Gå til innhold

Er forvirret.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg mener vi har et begrenset ansvar: Vi har en del valgmuligheter i løpet av livet (i hvert fall de av oss som er så heldige å bli født et sted der det finnes andre valg enn mellom pest, kolera og tyfus), men vi er ikke ansvarlige for at vi blir født med funksjonshemninger, vokser opp under vanskelige forhold, rammes av alvorlig sykdom eller kommer ut for en ulykke.

Minussiden ved å tenke som jeg gjør, er at det ikke kommer noen ny sjanse i "neste liv". Jeg kunne gjerne tatt et til.

Jeg hadde lyst å bli psykolog jeg og hjelpe folk som slet psykisk,så ble jeg en pasient istedenfor. Husker vi hadde psykologer hjemme hos oss da jeg vokste opp,de virket greie og skulle hjelpe min alkoholiserte bror. Jeg hadde et ansvar da også og trodde jeg gjorde en god jobb,likevel ble jeg en pasient. Ja vi har valg vi må ta her i livet alle sammen,og skape oss det livet vi ønsker. Jeg har aldri villet være som jeg har vært i livet mitt,derfor tror jeg det må være min sjelskontrakt. Men har alltid prøvd å være snill og grei med folk,derfor tenker jeg at mitt neste liv kan bli bedre. Tror på reinkarnasjon jeg ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Sykepleieren syntes det var positivt at jeg nå tar ansvar for mitt eget liv,og mente alle var ansvarlig for sitt eget liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren syntes det var positivt at jeg nå tar ansvar for mitt eget liv,og mente alle var ansvarlig for sitt eget liv. 

Ja, her er jeg helt enig med både deg og psykepleieren din. Lykke til! :)

Anonymkode: 6b183...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, her er jeg helt enig med både deg og psykepleieren din. Lykke til! :)

Anonymkode: 6b183...aa4

Takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Tror bare på det jeg men det fører jo til tankekaos og dårlig søvn, i går kveld leste jeg Donald og da var jeg mye roligere og sov godt. 

 

Det var det å skulle diskutere med en person som er psykotisk eller har vrangforestillinger da... Kom til å tenke på en tidligere diskusjon for noen år siden her på DOL ang. rosa elefanter i sofaen, og at det var meningsløst å diskutere dette med en psykotisk person, men at man skulle erkjenne den andres opplevelser. Likevel understreke at det ikke var slik man selv oppfattet virkeligheten. Tror det var det som var hovedtråden i diskusjonen i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

 

Det var det å skulle diskutere med en person som er psykotisk eller har vrangforestillinger da... Kom til å tenke på en tidligere diskusjon for noen år siden her på DOL ang. rosa elefanter i sofaen, og at det var meningsløst å diskutere dette med en psykotisk person, men at man skulle erkjenne den andres opplevelser. Likevel understreke at det ikke var slik man selv oppfattet virkeligheten. Tror det var det som var hovedtråden i diskusjonen i hvert fall.

Ok. Husker jeg diskuterte rosa elefanter med utekontakten i sin tid,det var de som tok det opp pga min tro. Men jeg sa jeg respekterte hvis noen sa de så rosa elefanter,det var jo virkelig for dem. De kom ingen vei med meg de heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Husker jeg diskuterte rosa elefanter med utekontakten i sin tid,det var de som tok det opp pga min tro. Men jeg sa jeg respekterte hvis noen sa de så rosa elefanter,det var jo virkelig for dem. De kom ingen vei med meg de heller. 

 

Jeg tror det hadde gagnet deg positivt for din egen psykiske helse om du var mindre sta ;) Og brukte kanskje litt mindre tid på å kjenne etter på kroppen etter bivirkninger og hvordan du føler deg her og nå... Bare et lite tips, men kjenner jeg deg rett gjennom DOL over noen år, er du for sta til å ta imot disse tipsene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg tror det hadde gagnet deg positivt for din egen psykiske helse om du var mindre sta ;) Og brukte kanskje litt mindre tid på å kjenne etter på kroppen etter bivirkninger og hvordan du føler deg her og nå... Bare et lite tips, men kjenner jeg deg rett gjennom DOL over noen år, er du for sta til å ta imot disse tipsene også ;)

Det sa de på modum og, min stahet kunne komme i veien for min bedring ;) Jeg kjenner ikke etter i kroppen heller, energiene kommer plutselig som et hekseskudd og knekker meg. 

