villakulla Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Jeg tror ikke jeg kan komme lengre ned nå,for jeg har virkelig nådd bunnen. Jeg har lest siste innlegg fra innleggelse (som jeg ikke husker noe ifra) at legen vil diskutere på morgenmøte om meg og med tanke på hjelp og jobb som ..... Ja jeg jobber i helsevesenet. Så jeg kjenner bare angst nå,og T det eneste som holdt meg oppe og følte at jeg var litt normalt,det er ferdig nå jeg er bare slagen og vet ikke h ør jeg skal gjøre av meg nå. Skal jeg bare avslutte alt og slippe unna alt dette som kommer nå eller skal jeg stå i det og få den hjelpen jeg trenger? Jeg vet ikke,jeg ønsker å bare slippe alt nå,vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg,jeg er bare helt på bånn nå. 0 Siter
frosken Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 18 minutter siden, villakulla skrev: Jeg tror ikke jeg kan komme lengre ned nå,for jeg har virkelig nådd bunnen. Jeg har lest siste innlegg fra innleggelse (som jeg ikke husker noe ifra) at legen vil diskutere på morgenmøte om meg og med tanke på hjelp og jobb som ..... Ja jeg jobber i helsevesenet. Så jeg kjenner bare angst nå,og T det eneste som holdt meg oppe og følte at jeg var litt normalt,det er ferdig nå jeg er bare slagen og vet ikke h ør jeg skal gjøre av meg nå. Skal jeg bare avslutte alt og slippe unna alt dette som kommer nå eller skal jeg stå i det og få den hjelpen jeg trenger? Jeg vet ikke,jeg ønsker å bare slippe alt nå,vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg,jeg er bare helt på bånn nå. Jeg har tenkt på deg siste uken og kjent på en slags oppgitthet i forhold til hva det er som gjør at du forblir i dette over så mange år. Hva gjør at du ikke klarer å legge til side uhensiktsmessige handlinger og kommer i gang med å ivareta deg selv mer kontinuerlig? Jeg vet jo at du har dine grunner, men samtidig har jeg lyst til å være streng å si at det er fullt mulig å gå til grunne dersom du fortsetter på denne måten. Jeg tenker at du er nødt til å ta noen helt grunnleggende valg og så holde fast ved dem. Det ene er at du må delta i behandling som kan hjelpe deg ut av de mønstrene du sitter så fast i - og det er andre er at du må slutte helt med handlinger som stort sett alltid fører med seg svært mye negativt for deg. Jeg håper du kan klare å ta slike valg. Kanskje er det å få "kniven litt på strupen" i forhold til å kunne fortsette i jobben din, det som skal til for å få deg til å velge. Du _kan_ velge konstruktivt. Det er dessverre ingen som kan ta disse valgene for deg, du har altfor sterke negative drivkrefter i deg til at andre kan demme opp. 0 Siter
emilie321 Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 En hver reise på 1000 mil begynner med ett skritt. Jeg tror det er helt riktig det @frosken skriver. Jeg ville begynt helt enkelt med å følge behandlingen og å prøve å ta en ting av gangen. Har selv vært helt på bånn og jeg vet at det går an å komme seg oppover. Men ting tar tid og en bør være tålmodig. 0 Siter
villakulla Skrevet 3. august 2019 Forfatter Skrevet 3. august 2019 13 timer siden, frosken skrev: Jeg har tenkt på deg siste uken og kjent på en slags oppgitthet i forhold til hva det er som gjør at du forblir i dette over så mange år. Hva gjør at du ikke klarer å legge til side uhensiktsmessige handlinger og kommer i gang med å ivareta deg selv mer kontinuerlig? Jeg vet jo at du har dine grunner, men samtidig har jeg lyst til å være streng å si at det er fullt mulig å gå til grunne dersom du fortsetter på denne måten. Jeg tenker at du er nødt til å ta noen helt grunnleggende valg og så holde fast ved dem. Det ene er at du må delta i behandling som kan hjelpe deg ut av de mønstrene du sitter så fast i - og det er andre er at du må slutte helt med handlinger som stort sett alltid fører med seg svært mye negativt for deg. Jeg håper du kan klare å ta slike valg. Kanskje er det å få "kniven litt på strupen" i forhold til å kunne fortsette i jobben din, det som skal til for å få deg til å velge. Du _kan_ velge konstruktivt. Det er dessverre ingen som kan ta disse valgene for deg, du har altfor sterke negative drivkrefter i deg til at andre kan demme opp. