Gå til innhold

Til dere som vil slutte/ta pause fra DOL.


Villanda

Anbefalte innlegg

Skak vi se hvem som greier holde seg unda lengst?

Jeg er ikke bare påvirka av andre som annonserer de skal slutte. Én person her vet at det er noe jeg har tenkt på en stund. Ikke et innfall nå. 

Dette er 5 kvelden på rad jeg blir for sein i seng fordi jeg ikke kan løsrive meg fra dol og face. Og jeg kunne heller lest, strikka (et prosjekt jeg har holdt på med i et år), skrevet (andre slags tekster enn innlegg her) 

Når jeg en dag sier jeg tar pause, uansett hva noen her måtte tro,  vil jeg IKKE ha kommentarer om at jeg må bli. Da vil jeg heller ha oppmuntring til å greie det. Virkelig!

 

Og beklager alle skrivefeil. Jeg skriver på mobil og jeg har mye jeg vil si, og bruke minst mulug tid på det..

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
2 minutter siden, Villanda skrev:

Skak vi se hvem som greier holde seg unda lengst?

Jeg er ikke bare påvirka av andre som annonserer de skal slutte. Én person her vet at det er noe jeg har tenkt på en stund. Ikke et innfall nå. 

Dette er 5 kvelden på rad jeg blir for sein i seng fordi jeg ikke kan løsrive meg fra dol og face. Og jeg kunne heller lest, strikka (et prosjekt jeg har holdt på med i et år), skrevet (andre slags tekster enn innlegg her) 

Når jeg en dag sier jeg tar pause, uansett hva noen her måtte tro,  vil jeg IKKE ha kommentarer om at jeg må bli. Da vil jeg heller ha oppmuntring til å greie det. Virkelig!

 

Og beklager alle skrivefeil. Jeg skriver på mobil og jeg har mye jeg vil si, og bruke minst mulug tid på det..

 

Det du gjør nå er på en måte å forsøke å legge ansvaret over på andre. Du forteller hva vi skal gjøre for at du skal greie det. 

Det blir helt feil etter min mening. 

Du vil ikke greie det før du skjønner at det er du selv som har ansvaret for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det du gjør nå er på en måte å forsøke å legge ansvaret over på andre. Du forteller hva vi skal gjøre for at du skal greie det. 

Det blir helt feil etter min mening. 

Du vil ikke greie det før du skjønner at det er du selv som har ansvaret for dette. 

Interesant teori. Så når du feks stiller spørsmål på åpent forum om div ting så legger du alså ansvaret på andre brukere for å få svar. Stakkars du kan jo ikke gjøre det mot folk. Du må heller bruke google og finne svar selv syntes jeg

Anonymkode: d4ee3...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det du gjør nå er på en måte å forsøke å legge ansvaret over på andre. Du forteller hva vi skal gjøre for at du skal greie det. 

Det blir helt feil etter min mening. 

Du vil ikke greie det før du skjønner at det er du selv som har ansvaret for dette. 

Det med oppmuntring? Beklager. Da ordla jeg meg feil. Det var for å poengtere at det IKKE er for å bli bedt om å bli, som noen mener er motivasjonen for å si at en skal holde seg unda DOL.  Står i en annen tråd. Jeg forstår selvfølgelig at det er mitt ansvar!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interesant teori. Så når du feks stiller spørsmål på åpent forum om div ting så legger du alså ansvaret på andre brukere for å få svar. Stakkars du kan jo ikke gjøre det mot folk. Du må heller bruke google og finne svar selv syntes jeg

Anonymkode: d4ee3...37d

Hæ ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 minutter siden, Villanda skrev:

Det med oppmuntring? Beklager. Da ordla jeg meg feil. Det var for å poengtere at det IKKE er for å bli bedt om å bli, som noen mener er motivasjonen for å si at en skal holde seg unda DOL.  Står i en annen tråd. Jeg forstår selvfølgelig at det er mitt ansvar!! 

