de som ennå er aktuelle og spør om de kan forklare deg hva de mener og hvorfor de mener du har den diagnosen. I tillegg så skriver du ned alle dine spørsmål slik at du får ordentlige svar på dem. 

Som jeg har skrevet tidligere så må du gjøre et stort fokus på å få tankene dine over på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sender like mange meldinger til sykepleier som du skriver her, forstår jeg godt at han ikke svarer.

Uansett er det psykiater som stiller diagnoser, og hva sykepleier mener har mindre betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, Fionys skrev:

Jeg forslår at du ordner deg time hos de som ennå er aktuelle og spør om de kan forklare deg hva de mener og hvorfor de mener du har den diagnosen. I tillegg så skriver du ned alle dine spørsmål slik at du får ordentlige svar på dem. 

Som jeg har skrevet tidligere så må du gjøre et stort fokus på å få tankene dine over på noe annet.

Ok. Skal spør dem senere. Det er ikke lett å få fokus på noe annet? Annet enn sykdom mener du? Det skal jeg prøve på,men energiene er der hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, Xtra skrev:

Hvis du sender like mange meldinger til sykepleier som du skriver her, forstår jeg godt at han ikke svarer.

Uansett er det psykiater som stiller diagnoser, og hva sykepleier mener har mindre betydning.

Pleier å sende endel meldinger,skal ikke gjøre det mer.  Han pleier å ta dem opp når han kommer,men det er lenge til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Skal spør dem senere. Det er ikke lett å få fokus på noe annet? Annet enn sykdom mener du? Det skal jeg prøve på,men energiene er der hele tiden.

Ja jeg mener annet enn sykdom. Du må fokusere på de positive energiene, de må du jo også få inn hvis du mener du får inn energier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 timer siden, Fionys skrev:

Ja jeg mener annet enn sykdom. Du må fokusere på de positive energiene, de må du jo også få inn hvis du mener du får inn energier.

Ja det har du helt rett i,prøver å tenke positivt og ha positive følelser. Skal fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, stjernestøv skrev:

Unskyld meg, men jeg forstår ikke dette. Sykepleieren sier jeg har vrangforestillinger men psykotisk det er jeg ikke? 

Og den gamle faste psykiateren omtalte meg alltid som psykotisk?

Den nye psykiateren sier jeg har milde symptomer på grensen til vrangforestilliger?

Hvem har rett?

Ligner dette på shizoaffektiv noe av det? Ingen av dem er jo enige, sendte melding til sykepleieren i dag men han svarte ikke. Det er siste gang jeg skriver melding til han. 

Sykepleieren har åpenbart ikke kompetanse på diagnostikk. De som har vedvarende vrangforestillinger og klart nedsatt funksjon er psykotiske. Din gamle, faste psykiater er den som kjenner deg best, og dennes diagnose er korrekt.

Schizoaffektiv kan være korrekt diagnose basert på tidligere affektive episoder. Da er diagnosen korrekt selv om du ikke har affektive episoder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, kupton skrev:

Sykepleieren har åpenbart ikke kompetanse på diagnostikk. De som har vedvarende vrangforestillinger og klart nedsatt funksjon er psykotiske. Din gamle, faste psykiater er den som kjenner deg best, og dennes diagnose er korrekt.

Schizoaffektiv kan være korrekt diagnose basert på tidligere affektive episoder. Da er diagnosen korrekt selv om du ikke har affektive episoder nå.

Ok takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, kupton skrev:

Sykepleieren har åpenbart ikke kompetanse på diagnostikk. De som har vedvarende vrangforestillinger og klart nedsatt funksjon er psykotiske. Din gamle, faste psykiater er den som kjenner deg best, og dennes diagnose er korrekt.

Schizoaffektiv kan være korrekt diagnose basert på tidligere affektive episoder. Da er diagnosen korrekt selv om du ikke har affektive episoder nå.

Den gamle skal slutte og han nye skal overta etter ferien. Sykepleieren hadde hatt det travel og derfor ikke svart meg,og likte helst og snakke med meg i RL om slike ting. Det endrer ikke det faktum at de har tre forskjellige meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
19 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja fortsett å tro det du. Tanker = energi!

når jeg tenker negativt om ting personalet/andre rundt meg gjør, så er det som om personalet/andre blir negative til sinns og at de vet hva jeg tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

når jeg tenker negativt om ting personalet/andre rundt meg gjør, så er det som om personalet/andre blir negative til sinns og at de vet hva jeg tenker.

Ja når jeg tenker og føler negativt tiltrekker jeg meg det fra andre,de som er på samme frekvens. Men det var en kveld her min sønn og meg lo og lo,skulle da tro jeg var på en høy frekvenens og tok inn høyrere vibrasjoner. Neida jeg ble kjempedårlig, forstår snart ingenting av dette. Da må det være mitt ubevisste sinn da som tiltrekker seg negative energier, selv om jeg er positiv. Da er det meningen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja når jeg tenker og føler negativt tiltrekker jeg meg det fra andre,de som er på samme frekvens. Men det var en kveld her min sønn og meg lo og lo,skulle da tro jeg var på en høy frekvenens og tok inn høyrere vibrasjoner. Neida jeg ble kjempedårlig, forstår snart ingenting av dette. Da må det være mitt ubevisste sinn da som tiltrekker seg negative energier, selv om jeg er positiv. Da er det meningen da. 