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at du har helt rett. Jeg skal prøve å ta tak i dette nå,men jeg er bare så langt nede nå og alt virker bare så håpløst. Jeg orker ikke noe,ligger bare her og ser i taket.jeg må bare ta en dag av gangen og jeg skal ikke drikke mer,det må jeg bare klare. Har begynt på antabus nå. Takk for svar. 0 Siter
villakulla Skrevet 3. august 2019 Forfatter Skrevet 3. august 2019 13 timer siden, emilie321 skrev: En hver reise på 1000 mil begynner med ett skritt. Jeg tror det er helt riktig det @frosken skriver. Jeg ville begynt helt enkelt med å følge behandlingen og å prøve å ta en ting av gangen. Har selv vært helt på bånn og jeg vet at det går an å komme seg oppover. Men ting tar tid og en bør være tålmodig. Ja ting tar tid,jeg prøver å ta en dag av gangen nå.klarer ikke så mye mer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 Du jobber i helsevesenet, men har nådd bunnen sier du? Er du såpass oppegående at du til og med klarer å arbeide med andre mennesker og hjelpe de så er du ikke mye til syk spør du meg. Anonymkode: 5be69...e1c 0 Siter
adhoc Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du jobber i helsevesenet, men har nådd bunnen sier du? Er du såpass oppegående at du til og med klarer å arbeide med andre mennesker og hjelpe de så er du ikke mye til syk spør du meg. Anonymkode: 5be69...e1c For noe fjås å komme med, spesielt uten å stå frem med nick! Forskjellige folk har forskjellige håndteringsmekanismer. I dårlige perioder kan jeg veksle mellom å ligge i fosterstilling og bokstavelig talt gå i sirkel rundt spisebordet og bruke all min energi på ikke å bli fysisk selvdestruktiv. Klarer ikke å spise eller drikke. Men om jeg kommer meg på jobb, klarer jeg av en eller annen grunn å skru på autopiloten. Alt føles fortsatt jævlig, men jeg responderer adekvat og utfører arbeidsoppgavene mine. 0 Siter
Gjest elina777 Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 12 minutter siden, adhoc skrev: For noe fjås å komme med, spesielt uten å stå frem med nick! Forskjellige folk har forskjellige håndteringsmekanismer. I dårlige perioder kan jeg veksle mellom å ligge i fosterstilling og bokstavelig talt gå i sirkel rundt spisebordet og bruke all min energi på ikke å bli fysisk selvdestruktiv. Klarer ikke å spise eller drikke. Men om jeg kommer meg på jobb, klarer jeg av en eller annen grunn å skru på autopiloten. Alt føles fortsatt jævlig, men jeg responderer adekvat og utfører arbeidsoppgavene mine. Den anonyme brukeren nærmest spammer forumet med lignende tråder med at andre ikke kan være syke fordi hen mener hen ikke får hjelp 0 Siter
frosken Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 4 timer siden, villakulla skrev: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at du har helt rett. Jeg skal prøve å ta tak i dette nå,men jeg er bare så langt nede nå og alt virker bare så håpløst. Jeg orker ikke noe,ligger bare her og ser i taket.jeg må bare ta en dag av gangen og jeg skal ikke drikke mer,det må jeg bare klare. Har begynt på antabus nå. Takk for svar. Har du noe tilbud om aktiv behandling nå? Du har jo ikke ønsket innleggelser, men for meg virker det som om du gjennom lang tid har vært i nedadgående spiral og at du med fordel kan si ja takk til en innleggelse om det er en mulighet. Jeg tror alkohol er i ferd med å ødelegge deg, du tåler jo alkohol ekstremt dårlig. Håper du får hjelp til å ta tak i problemene dine på en god måte. 0 Siter