Det jeg mener er at du dikterer hva slags reaksjoner du skal ha av dolerne. 

Da frasier du deg et ansvar og legger det over på dolerne. 

Hvis du virkelig hsr bestemt deg er du ikke avhengig av hva dolerne mener ang saken om du skal slutte eller ikke. 

Hvis du virkelig vil slutte, stopper du å svare NÅ. 

Det er jo snart midnatt og du skrev at du kom for sent i seng hver kveld. 

Hva skal du gjøre med det ? Vente på oppmuntring ? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt er ofte ikke så enkelt med sånne nettforum heller har jeg funnet ut.

Man har lett for å overføre eller hva heter det projisere problematikken ut på det fysiske nærmiljø noe som gir en litt falsk virkelighetsoppfatning tror jeg.

Mere viktig er det som jeg nå tenker at tema ksnskje man her tar opp føler jeg hører hjemme i en til en samtale med en psykiater eller fastlegen og det er et rettmessig krav man har etter folketrygdloven i det norske samfunn. Jeg tror kanskje noen søker seg hit fordi de ikke føler seg verdifulle nok som menneske til å bli levnet noe interesse og få sin rettmessige oppfølging av helsesystemet. Det blir helt " feil" føler jeg og er å la nav og  helsevesen slippe for lett. Altfor lett. Kanskje også erstatningsvesenet om det finnes.

Jeg er også veldig engstelig og tror fremdeles der er innlegg som kan være laget av tidligere bekjente i min omgangskrets og tror det er spørsmål som er på kanten av personvern. Altså for lett å gjenkjenne i et lite land som her. Kanskje kan der være hackere også som har ondt i sinne eller psykotiske som bare blir ydeligere forvirret eller selvmordskandidater som ikke får hjelp og kanskje hadde fått det om de gikk rett til legen sin.

Men så er her positive " stemmer i natten" som gir fellesskap og styrke på tvers av alle " ytre kjennetegn mellom menneskrr" som alder hudfarge sosiale ferdigheter dataferdigheter yrkesdeltagelse vellykkethet i kjærlighet og økonomi boligstarus politisk ståsted osv.

Alt er ofte ikke så enkelt i livet.😊

Ofte ikke bare å slutte med noe.

Men jeg ønsker oss også lykke til i prosjektet og håper vi ikke blir bare skuffa og vonbroten.❤😊

Anonymkode: 59e8f...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var akkurat nå inne på vg nettside og leste om Christine Koht som sloss mot alvorlig sykdom på Rikshospitalet i øyeblikket. Skulle så inderlig ønske hun kom på bens igjen og fikk et godt og rikt liv videre.En av de mange store TV personligheter og kunstnere som har gledet og fått mange av oss til å tenke litt mer foran skjermen. Det er så mange vanskelige sykdommer også i dag. Tror vi er så mange som krysser fingrene i denne vanskelige tide for henne og alle de andre pasientene der selvsagt.

Kanskje er det mennesker som er her på DOL også som finner erfaringer i øyeblikk de føler med hva de står oppe i.

Bare ❤❤❤❤❤😊

Anonymkode: 59e8f...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ofte ikke så enkelt med sånne nettforum heller har jeg funnet ut.

Man har lett for å overføre eller hva heter det projisere problematikken ut på det fysiske nærmiljø noe som gir en litt falsk virkelighetsoppfatning tror jeg.

Mere viktig er det som jeg nå tenker at tema ksnskje man her tar opp føler jeg hører hjemme i en til en samtale med en psykiater eller fastlegen og det er et rettmessig krav man har etter folketrygdloven i det norske samfunn. Jeg tror kanskje noen søker seg hit fordi de ikke føler seg verdifulle nok som menneske til å bli levnet noe interesse og få sin rettmessige oppfølging av helsesystemet. Det blir helt " feil" føler jeg og er å la nav og  helsevesen slippe for lett. Altfor lett. Kanskje også erstatningsvesenet om det finnes.

