Gå til innhold

ISW/den nye medisinen?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
22 minutter siden, bibben skrev:

Ga de noen begrunnelse for ikke å ville skrive ut Rexulti? Er det fordi de vet for lite om dette medikamentet eller er det typiske virkninger som ikke er ønskelig?

Tror det er fordi de vet for lite om det. Og han her er veldig glad i xeplion,da kan jeg ikke surre sånn med medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
56 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg løy til psykiateren i dag,han spurte om jeg tok lyrica og da sa jeg nei. Men det gjør jeg,det er så ille at det hjelper ikke bare med to vival må ta to lyrica og. Vet det hjelper mot angst og jeg har ikke nervesmerter. Fikk dårlig samvittihet for det nå,var bare redd legen skulle se det for hun var jo hysterisk. 

Det er jo bra du ikke lenger har nervesmerter. Vet du hva som kan være årsaken til det? 

Anonymkode: eeb0b...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bra du ikke lenger har nervesmerter. Vet du hva som kan være årsaken til det? 

Anonymkode: eeb0b...8cc

Årsaken til nervesmerter vet jeg ikke. Men de kommer og går,kan være vekke måneder og år. Godt å slippe det nå,det er så grusomt vondt. Håper det blir år til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2019 den 14.50, Surrehuggu skrev:

Hva med om du får til en ordning med hjemmesykepleien som kan levere deg medisiner hver dag på døren? Legen din kan også be dem om å påse at du svelger dem. 

 

Tror dette er et meget dårlig råd til SS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
2 timer siden, kupton skrev:

Tror dette er et meget dårlig råd til SS. 

Oi, det kunne jeg ikke vite.

Beklager, stjernestøv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
På 4.8.2019 den 14.52, stjernestøv skrev:

Hva med om du får til en ordning med hjemmesykepleien som kan levere deg medisiner hver dag på døren? Legen din kan også be dem om å påse at du svelger dem. 

 

På 4.8.2019 den 14.56, Surrehuggu skrev:

Ting går gjerne bedre enn man ofte frykter ;) Jeg hadde en slik ordning en gang fordi jeg også dessverre har en tendens til å være ambivalent ift å ta medisiner. Det var et tilbud basert på frivillighet og ikke tvang, og det funket bra for meg. Jeg ville ha vurdert det om jeg var deg

@stjernestøv Jeg beklager for dårlige råd ang å få hjelp av hjemmesykepleien! 💕 Bare se bort fra disse svarene som er i klammene.

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, kupton skrev:

Tror dette er et meget dårlig råd til SS. 

Hvorfor???

Anonymkode: 21a10...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Surrehuggu skrev:

 

@stjernestøv Jeg beklager for dårlige råd ang å få hjelp av hjemmesykepleien! 💕 Bare se bort fra disse svarene som er i klammene.

Det var ikke dårlige råd :) Jeg hadde bare blitt stresset av det hvis de skulle komme her hver dag, men det fungerer sikkert for noen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har nå tatt sprøyen i dag, får se når det virker men hun fra dagsenteret mente etter noen dager. Får ikke trevicta før om tre måneder på xeplion, selv om jeg har tatt xeplion i flere omganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har nå tatt sprøyen i dag, får se når det virker men hun fra dagsenteret mente etter noen dager. Får ikke trevicta før om tre måneder på xeplion, selv om jeg har tatt xeplion i flere omganger. 

Ta å bokmerk denne tråden nå da. Så kan du lese igjennom neste gang du tenker på å slutte.

Anonymkode: 7f0ff...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta å bokmerk denne tråden nå da. Så kan du lese igjennom neste gang du tenker på å slutte.

Anonymkode: 7f0ff...90f

Vet ikke hvordan jeg bokmerker jeg,men skal prøve å ikke slutte nå. Vil ikke være dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men jeg var ærlig og skrev at jeg løy til psykiateren på melding til sykepleier, så skrev han det i journalen. Var ikke det dårlig gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg var ærlig og skrev at jeg løy til psykiateren på melding til sykepleier, så skrev han det i journalen. Var ikke det dårlig gjort?

Nei, ikke dersom løgnen medførte at det står feil i journalen. Hvis du virkelig vil ha hjelp så kan du ikke lyve til de som prøver å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
41 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, ikke dersom løgnen medførte at det står feil i journalen. Hvis du virkelig vil ha hjelp så kan du ikke lyve til de som prøver å hjelpe deg.

Det var bare det at jeg sa jeg ikke tok lyrica men det gjør jeg,skrev til sykepleieren for jeg fikk dårlig samvittighet. Men ville ikke han skulle skrive det i journalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var bare det at jeg sa jeg ikke tok lyrica men det gjør jeg,skrev til sykepleieren for jeg fikk dårlig samvittighet. Men ville ikke han skulle skrive det i journalen. 

Selvfølgelig må man informere om hvilke medisiner man tar. Hvorfor ville du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Fionys skrev:

Selvfølgelig må man informere om hvilke medisiner man tar. Hvorfor ville du ikke det?

Var redd legen min skulle se det, lyrica er mot nervesmerter. Har nå tatt det mot uro,det har ikke hjulpet med to vival. Vet jo at lyrica hjelper mot uro også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Var redd legen min skulle se det, lyrica er mot nervesmerter. Har nå tatt det mot uro,det har ikke hjulpet med to vival. Vet jo at lyrica hjelper mot uro også. 

Det er jo viktig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Det er jo viktig informasjon.

Ok. Får la være å være skuffet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎08‎.‎2019 den 10.27, AnonymBruker skrev:

Hvorfor???

Anonymkode: 21a10...366

SS har et meget ambivalent forhold til medisiner. Da er det uhensiktsmessig og slitsomt hver dag å skulle ta stilling til skal/skal ikke. Med et tremånedersdepot som Trevicta slipper hun å bruke energi på disse avveiningene hver dag.

Vi som kjenner henne gjennom år, vet også at hun blir stresset av å få besøk fra helsetjenesten daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...