Gå til innhold

Hvor ille er det normalt å føle seg ved oppstart av ssri/and i?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å lure på om jeg ikke tåler det særlig bra. Jeg føler meg likegyldig og litt "fjern" fra virkeligheten. Pupillene er kjempe store. Jeg har bare fått sove et par timer i natt. Jeg får noe krampe lignende o venstre foten og rykninger på venstre side av munnen. Har også mye svette og litt vansker med vannlating uten at dette plager meg. Skal det være sånn? Når går det over? 

Anonymkode: 38734...55a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi overskriften ble preget av autocorrect. Ssri/snri såklart!

Skrevet

Jeg trapper opp SSRI nå og har bivirkninger i form av økt angst, munntørrhet, indre uro, dårlig matlyst. Det er visst vanlig å få bivirkninger og bli verre i starten. Tar sikkert noen uker før man begynner å bli bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2019 den 8.09, AnonymBruker skrev:

Begynner å lure på om jeg ikke tåler det særlig bra. Jeg føler meg likegyldig og litt "fjern" fra virkeligheten. Pupillene er kjempe store. Jeg har bare fått sove et par timer i natt. Jeg får noe krampe lignende o venstre foten og rykninger på venstre side av munnen. Har også mye svette og litt vansker med vannlating uten at dette plager meg. Skal det være sånn? Når går det over? 

Kan være ganske ille den første uken eller så. Hvor lenge har du brukt de?

Anonymkode: 9cbbb...b1f

Skrevet

Begynte opptrapping for noen uker siden. Først 25mg, 50 mg, så 75 og nå er jeg på 5 dagen på 100 mg. Merket først forverring av angsten da jeg kom over 50mg, men særlig forverring nå som jeg er opp i 100 mg. Fikk vite at man må rekne med angstøkning i 2-3 uker ved dosejustering. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...