Jeg er også veldig engstelig og tror fremdeles der er innlegg som kan være laget av tidligere bekjente i min omgangskrets og tror det er spørsmål som er på kanten av personvern. Altså for lett å gjenkjenne i et lite land som her. Kanskje kan der være hackere også som har ondt i sinne eller psykotiske som bare blir ydeligere forvirret eller selvmordskandidater som ikke får hjelp og kanskje hadde fått det om de gikk rett til legen sin.

Men så er her positive " stemmer i natten" som gir fellesskap og styrke på tvers av alle " ytre kjennetegn mellom menneskrr" som alder hudfarge sosiale ferdigheter dataferdigheter yrkesdeltagelse vellykkethet i kjærlighet og økonomi boligstarus politisk ståsted osv.

Alt er ofte ikke så enkelt i livet.😊

Ofte ikke bare å slutte med noe.

Men jeg ønsker oss også lykke til i prosjektet og håper vi ikke blir bare skuffa og vonbroten.❤😊

Anonymkode: 59e8f...de4

Ville bare legge til så jeg ikke blir veldig misforstått at jeg tror det er mennesker veldig nedsatt av sykdom som for eksempel aktiv fase av psykose so.m kanskje kan bli mer forvirret spesielt om uvant nettbruk er.

Anonymkode: 59e8f...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare legge til så jeg ikke blir veldig misforstått at jeg tror det er mennesker veldig nedsatt av sykdom som for eksempel aktiv fase av psykose so.m kanskje kan bli mer forvirret spesielt om uvant nettbruk er.

Anonymkode: 59e8f...de4

Konklusjon: jeg mener også så absolutt at det er god  grunn til å stoppe opp og først og fremst ta vare på seg selv.

Anonymkode: 59e8f...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det jeg mener er at du dikterer hva slags reaksjoner du skal ha av dolerne. 

Da frasier du deg et ansvar og legger det over på dolerne. 

Hvis du virkelig hsr bestemt deg er du ikke avhengig av hva dolerne mener ang saken om du skal slutte eller ikke. 

Hvis du virkelig vil slutte, stopper du å svare NÅ. 

Det er jo snart midnatt og du skrev at du kom for sent i seng hver kveld. 

Hva skal du gjøre med det ? Vente på oppmuntring ? 

 

 

Du misforstår. Jeg mener ikke at jeg skal kutte akkurat nå.

Jeg mener at jeg TENKER på å slutte.

Jeg mener ikke å si noe om hva slags reaksjoner jeg vil ha. Jeg er ikke avhengig av spesielle reaksjoner fra dere hvis jeg bestemmer meg for å slutte. 

Jeg mener å si noe om intensjonen bak hvis jeg annonserer det. Leste at de som  har sagt nå de vil slutte, blir mistenkt for å gjøre det for å bli bedt om å bli. Om jeg annonserer er det fordi det er lettere for meg hvis jeg tenker at noen kanskje leser. KANSKJE .Samme hva eller om noen svarer. 

Jeg mener ikke be dere reagere på en spesiell måte. 

Føler tillegger meg  intensjoner jeg ikke har.

Vet ikke om du tror jeg er av dem som stadig sier De skal slutte. Tror jeg sa det sist for over et år siden at jeg skulle begrense meg og det gjorde jeg.

Nei jeg venter ikke på oppmuntring. Har da ikke sagt at jeg skal slutte nå, bare at jeg bør og at jeg kanskje skal det.

Ikke jeg som skrev anonymt om å slutte for noen dager siden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dol? Days of our lives? 

Anonymkode: 19f3b...07c

DOL = Doktor On Line, altså dette nettstedet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Nicklusheletida, forstår du hva jeg mener? Tror du meg? Vurderer å prøve holde meg unda på ferie med barna neste uke. Heller strikke og lese når tid til overs.  Om jeg skriver om det,  er det fordi det føles naturlig for meg og fordi det føles mer forpliktende da. Forventer ingen spesiell respons.  Går helt fint med ingen respons. Vet ikke om går inn og sjekker en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, Lillemus skrev:

DOL = Doktor On Line, altså dette nettstedet. :) 

Å, haha, skjønte ikke det i natt jeg. 😂 Litt trøtt, haha, så første tanken var Days of our lives. (Som jeg var avhengig av i ungdommen)

Lett å bli avhengig av nettforum, ja. 

