Gå til innhold

Dårlig samvittighet av å spise og drikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med en ENORM skyldfølelse når jeg spiser og blir «mett». Tenker ikke på at jeg skal ned i vekt eller noen ting. Det er bare en følelse jeg får etter å ha spist mat. Jeg kan gå fra å være glad til å sitte å gråte som et lite barn på grunn av en brødskive eller en salat. Det har INGENTING å si om det jeg spiser er sunt eller ikke, samvittigheten gjør vondt uansett på grunn av metthetsfølelsen. Blir også lei meg hvis jeg drikker vann eller kjenner på metthet av å drikke væske generelt. Det er metthetsfølelsen som skremmer meg og gir meg en enorm skyldfølelse. Hvordan kan jeg bli kvitt disse tankene/ følelsene ? 

Jeg spiser som sakt, er normalvektig og alt dette, men det er noe med det å være mett som skremmer meg. Føler at jeg mister kontrollen over min egen kropp og at jeg havner i en dyp sorg etter måltidene. Jeg har begynt å forbinde den sorgen med mat. Jeg jobber hver dag med å bli kvitt dette problemet, men den forsvinner ikke og jeg begynner å bli ganske frustrert! Jeg spiser ikke for mye så det er ikke det som er problemet. Jeg klarer ikke å nyte mat lenger, klarer ikke å glede meg til et måltid, gruer meg hver gang til jeg blir invitert på middag hos noen. Sist jeg spiste med god samvittighet og hatt glede av mat må ha vært for 3 år siden. Hvordan kan jeg få matgleden min tilbake ? 

Anonymkode: b6178...447

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...