Gå til innhold

Helseangst. Stole på leger?


Millee89

Anbefalte innlegg

5 timer siden, ISW skrev:

Aksepter at du kan ha ALS. Har du ALS så har du ALS. Da var det sånn det gikk.

Det er ikke noe vits i å være redd for ALS eller å måle beina dine. Da er du død uansett snart og om det blir oppdaget sent eller tidlig er ett fett. 

Du må gi litt mer faen er jeg redd. 

Jeg prøver...jeg avsto fra nevrolog osv som han på volvat sa og ikke vært hos legen siden september for als angsten... Men angsten er likevel desto verre....😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Millee89 skrev:

Jeg prøver...jeg avsto fra nevrolog osv som han på volvat sa og ikke vært hos legen siden september for als angsten... Men angsten er likevel desto verre....😭😭

Enn hvis jeg sier at du ikke har als og ikke kommer til å få als for sannsynligheten for å få als er lik null 

Anonymkode: b856e...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At svigerfaren din har als gjør sannsynligheten for at du får als nærmest ikke-eksisterende. Det har sikkert aldri i verdenshistorien skjedd at noen med en svigerfar med als har fått det selv. 

Anonymkode: b856e...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enn hvis jeg sier at du ikke har als og ikke kommer til å få als for sannsynligheten for å få als er lik null 

Anonymkode: b856e...68a

Den er jo ikke lik null. Men sannsynligheten er liten- JA.... Men jeg kan jo få det jeg også, som hvem som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At svigerfaren din har als gjør sannsynligheten for at du får als nærmest ikke-eksisterende. Det har sikkert aldri i verdenshistorien skjedd at noen med en svigerfar med als har fått det selv. 

Anonymkode: b856e...68a

Han hadde. Han har dessverre vært død noen år. Og jeg har hørt de fortelle mye om han og hans sykdomsbilde... 😔 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leamus skyldes stress 

Anonymkode: b856e...68a

Så mye leamus som jeg har både her og der? 

Kan alt skyldes stress/angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Millee89 skrev:

Så mye leamus som jeg har både her og der? 

Kan alt skyldes stress/angst?

Det er en kjent sak at leamus kommer av stress. Leamus er helt vanlig og noe alle kan få. Hvis jeg søker opp leamus får jeg opp at det skyldes stress, lite søvn og angst. Med den sterke sykdomsangsten du har og fokuset på om det er noe feil med kroppen kan det godt tenkes at det fører til leamus.

Anonymkode: b856e...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en kjent sak at leamus kommer av stress. Leamus er helt vanlig og noe alle kan få. Hvis jeg søker opp leamus får jeg opp at det skyldes stress, lite søvn og angst. Med den sterke sykdomsangsten du har og fokuset på om det er noe feil med kroppen kan det godt tenkes at det fører til leamus.

Anonymkode: b856e...68a

Ja jeg skal ikke legge skjul på at angsten min er helt ekstrem om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 20.8.2019 den 15.35, Millee89 skrev:

Ja... Jeg har begynt i behandling hos psykolog for alvorlig helseangst. Akkurat nå "jobber" vi med at jeg skal akseptere at jeg er dødelig og at vi alle KAN bli syke. Jeg er livredd døden, så det i seg selv er en vanskelig oppgave. Jeg er faktisk NOE bedre med tanke på at jeg nå ikke gråter meg i søvn hver kveld eller får ofte panikkanfall. Og jeg har klart å begynne på høyskolen!!! 

Men....De siste mnd har vært preget av hodepine, trykk i hodet, kvalme, vondt bryst og nå de siste ukene leamus over ene øyet og prikking i fot/ansikt. 

Det er tatt crp, blodprøver og blodtrykk. 

Som er normalt. Legen på Volvat har jeg vært hos 7 ganger siden mai. Har også byttet fastlege til en som jeg vet er veldig dyktig. Folk fra andre kommuner går til henne fordi ho er så flink. 

Hos psykologen har jeg fått litt i oppgave å IKKE oppsøke legen. Men det brøt jeg idag. 