villakulla Skrevet 3. august 2019 Forfatter Skrevet 3. august 2019 1 time siden, frosken skrev: Har du noe tilbud om aktiv behandling nå? Du har jo ikke ønsket innleggelser, men for meg virker det som om du gjennom lang tid har vært i nedadgående spiral og at du med fordel kan si ja takk til en innleggelse om det er en mulighet. Jeg tror alkohol er i ferd med å ødelegge deg, du tåler jo alkohol ekstremt dårlig. Håper du får hjelp til å ta tak i problemene dine på en god måte. Jeg har ikke vært hos behandler på 1 mnd,men har time om to uker. Dessverre er jeg så dum at jeg har avlyst legetimen to ganger, vet ikke helt hvordan men jeg ser at jeg må ha hjelp nå,for dette livet går ikke lenger. Jeg vet bare ikke hvor jeg skal gjøre av meg,bare gråter og klarer ikke noe. Men jeg vet jeg må ta meg sammen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 1 minutt siden, villakulla skrev: Jeg har ikke vært hos behandler på 1 mnd,men har time om to uker. Dessverre er jeg så dum at jeg har avlyst legetimen to ganger, vet ikke helt hvordan men jeg ser at jeg må ha hjelp nå,for dette livet går ikke lenger. Jeg vet bare ikke hvor jeg skal gjøre av meg,bare gråter og klarer ikke noe. Men jeg vet jeg må ta meg sammen. https://a-larm.no/ Anonymkode: 3106b...441 0 Siter
villakulla Skrevet 3. august 2019 Forfatter Skrevet 3. august 2019 2 timer siden, adhoc skrev: For noe fjås å komme med, spesielt uten å stå frem med nick! Forskjellige folk har forskjellige håndteringsmekanismer. I dårlige perioder kan jeg veksle mellom å ligge i fosterstilling og bokstavelig talt gå i sirkel rundt spisebordet og bruke all min energi på ikke å bli fysisk selvdestruktiv. Klarer ikke å spise eller drikke. Men om jeg kommer meg på jobb, klarer jeg av en eller annen grunn å skru på autopiloten. Alt føles fortsatt jævlig, men jeg responderer adekvat og utfører arbeidsoppgavene mine. Takk,der sa du det 1 Siter
villakulla Skrevet 4. september 2019 Forfatter Skrevet 4. september 2019 Nå er det over 1 mnd siden jeg nådde bunnen, det har vært en vanskelig tid men jeg har faktisk klart å holde meg unna alkohol. Jeg var hos psykologen på mandag for første gang på 2 mnd, hun er veldig på at jeg må bestille legetime (som jeg har gjort 2 ganger for så å avbestille) igår hadde jeg en operasjon og er skikkelig på tur idag, har tatt sterke smertestillende og kjenner at jeg er bare så langt nede idag,har ikke sovet og det eneste jeg tenker på nå er at jeg har lyst å drikke. Noe jeg vet jeg selvfølgelig ikke bør gjøre, trenger råd til hva jeg kan gjøre for å få disse negative tankene bort og ikke drikke eller ta en haug sterke tabletter,for jeg er virkelig så langt nede nå. 0 Siter
XbellaX Skrevet 4. september 2019 Skrevet 4. september 2019 Hold deg opptatt. Ta èn time av gangen. Vask hele hjemmet. Hugg ved. Skrubb badet. Organiser bilder i fotoalbumet. Bak brød. Inviter deg selv på besøk til noen, eller inviter noen hjem. Engasjer deg i noe. Oppsøk AA om det er noe for deg og vurder om brukerorganisasjonen A-larm kan være noe. Hold deg unna butikker i kveld. Ut å jogg men la lommeboken ligge hjemme. Kom deg i aktivitet. Skriv inn i tråden før du legger deg om du har klart å holde deg i kveld. Du står han av selv om det garantert er et fenomenalt sterkt sug du opplever nå. 2 Siter