De på utekontakten mente jeg var for lite opptatt av sex og husker jeg,mannen der sa han pleide å si til sin kone"å for en deilig fitte du har". Ville jeg skulle stå naken ute i regnet i hagen og si jeg hadde en deilig kropp hehe, det var tider det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kanskje jeg skulle stått naken i regnet og ropt nå"Jeg har en deilig kropp". Da hadde jeg ihvertfall blitt innlagt hehe :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Kanskje jeg skulle stått naken i regnet og ropt nå"Jeg har en deilig kropp". Da hadde jeg ihvertfall blitt innlagt hehe :D 

Haha, godt tips for dem som ønsker seg innlagt! (Uten at jeg kan forstå hvorfor noen ønsker seg det)

Anonymkode: 6b183...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha, godt tips for dem som ønsker seg innlagt! (Uten at jeg kan forstå hvorfor noen ønsker seg det)

Anonymkode: 6b183...aa4

Haha sant? :D 

Det er nok de som ønsker å være innlagt også,men enig med deg i at det ikke er noen plass å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Haha sant? :D 

Det er nok de som ønsker å være innlagt også,men enig med deg i at det ikke er noen plass å være. 

Er man alvorlig syk er det bedre å være på sykehuset enn å være overlatt til seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Jo det finnes et neste et neste og mange neste liv. 

Det er det umulig å vite sikkert. Konsentrer deg om dette livet du. Det er ikke sikkert det er noe mer.  

Anonymkode: a37c5...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
35 minutter siden, Janus30 skrev:

Er man alvorlig syk er det bedre å være på sykehuset enn å være overlatt til seg selv. 

Ja det er jo sant men her bare tullet vi litt, tror nok de alvorlig syke er på sykehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det umulig å vite sikkert. Konsentrer deg om dette livet du. Det er ikke sikkert det er noe mer.  

Anonymkode: a37c5...1de

Ikke si sånt da,jeg tror jo det er noe mer...det må være noe mer enn dette. Det MÅ det være,og jeg har jo opplevd ut av kroppen så da er det jo mitt astrallegeme som er ute uten kroppen. Tror vi kan eksistere uten kroppen. Dette livet gir meg jo bare smerte samme hva jeg gjør,ikke hjelper healingen heller. Føler meg litt lost om dagene og forvirret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, stjernestøv skrev:

Den gamle skal slutte og han nye skal overta etter ferien. Sykepleieren hadde hatt det travel og derfor ikke svart meg,og likte helst og snakke med meg i RL om slike ting. Det endrer ikke det faktum at de har tre forskjellige meninger.

Jeg tror ikke nødvendigvis at de har så forskjellige meninger, men mer at de ordlegger seg ulikt. Sykepleieren som du ser deg jevnlig virker opptatt av å vise deg respekt og gi deg positive tilbakemeldinger for alt du får til. Han vektlegger da også mer det som fungerer, som for eksempel at du til tross for at du har en avvikende oppfatning av virkeligheten også ivaretar deg selv og hjemmet ditt på en god måte. Han vektlegger hele tiden ressursene dine, og fokuserer mindre på det som kan kategoriseres som vrangforestillinger. Sykepleierens oppgave er å støtte deg i dine forsøk på å leve livet ditt best mulig til tross for de vanskene du har. Den gamle psykiateren snakket du mest med i forbindelse med medisinvurderinger, så han har mest forholdt seg til det som er symptomer på alvorlig psykisk lidelse. Den nye psykiateren kjenner deg ikke så godt ennå, og er sannsynligvis litt forsiktig i sine uttalelser. 

Det jeg tror de er enige om alle tre, er at din tenkning er preget av det som psykiatrien normalt vil kategorisere som vrangforestillinger, men at du til tross for dette klarer deg ganske godt i hverdagen. 

Jeg tenker også at du har fått til mye i livet ditt til tross for din alvorlige psykiske lidelse, og jeg synes du svarer mange på dol på svært god måte. Som du vet, så deler jeg ikke din virkelighetsoppfatning - og jeg tror også du har det best med noe medisiner, men jeg har en dyp respekt for hvordan du stiller opp for dine voksne barn og hvordan du forsøker å mestre hverdagslivet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, frosken skrev:

Jeg tror ikke nødvendigvis at de har så forskjellige meninger, men mer at de ordlegger seg ulikt. Sykepleieren som du ser deg jevnlig virker opptatt av å vise deg respekt og gi deg positive tilbakemeldinger for alt du får til. Han vektlegger da også mer det som fungerer, som for eksempel at du til tross for at du har en avvikende oppfatning av virkeligheten også ivaretar deg selv og hjemmet ditt på en god måte. Han vektlegger hele tiden ressursene dine, og fokuserer mindre på det som kan kategoriseres som vrangforestillinger. Sykepleierens oppgave er å støtte deg i dine forsøk på å leve livet ditt best mulig til tross for de vanskene du har. Den gamle psykiateren snakket du mest med i forbindelse med medisinvurderinger, så han har mest forholdt seg til det som er symptomer på alvorlig psykisk lidelse. Den nye psykiateren kjenner deg ikke så godt ennå, og er sannsynligvis litt forsiktig i sine uttalelser. 