Anonymkode: 19f3b...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Villanda skrev:

@Nicklusheletida, forstår du hva jeg mener? Tror du meg? Vurderer å prøve holde meg unda på ferie med barna neste uke. Heller strikke og lese når tid til overs.  Om jeg skriver om det,  er det fordi det føles naturlig for meg og fordi det føles mer forpliktende da. Forventer ingen spesiell respons.  Går helt fint med ingen respons. Vet ikke om går inn og sjekker en gang. 

Jeg er på jobb, det var derfor jeg nøyde meg med en « liker » 

Jeg synes det er hyggelig at du er her jeg altså og du gjør det på den måten som passer deg best 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

 

Jeg synes det er hyggelig at du er her jeg altså og du gjør det på den måten som passer deg best 🙂

Du trenger ikke si det. Håper ikke du skriver det fordi du tror jeg vil det. Hyggelig å høre,  men det går helt fint om dere ikke skriver noe sånnt. Uff, det var ikke jeg som skrev det innlegget om hypomani,  der vedkommende ikke ble trodd på sykehuset. Men uff.., jeg merker at jeg også misliker sterkt eller blir litt opprørt over å ikke bli trodd, eller tillagt meninger jeg ikke har. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Villanda skrev:

 Men uff.., jeg merker at jeg også misliker sterkt eller blir litt opprørt over å ikke bli trodd, eller tillagt meninger jeg ikke har. 

 

Da er vi to. Akkurat sånn var oppveksten min. Jeg ble mistrodd og mistenkt, og tillagt meninger og holdninger jeg ikke hadde. 

Og når andre skriver om lignende problemstillinger som de jeg har, er jeg redd folk skal tro at det er jeg som har skrevet det. Vanskelig.

Anonymkode: d4ee3...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
26 minutter siden, Villanda skrev:

Du trenger ikke si det. Håper ikke du skriver det fordi du tror jeg vil det. Hyggelig å høre,  men det går helt fint om dere ikke skriver noe sånnt. Uff, det var ikke jeg som skrev det innlegget om hypomani,  der vedkommende ikke ble trodd på sykehuset. Men uff.., jeg merker at jeg også misliker sterkt eller blir litt opprørt over å ikke bli trodd, eller tillagt meninger jeg ikke har. 

 

Jeg vet ikke en gang hva slags innlegg du snakker om. Ikke tenk mer på dette nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man må være disiplinert med seg selv i dagens samfunn hvor det er en forventning om at man hele tiden skal være online på sosiale medier og i dette tilfellet diskusjonsforum. Skal man bli styrt av internettbruken eller ønsker man å styre internettbruken selv? For meg sier svaret seg selv og jeg er tydelig. Jeg kan gå både 3 og 7 dager, i blant 14 dager, uten at jeg er pålogget både Facebook og Doktoronline. Jeg setter av et par timer når jeg finner god tid til det og går igjennom det jeg finner interessant å lese og svare på. Om jeg ønsker å være mer aktiv i en periode, er jeg det, men jeg faller hele tiden tilbake til min sporadiske bruk. På denne måten får jeg tid til det jeg ønsker å fylle hverdagen min av offline-aktiviteter og hverdagen min styres ikke av forum og sosiale medier. Jeg ønsker meg ikke dit at jeg ikke klarer å komme meg i seng når jeg ikke ønsker det. Da må man gjøre grep for seg selv.

Og hvorfor i det hele tatt skrive at man skal slutte eller ta pause fra DOL? Hvorfor ikke bare bli stille. Om det er noen som bør få beskjed, kan man gi denne beskjeden over p.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...