AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 https://tidsskriftet.no/2018/11/oversiktsartikkel/psykedeliske-stoffer-i-behandling-av-angst-depresjon-og-avhengighet Det er økt interesse for psykedeliske stoffer til bruk i behandling av psykiske lidelser. Stoffene regnes som trygge når de gis innenfor en klinisk ramme. Eldre studier fra før 1970 har metodologiske svakheter, men i de senere år har det kommet lovende resultater fra bruk ved unipolar depresjon, depresjon ved livstruende sykdom, angst og avhengighet. Er dette noe som kommer for fullt nå? Anonymkode: 94cac...8ed 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: https://tidsskriftet.no/2018/11/oversiktsartikkel/psykedeliske-stoffer-i-behandling-av-angst-depresjon-og-avhengighet Det er økt interesse for psykedeliske stoffer til bruk i behandling av psykiske lidelser. Stoffene regnes som trygge når de gis innenfor en klinisk ramme. Eldre studier fra før 1970 har metodologiske svakheter, men i de senere år har det kommet lovende resultater fra bruk ved unipolar depresjon, depresjon ved livstruende sykdom, angst og avhengighet. Er dette noe som kommer for fullt nå? Anonymkode: 94cac...8ed Tviler jeg på når leger er så skeptisk til benzo, lsd er vel noe sterkere? Men skulle gjerne tatt det jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Tviler jeg på når leger er så skeptisk til benzo, lsd er vel noe sterkere? Men skulle gjerne tatt det jeg. Kan ikke sammenlignes. LSD er heller ikke avhengighetsskapende. Men det blir vel det samme for med cannabis, man er livredd for det fordi det er "narkotika". Anonymkode: 94cac...8ed 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan ikke sammenlignes. LSD er heller ikke avhengighetsskapende. Men det blir vel det samme for med cannabis, man er livredd for det fordi det er "narkotika". Anonymkode: 94cac...8ed Ja, sprøtt 😮 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 Det er en interessant debatt, og det skal bli spennende å følge utviklingen på dette feltet. Mye seriøs, lovende forsking i nye tid. Samtidig snur det opp-ned på en del vanemessig og forsåvidt og kunnskapsbasert tenkning innenfor fagmiljø. Bruk av psykedelika til behandling av psykiske lidelser kan nok være både truende og provoserende for mange, både lek- og fagfolk. Samtidig er det jo viktig å være kritisk og se hvilke langtidseffekter og evt. bivirkninger dette kan ha. Anonymkode: f34a5...302 0 Siter
Worrisome Plenty Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 LSD bør i hvertfall ikke brukes av folk med angst. Det er jo å be om bad trip. Hasj er ikke så fantastisk det heller. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 Jeg har en nær venn som har blitt helt kvitt depresjon og tvangstanker av fleinsopp. Han bruker det 2-3 ganger i året, og fungerer utmerket i full jobb og familieliv. Han tør imidlertid ikke si dette til legen, av frykt for bekymringsmelding el. Anonymkode: db732...ec4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har en nær venn som har blitt helt kvitt depresjon og tvangstanker av fleinsopp. Han bruker det 2-3 ganger i året, og fungerer utmerket i full jobb og familieliv. Han tør imidlertid ikke si dette til legen, av frykt for bekymringsmelding el. Anonymkode: db732...ec4 Fleinsopp er dritkuuuult! Likedan fluesopp og 1 uke gamle svette sokker! Hakkes opp i biter på ca 3 mm og blandes med noen dråper vann slik at det blir en smørjelignende deig. Tørkes i stekeovnen på svak varme over natten. Dagen etter er det bare å rulle det inn i sigarettpapir og fyre på. Ekstra høy blir du hvis du i tillegg bruker 1 uke gamle brukte truser. Men noen velger heller å smøre vaffeljernet med trusa på søndagene i stedet. Anonymkode: 15738...197 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 Tviler på at det kommer for fullt. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve LSD og jeg har muligheten til det også. Men jeg ble frarådet det på det sterkeste av psykolog og det har fått meg til å avstå enn så lenge. Men jeg kjenner folk som sier de har fått et bedre liv etter at de begynte å bruke sopp/LSD 3-4 ganger i året. Jeg tror dem også, de virker mer modne og har forandra seg i positiv retning. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fleinsopp er dritkuuuult! Likedan fluesopp og 1 uke gamle svette sokker! Hakkes opp i biter på ca 3 mm og blandes med noen dråper vann slik at det blir en smørjelignende deig. Tørkes i stekeovnen på svak varme over natten. Dagen etter er det bare å rulle det inn i sigarettpapir og fyre på. Ekstra høy blir du hvis du i tillegg bruker 1 uke gamle brukte truser. Men noen velger heller å smøre vaffeljernet med trusa på søndagene i stedet. Anonymkode: 15738...197 Noen som ikke henger med på nyere forskning, ja. Anonymkode: f34a5...302 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 2 minutter siden, Drømmeautomat skrev: Tviler på at det kommer for fullt. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve LSD og jeg har muligheten til det også. Men jeg ble frarådet det på det sterkeste av psykolog og det har fått meg til å avstå enn så lenge. Men jeg kjenner folk som sier de har fått et bedre liv etter at de begynte å bruke sopp/LSD 3-4 ganger i året. Jeg tror dem også, de virker mer modne og har forandra seg i positiv retning. Samme her. Kjenner flere som har opplevd god effekt av fleinsopp, LSD og Ayahuaska. Har selv mulighet til å prøve, men kommer ikke til å gjøre det før det eventuelt blir tilgjengelig innenfor kliniske rammer. Frarådet av behandler i likhet med deg. Muligens ut i fra begrenset kunnskap hos vedkommende, jeg vet ikke. Jeg merker selv at de som har prøvd har endret seg, men samtidig virker det som den grunnleggende problematikken fremdeles er til stede, mtp. vansker i nære relasjoner. Mye kan kanskje bedres med en trip eller ti, men skader som har oppstått i relasjoner kan kun heles i relasjoner er det noe som heter, og det tror jeg stemmer godt. Anonymkode: f34a5...302 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.