villakulla Skrevet 4. september 2019 Forfatter Skrevet 4. september 2019 35 minutter siden, XbellaX skrev: Hold deg opptatt. Ta èn time av gangen. Vask hele hjemmet. Hugg ved. Skrubb badet. Organiser bilder i fotoalbumet. Bak brød. Inviter deg selv på besøk til noen, eller inviter noen hjem. Engasjer deg i noe. Oppsøk AA om det er noe for deg og vurder om brukerorganisasjonen A-larm kan være noe. Hold deg unna butikker i kveld. Ut å jogg men la lommeboken ligge hjemme. Kom deg i aktivitet. Skriv inn i tråden før du legger deg om du har klart å holde deg i kveld. Du står han av selv om det garantert er et fenomenalt sterkt sug du opplever nå. Alle disse rådene hadde vært bra hadde det ikke vært for at jeg ikke kan gjøre noe fysisk på 2 uker pga operasjonen jeg har hatt. Gjerne derfor jeg datt rett i kjelleren nå. Butikken stenger heldigvis snart så da er alkohol utelukket idag,men det er verre med tablettene som ligger rett foran meg,jeg skal prøve så godt jeg kan men kjenner det blir vanskelig, takk for svar 0 Siter
frosken Skrevet 4. september 2019 Skrevet 4. september 2019 30 minutter siden, villakulla skrev: Alle disse rådene hadde vært bra hadde det ikke vært for at jeg ikke kan gjøre noe fysisk på 2 uker pga operasjonen jeg har hatt. Gjerne derfor jeg datt rett i kjelleren nå. Butikken stenger heldigvis snart så da er alkohol utelukket idag,men det er verre med tablettene som ligger rett foran meg,jeg skal prøve så godt jeg kan men kjenner det blir vanskelig, takk for svar Jeg synes du skal minne deg selv på hvor dårlig du vil føle deg om du nå begynner å drikke igjen eller overdoserer på medikamentene. Du oppnår kun ytterligere en negativ omdreining i den negative spiralen. Hvorfor er psykologen opptatt av at du må bestille en legetime? Hva mener hun at fastlegen skal gjøre nå? 0 Siter
cilie Skrevet 4. september 2019 Skrevet 4. september 2019 (endret) 43 minutter siden, villakulla skrev: Alle disse rådene hadde vært bra hadde det ikke vært for at jeg ikke kan gjøre noe fysisk på 2 uker pga operasjonen jeg har hatt. Gjerne derfor jeg datt rett i kjelleren nå. Butikken stenger heldigvis snart så da er alkohol utelukket idag,men det er verre med tablettene som ligger rett foran meg,jeg skal prøve så godt jeg kan men kjenner det blir vanskelig, takk for svar Hva med det om å lage album? Klipp og lim med masse stæsj, eller lag digitale album på feks Fotoknudsen. Ev høre på podkast - søk og finn noe som kan engasjere. Selv likte jeg Orderud-saken. Da går noen timer. Rydd og organisert klesskap, kjøkkenskuffer, bake? Endret 4. september 2019 av cilie 0 Siter
villakulla Skrevet 4. september 2019 Forfatter Skrevet 4. september 2019 1 time siden, frosken skrev: Jeg synes du skal minne deg selv på hvor dårlig du vil føle deg om du nå begynner å drikke igjen eller overdoserer på medikamentene. Du oppnår kun ytterligere en negativ omdreining i den negative spiralen. Hvorfor er psykologen opptatt av at du må bestille en legetime? Hva mener hun at fastlegen skal gjøre nå? Ja jeg vet det så godt frosken. Skal gjør alt jeg Jan for å ikke gjøre noe dumt. Psykologen har kontakt med legen og de vil jeg skal ta antabus, og ta blodprøver då jeg ikke har gjort det på lenge og ikke etter at jeg begynte på seroquel for 2 mnd siden.og snakke med meg om siste sykehus innleggelse. 0 Siter
villakulla Skrevet 4. september 2019 Forfatter Skrevet 4. september 2019 1 time siden, cilie skrev: Hva med det om å lage album? Klipp og lim med masse stæsj, eller lag digitale album på feks Fotoknudsen. Ev høre på podkast - søk og finn noe som kan engasjere. Selv likte jeg Orderud-saken. Da går noen timer. Rydd og organisert klesskap, kjøkkenskuffer, bake? Problemet er bare at jeg ikke kan se så mye akkurat nå og må være helt i ro, ellers hadde det vært bra tips. Får prøve med musikk på ørene og se om pulsen går litt ned for nå løper den helt løpsk her 0 Siter
frosken Skrevet 4. september 2019 Skrevet 4. september 2019 20 minutter siden, villakulla skrev: Problemet er bare at jeg ikke kan se så mye akkurat nå og må være helt i ro, ellers hadde det vært bra tips. Får prøve med musikk på ørene og se om pulsen går litt ned for nå løper den helt løpsk her Prøv å finne en enkel lydbok, for eksempel krim. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.