Så føler meg litt mislykket igken... Jeg gikk til legen IDAG og sa det prikker konstant i ene foten og rundt munnen på samme side som foten. Føles som durer under foten...

Hun sa det garantert var pga angsten. Og at prikking kan oppstå hvor som helst som følge av angst..  

Jeg blir jo livredd ms, als eller svulst i hodet. 

Det har aldri blitt tatt MR. Verken nye fastlegen eller han på Volvat ser behovet for det. Og de sier symptomene mine er typisk angst. 

Tror dere legene hadde sendt meg videre om de var bekymret? 

Tror dere det er lett for dem å si symptomene garantert skyldes angst, fordi de allerede VET jeg har helseangst?

Jeg er redd de overser noe alvorlig.... Hvordan kan prikking/nummenhet på noen steder i kroppen skyldes angst? (Halvsidig også) 

Jeg blir så redd. (Vet jeg har skrevet innlegg før, men her inne er det iallfall folk som gidder svare ordentlig og som har forståelse) 

Hvordan stoler dere på leger uten at de f eks tar MR, CT? 

jeg kjenner meg igjen i det med at å få beskjed hos psykiaer/psykolog om å akseptere at vi er Dødelige. det har jeg også fått. jeg er livredd for døden. i det siste har jeg ikke hatt noe angst, untat når de gangene jeg får hjerteflimmer og eller ørheten når jeg snur på hodet. jeg er ikke redd når jeg får leamuser i venstre kroppsdel og tommel, fordi det er jeg blitt vandt til. men mye svakhet med prikking og nummenhet blir jeg litt nervøs for. serlig de som kom for 4 år siden,  da jeg hadde d-vitamin mangel. da våknet jeg av nestrnlammelser på venstre kroppsdel om nettene, og fikk store rykkninger i kroppen. jeg ble sendt til eeg men det viste seg å bare være d vitamin mangel.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 13.10.2019 den 13.40, Millee89 skrev:

Hittil har jeg valgt å ikke ta MR undersøkelsen. 

Selv om jeg har leamus overalt. 

Vondt i et bein osv... 

Men det er fordi nå er jeg redd for ALS. 

Har valgt å ikke ta MR undersøkelsen fordi jeg nå har uansett at symptomene mine endrer seg etter hva jeg er redd for hele tiden. Og derfor er det trolig angst. Jeg sleit lenge med nummen fot.  Da var jeg redd MS... Så gikk det litt over. Deretter fikk jeg leamus. Da var det ALS. 

jeg var redd for ms/als/slag da jeg hadde droppfot på høyre fot. da prikket den og den var svak men det var faktisk bare droppfot.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 13.10.2019 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg lest noe annet enn hovedinnlegget, så jeg er kanskje ikke helt oppdatert, men jeg tenkte jeg bare skulle fortelle om meg selv. Jeg sliter med div pga kptsd, bla angst og derfor alltid er anspent. Stiv og vondt i kroppen er liksom endel av meg. Jeg får noen ganger en følelse av nummenhet, prikking og en følelse av at jeg gynger/dirrer på en måte, og jeg fortalte det til psykologen, og da kunne hun fortelle at det er ganske vanlig. Om kroppen, muskler og alt er i helspenn og anstrengt vil det kunne bli sånne følelser som jeg har i kroppen. Jeg er superdårlig på å forklare, men håper du skjønner🙈😅 Jeg har nå begynt hos psykomotorisk fysioterapaut og der jobber vi med å finne balanse i kroppen, lære å slappe av og slippe pusten til i hele kroppen. Anbefaler virkelig psykomotorisk fysioterapi, det er mye bedre enn "vanlig" fysioterapi. Jeg har skjønt at det ikke alltid er så lett å komme til, men det er verdt et forsøk. 

Anonymkode: 509d8...df4

jeg er så stuv i musklene ofte, at jeg ser lys som kommer nede i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2019 den 11.30, Millee89 skrev:

Ja jeg skal ikke legge skjul på at angsten min er helt ekstrem om dagen...

Hei! Fikk du noe behandling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...