Gå til innhold

Hvor ville du reist ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Xtra skrev:

Om man har en langhelg og tar tog til f.eks. Berlin, blir det vel to døgns reise og én dag i Berlin.

 

(ellers skjønner jeg selvfølgelig poenget med klima og flyskam)

Da foreslår jeg heller fly for å si det sånn😅 Berlin er også super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, cilie skrev:

Da foreslår jeg heller fly for å si det sånn😅 Berlin er også super.

Berlin er bra, men når man reiser på høsten er det deilig å dra til et sted som fortsatt har norsk sommervarme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Xtra said:

Om man har en langhelg og tar tog til f.eks. Berlin, blir det vel to døgns reise og én dag i Berlin.

 

(ellers skjønner jeg selvfølgelig poenget med klima og flyskam)

Ja, det blir for hektisk. Det var derfor jeg skrev hvis man har god tid. En flott tur hvis man har en hel uke på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tonie skrev:

Ja, det blir for hektisk. Det var derfor jeg skrev hvis man har god tid. En flott tur hvis man har en hel uke på seg. 

En bekjent av meg tok toget til rivieraen i fjor. Det ble 30 timer og seks togbytter. Må si det er for spesielt interesserte med god tid.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Xtra said:

En bekjent av meg tok toget til rivieraen i fjor. Det ble 30 timer og seks togbytter. Må si det er for spesielt interesserte med god tid.

Jeg har reist både dit og til Napoli med tog. Jeg synes det er en fin måte å reise når man har god tid, men vi legger inn stopp i mange land og byer underveis og gjør selve reisen til en del av ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xtra skrev:

Berlin er bra, men når man reiser på høsten er det deilig å dra til et sted som fortsatt har norsk sommervarme.

Ja, hvis det er et ønske. Jeg søker det samme selv, men ser for meg dårlig vær så sent i sesongen. Da er det nettopp kjekt med steder som Palma, hvor du ikke er prisgitt værgudene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, tonie skrev:

Jeg har reist både dit og til Napoli med tog. Jeg synes det er en fin måte å reise når man har god tid, men vi legger inn stopp i mange land og byer underveis og gjør selve reisen til en del av ferien.

Ja, har selv vært på interrail flere ganger for mange år siden, og det var helt topp. Men nå har jeg ikke tid og ork til å reise på den måten, med begrenset antall feriedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Xtra said:

Ja, har selv vært på interrail flere ganger for mange år siden, og det var helt topp. Men nå har jeg ikke tid og ork til å reise på den måten, med begrenset antall feriedager.

Vanlig interrail orker ikke jeg heller lenger. Vi kjøper billetter for hver strekning og unner oss både fine tog og sovevogn, så det er ikke noe stress i det hele tatt. Vil vi bli to dager på hotell i Berlin før vi drar til Italia så gjør vi det. Hvis man har innstilt seg på at ferien begynner først når man er framme i Italia eller på rivieraen er det selvfølgelig håpløst å reise med tog, men det der kan man snu på hvis man virkelig vil det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, laban skrev:

Lisboa, Roma eller Dubrovnik.

Ingen som er bekymret for forurensingen og karbonutslippet av all denne reisingen? Folk later som om de er så bekymret for fremtiden og klimaendringer  og støtter Greth Thunberg og gud vet hva, men når det kommer til stykket gir man faen.

Anonymkode: ef822...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som er bekymret for forurensingen og karbonutslippet av all denne reisingen?

Jeg skal på togferie om tre uker. Akkurat nå svarte jeg på det ts spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, Xtra skrev:

Berlin er bra, men når man reiser på høsten er det deilig å dra til et sted som fortsatt har norsk sommervarme.

Enig og i Berlin har jeg vært så mange ganger at det er uaktuelt denne gangen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har vært i Pisa også , men ikke La Spezia, tror jeg. 

 

La Spezia er ikke en spesielt vakker by, men transportetappe ut til CT. 

Støtter forøvrig forslaget om Portugal. Lisboa er flott, og det samme er Porto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Praha. En fantastisk kulturby jeg bare ønsker å komme tilbake til :) Det eneste er at det kan være ganske surt og kaldt der. høst- og vinterstid.  

Krakow. Her må man ta seg en tur til saltgruvene litt utenfor byen; det er svært fascinerende. 

Jeg har busset til begge disse stedene, men det har vært pakketurer med overnatting. Til Praha gikk det en rutebuss (Moravia ekspressen)fra Oslo, men jeg er ikke sikker på om den går lenger. Hvis den gjør det, er man framme på et døgn eller to uten overnattinger annet enn under kjøring. Togmulighetene er jeg ikke kjent med, men det hadde jammen vært spennende å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de mest fantastiske byene jeg har vært i er Jerusalem.  Der har jeg vært flere ganger.  Historien suser rundt deg og å stå og se på de mest hellige stedene for tre religioner fra samme punkt er ubeskrivelig.

Var på en fantastisk konsert der engang, men hvis dere tenker bading er det noe helt annet.

Anonymkode: 2b45d...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Ingen som er bekymret for forurensingen og karbonutslippet av all denne reisingen? Folk later som om de er så bekymret for fremtiden og klimaendringer  og støtter Greth Thunberg og gud vet hva, men når det kommer til stykket gir man faen.

Anonymkode: ef822...e3a

Klær er vel så mye forurensende som fly.  De fleste har godt av å begynne å rydde i skapene og tenke seg om før de kjøper billige klær som kastes lite eller ikke brukt. 

De som har skapene fulle bør begynne å bruke klærne selv, og de som ikke brukes bør tas til Frelses armeen, Røde kors osv.  Vi må få slutt på bruk og kast mentaliteten.

Når det er sagt går jeg til posten og henter pakke med klær jeg har bestilt😉

Anonymkode: 2b45d...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klær er vel så mye forurensende som fly.  De fleste har godt av å begynne å rydde i skapene og tenke seg om før de kjøper billige klær som kastes lite eller ikke brukt. 

De som har skapene fulle bør begynne å bruke klærne selv, og de som ikke brukes bør tas til Frelses armeen, Røde kors osv.  Vi må få slutt på bruk og kast mentaliteten.

Når det er sagt går jeg til posten og henter pakke med klær jeg har bestilt😉

Anonymkode: 2b45d...5e6

Jeg tenker det går til helvete fordi folk ikke gidder å gå ned i forbruk. Lite å gjøre med det.

Anonymkode: ef822...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Ingen som er bekymret for forurensingen og karbonutslippet av all denne reisingen? Folk later som om de er så bekymret for fremtiden og klimaendringer  og støtter Greth Thunberg og gud vet hva, men når det kommer til stykket gir man faen.

Anonymkode: ef822...e3a

Er det bedre å kjøre dieselbil gjennom hele Europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 18.20, cilie skrev:

Da foreslår jeg heller fly for å si det sånn😅 Berlin er også super.

Det handler om å bli mer bevisst på alle områder, men ikke slutte å fly eller slutte å spise rødt kjøtt eller slutte å kjøpe nye klær.  Det handler om mer måtehold på alle områder.  Selv flyr jeg en del, og har tenkt meg en langhelg til høsten og da kommer jeg til å fly selv om det er kun privat reise.

Anonymkode: 2b45d...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dorthe skrev:

Er det bedre å kjøre dieselbil gjennom hele Europa?

Bedre å ferie i Drammen.

Anonymkode: ef822...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...