Det jeg tror de er enige om alle tre, er at din tenkning er preget av det som psykiatrien normalt vil kategorisere som vrangforestillinger, men at du til tross for dette klarer deg ganske godt i hverdagen. 

Jeg tenker også at du har fått til mye i livet ditt til tross for din alvorlige psykiske lidelse, og jeg synes du svarer mange på dol på svært god måte. Som du vet, så deler jeg ikke din virkelighetsoppfatning - og jeg tror også du har det best med noe medisiner, men jeg har en dyp respekt for hvordan du stiller opp for dine voksne barn og hvordan du forsøker å mestre hverdagslivet ditt. 

Ok du har sikkert rett i det,har merket at sykepleieren respekterer meg og det er jo bra. Det er mulig at det er det at de skriver så ulikt,og da oppfatter jeg det solm ulike meninger. Men det er jo ikke sikkert det er det. Men jeg ivaretar ikke hjemmet mitt godt, det gjør mannen. Men jeg dusjer hver tredje dag, så jeg er jo ren. Får se hvordan det går med den nye psykiateren. 

De tror jeg klarer meg godt i hverdagen,men det gjør jeg ikke. Men de har ikke sett meg annerledes enn dette,så da er jo jeg habituell. 

I går sa sønnen min til meg "Livet har ikke vært lett for deg",og det stemmer. Men jeg har stått på det jeg klarer. Men tusen takk for respekten ❤️ Det setter jeg stor pris på :) En gjør noe med det man makter å gjøre noe med,skulle bare klart så mye mer. 

Men jeg tror jeg har vært manisk eller hypomanisk i perioder,jeg sprang jo på møter og tok telefoner hver dag fra folk...ulike instanser. Skrev e.poster i hytt og pine om nettene,når jeg ser på noe er det bra og saklig skrevet. Det hadde jeg ikke klart i dag,det gikk mye opp og ned i perioder. Men jeg var veldig opptatt av hvordan barna hadde det og fungerte som deres advokat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
23 timer siden, frosken skrev:

Jeg tror ikke nødvendigvis at de har så forskjellige meninger, men mer at de ordlegger seg ulikt. Sykepleieren som du ser deg jevnlig virker opptatt av å vise deg respekt og gi deg positive tilbakemeldinger for alt du får til. Han vektlegger da også mer det som fungerer, som for eksempel at du til tross for at du har en avvikende oppfatning av virkeligheten også ivaretar deg selv og hjemmet ditt på en god måte. Han vektlegger hele tiden ressursene dine, og fokuserer mindre på det som kan kategoriseres som vrangforestillinger. Sykepleierens oppgave er å støtte deg i dine forsøk på å leve livet ditt best mulig til tross for de vanskene du har. Den gamle psykiateren snakket du mest med i forbindelse med medisinvurderinger, så han har mest forholdt seg til det som er symptomer på alvorlig psykisk lidelse. Den nye psykiateren kjenner deg ikke så godt ennå, og er sannsynligvis litt forsiktig i sine uttalelser. 

Det jeg tror de er enige om alle tre, er at din tenkning er preget av det som psykiatrien normalt vil kategorisere som vrangforestillinger, men at du til tross for dette klarer deg ganske godt i hverdagen. 

Jeg tenker også at du har fått til mye i livet ditt til tross for din alvorlige psykiske lidelse, og jeg synes du svarer mange på dol på svært god måte. Som du vet, så deler jeg ikke din virkelighetsoppfatning - og jeg tror også du har det best med noe medisiner, men jeg har en dyp respekt for hvordan du stiller opp for dine voksne barn og hvordan du forsøker å mestre hverdagslivet ditt. 

 Men jeg vurderer å ta medisiner nå,innser at jeg er så dårlig at jeg klarer svært lite. Har ansvaret for å mate katten til en nabo,bare å gå det lille stykket er en pine. Jeg føler at jeg pines i et Helvete av energier og smerter. Klarer ikke reise til hurdalssjøen eller gå på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

 Men jeg vurderer å ta medisiner nå,innser at jeg er så dårlig at jeg klarer svært lite. Har ansvaret for å mate katten til en nabo,bare å gå det lille stykket er en pine. Jeg føler at jeg pines i et Helvete av energier og smerter. Klarer ikke reise til hurdalssjøen eller gå på trening.

Det kan du gjøre med god samvittighet. Har du de medisinene du trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, cathlin skrev:

Det kan du gjøre med god samvittighet. Har du de medisinene du trenger?

 Har latuda da men syns ikke de hjalp så godt sist,har lyst å prøve de nye som har komt. Men hva heter de igjen? Jeg klarer snart ikke dette mer,selv om jeg tror det er en mening med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...