Gå til innhold

Hvor ville du reist ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg skal ha en tur (utenlands)  med ei venninne i oktober. Vi skal ha 4 overnattinger. Hvor ville du reist og hvorfor ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gdansk i Polen. Kjempebillig å bo og leve, stooooort kjøpesenter og fantastisk fin by. 

Anonymkode: 939fd...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skal ha en tur (utenlands)  med ei venninne i oktober. Vi skal ha 4 overnattinger. Hvor ville du reist og hvorfor ? 

 

Barcelona eller Palma fordi de er byer som har «alt»; sjø, sol, kunst og kultur, god mat. Og bra shopping. Nice kommer like bak av omtrent samme grunner.

Firenze og Venezia er også favoritter fordi de er så vakre, og ellers har mye av det samme.

 

Men merk at flypriser varierer veldig. De jeg nevner over er veldig populære og flybillettene på høsten er ganske dyre i helgene. Rimeligere om msn flyr med mellomlanding, men det er slitsomt, særlig for en kort reise.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
24 minutter siden, Xtra skrev:

Barcelona eller Palma fordi de er byer som har «alt»; sjø, sol, kunst og kultur, god mat. Og bra shopping. Nice kommer like bak av omtrent samme grunner.

Firenze og Venezia er også favoritter fordi de er så vakre, og ellers har mye av det samme.

 

Men merk at flypriser varierer veldig. De jeg nevner over er veldig populære og flybillettene på høsten er ganske dyre i helgene. Rimeligere om msn flyr med mellomlanding, men det er slitsomt, særlig for en kort reise.

Av alle stedene du nevner er det kun Palma jeg ikke har vært. Skal sjekke Palma :)

Har du vært i Cinque Terre ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gdansk i Polen. Kjempebillig å bo og leve, stooooort kjøpesenter og fantastisk fin by. 

Anonymkode: 939fd...358

Takk, skal sjekke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Av alle stedene du nevner er det kun Palma jeg ikke har vært. Skal sjekke Palma :)

Har du vært i Cinque Terre ? 

Nei, ikke vært i Cinque Terre. Har vært på Amalfikysten, som er fantastisk, men kanskje ikke så enkelt for en langhelg.

 

Har vært alle stedene jeg nevnte flere ganger, og reiser gjerne igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Har du vært i Cinque Terre ? 

Jeg har vært der, helt fantastisk vakkert! Hva ønsker du og venninnene dine å gjøre? CT er rolig og veldig «kjærestetur»-ish kanskje...

Ps. De stenger tilgang etter 1,5 mill turister, sjekk om dere kommer dere ut så sent på året før dere evt bestiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Kayia skrev:

Jeg har vært der, helt fantastisk vakkert! Hva ønsker du og venninnene dine å gjøre? CT er rolig og veldig «kjærestetur»-ish kanskje...

Ps. De stenger tilgang etter 1,5 mill turister, sjekk om dere kommer dere ut så sent på året før dere evt bestiller. 

Hvis vi drar dit, så er det for å gå tur, men ser det er 3 timer med tog etter flyturen. Lurer på om det kan bli litt stress, når vi har såpass få dager ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvis vi drar dit, så er det for å gå tur, men ser det er 3 timer med tog etter flyturen. Lurer på om det kan bli litt stress, når vi har såpass få dager ?

Om dere drar til Pisa er det ikke lange turen til La Spezia, der båten til CT går fra. Pisa er en overraskende hyggelig by, dere kan godt ha en langhelg der :) Men sjekk tilgang før du tenker mer på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, Xtra skrev:
3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

 

Barcelona eller Palma fordi de er byer som har «alt»; sjø, sol, kunst og kultur, god mat. Og bra shopping. Nice kommer like bak av omtrent samme grunne

Enig👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

San Sebastian, uten tvil.

Firenze, Barcelona og Bilbao kunne jeg også tenkt meg. Og Verona!

For øvrig blir jeg aldri lei av London. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Kayia skrev:

Om dere drar til Pisa er det ikke lange turen til La Spezia, der båten til CT går fra. Pisa er en overraskende hyggelig by, dere kan godt ha en langhelg der :) Men sjekk tilgang før du tenker mer på det! 

Jeg har vært i Pisa også , men ikke La Spezia, tror jeg. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville reist et sted jeg kunne nådd med tog i løpet av ikke altfor mange timer, av den enkle grunn at jeg blir mer og mer opptatt av miljøvern. Hvis flere begynner å tenke på samme måte kan det være at barna våre får et brukbart liv. Det var sikkert ikke det du ville høre, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonie skrev:

Jeg ville reist et sted jeg kunne nådd med tog i løpet av ikke altfor mange timer, av den enkle grunn at jeg blir mer og mer opptatt av miljøvern. Hvis flere begynner å tenke på samme måte kan det være at barna våre får et brukbart liv. Det var sikkert ikke det du ville høre, da. 

Da kan man f.eks. velge Stockholm - der er det jo kjempekoselig! Og man kunne tatt en båt-sightseeing i skjærgården og gått på Gamla Stan og... :)❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Lillemus said:

Da kan man f.eks. velge Stockholm - der er det jo kjempekoselig! Og man kunne tatt en båt-sightseeing i skjærgården og gått på Gamla Stan og... :)❤️ 

Stockholm er en herlig by. Perfekt for jenteturer.

Edit. Hvis man har god tid og kan bruke en dag på reisen kan man også legge turen til Hamburg eller Berlin. De har fantastiske tog der nede. Det går unna fra København og videre nedover.

Endret av tonie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også an på hva dere ønsker da. Storby? Strand(kan være vanskelig i okt. uansett, så lurt m kombo-tur i så fall) Natur, gåtur osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Nicklusheletida said:

Jeg skal ha en tur (utenlands)  med ei venninne i oktober. Vi skal ha 4 overnattinger. Hvor ville du reist og hvorfor ? 

 

Har du ikke flyskam?

Anonymkode: 55565...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tonie skrev:

Stockholm er en herlig by. Perfekt for jenteturer.

Edit. Hvis man har god tid og kan bruke en dag på reisen kan man også legge turen til Hamburg eller Berlin. De har fantastiske tog der nede. Det går unna fra København og videre nedover.

Om man har en langhelg og tar tog til f.eks. Berlin, blir det vel to døgns reise og én dag i Berlin.

 

(ellers skjønner jeg selvfølgelig poenget med klima og flyskam)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...