Neida, ingenting av det du tenker her stemmer. The Law of Attraction kan sikkert stemme av og til, men ikke i de formatene som beskrives. Du bør heller begynne å tenke nytt når du erfarer gang på gang at det du tror på ikke stemmer.

Anonymkode: 6b183...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, ingenting av det du tenker her stemmer. The Law of Attraction kan sikkert stemme av og til, men ikke i de formatene som beskrives. Du bør heller begynne å tenke nytt når du erfarer gang på gang at det du tror på ikke stemmer.

Anonymkode: 6b183...aa4

Å? Men tror jeg har tiltrukket meg å være en psykiatrisk pasient,når jeg var ung så jeg jo filmer om psykiatriske pasienter og da tenkte jeg jo på dem. Syns det var fælt hvordan de hadde det og følte det på kroppen,tror det ble sittende i kroppen og sinnet mitt. Er usikker på hvordan jeg skal tenke, for leve i nuet og glede meg over små ting. Nuet skaper morgendagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men tror jeg har tiltrukket meg å være en psykiatrisk pasient, når jeg var ung så jeg jo filmer om psykiatriske pasienter og da tenkte jeg jo på dem.

Så enkelt er det heldigvis ikke. Du skal ikke bebreide deg selv for sykdommer og plager. Det er å overdrive den derre "tenk positivt" / "the secret"-ideen noe veldig.

Vår helse og "skjebne" er et blandingsprodukt av gener, miljø / livshendelser, egne valg og (u)flaks - og sikkert av noen flere faktorer også. Ideologien om at alt er din egen og mora di sin feil (eller fortjeneste, alt ettersom), er en forenkling som ikke hører hjemme i vår opplyste tid. Det er minst like feil å tro på den som gamle dagers forestillinger om at alt skyldtes en guds glede eller vrede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, laban skrev:

Så enkelt er det heldigvis ikke. Du skal ikke bebreide deg selv for sykdommer og plager. Det er å overdrive den derre "tenk positivt" / "the secret"-ideen noe veldig.

Vår helse og "skjebne" er et blandingsprodukt av gener, miljø / livshendelser, egne valg og (u)flaks - og sikkert av noen flere faktorer også. Ideologien om at alt er din egen og mora di sin feil (eller fortjeneste, alt ettersom), er en forenkling som ikke hører hjemme i vår opplyste tid. Det er minst like feil å tro på den som gamle dagers forestillinger om at alt skyldtes en guds glede eller vrede.

Har lest at folk kaller det flaks og uflaks men at egentlig er ingenting tilfeldig,men jeg blir litt gal av å tenke på alt dette og hvor ansvarlig jeg er for mitt eget liv. Alt som har skjedd og kommer til å skje,det ville jo være en lettelse å tenke som du gjør. Egoet mitt ville nok hatt et lettere liv, kanskje i neste liv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har lest at folk kaller det flaks og uflaks men at egentlig er ingenting tilfeldig

Du må slutte å tro på alt det merkelige du leser i denne type bøker. 

Anonymkode: a37c5...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må slutte å tro på alt det merkelige du leser i denne type bøker. 

Anonymkode: a37c5...1de

Tror bare på det jeg men det fører jo til tankekaos og dårlig søvn, i går kveld leste jeg Donald og da var jeg mye roligere og sov godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har lest at folk kaller det flaks og uflaks men at egentlig er ingenting tilfeldig,men jeg blir litt gal av å tenke på alt dette og hvor ansvarlig jeg er for mitt eget liv. Alt som har skjedd og kommer til å skje,det ville jo være en lettelse å tenke som du gjør. Egoet mitt ville nok hatt et lettere liv, kanskje i neste liv ;) 

Det finnes ikke noe "neste liv". Du må prøve å ta tak i ting i det livet du har her og nå.

Anonymkode: 6b183...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har lest at folk kaller det flaks og uflaks men at egentlig er ingenting tilfeldig, men jeg blir litt gal av å tenke på alt dette og hvor ansvarlig jeg er for mitt eget liv. Alt som har skjedd og kommer til å skje,det ville jo være en lettelse å tenke som du gjør. Egoet mitt ville nok hatt et lettere liv, kanskje i neste liv ;) 

Jeg mener vi har et begrenset ansvar: Vi har en del valgmuligheter i løpet av livet (i hvert fall de av oss som er så heldige å bli født et sted der det finnes andre valg enn mellom pest, kolera og tyfus), men vi er ikke ansvarlige for at vi blir født med funksjonshemninger, vokser opp under vanskelige forhold, rammes av alvorlig sykdom eller kommer ut for en ulykke.

Minussiden ved å tenke som jeg gjør, er at det ikke kommer noen ny sjanse i "neste liv". Jeg kunne gjerne tatt et til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke noe "neste liv". Du må prøve å ta tak i ting i det livet du har her og nå.

Anonymkode: 6b183...aa4

Jo det finnes et neste et neste og mange neste liv. Prøver jo å ta tak i livet mitt ved å skape min virkelighet,nå skal jeg skape meg tynn. Skal klare det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...