ho2019 Skrevet 25. august 2019 Skrevet 25. august 2019 Jeg startet på Zoloft igjen etter å fått igjen panikkangsten nå i sommer. Jeg trappet opp til 100 mg Zoloft for 3 og en halv uke siden. Den første drøye uka merket jeg endel angstøkning. I uke to og tre følte jeg meg merkbart bedre: fikk igjen matlyst, ingen uro i kroppen og få kroppslige symptomer. Ble selvsagt optimistisk. De siste tre dagene derimot har jeg blitt verre igjen. Fått kroppslige symptomer som munntørrhet, ubehaglige "andrenalinbølger/angstbølger" som går gjennom kroppen (varer et sekund), dårlig mage, litt kvalme og dårlig matlyst. Er nå så redd for at jeg ikke skal bli bedre. 1. Er det for tidlig å si om Zoloften virker mot angsten etter 3 og en halv uke? 2. Tror du/dere det jeg opplever nå er bivirkninger av medisinen? 3. Bør jeg trappe opp dosen ytterligere? På forhånd takk for svar! 0 Siter
ho2019 Skrevet 25. august 2019 Forfatter Skrevet 25. august 2019 (endret) Hvor høy dose på Zoloft bør man gå på om det skal virke mot panikkangst? Endret 25. august 2019 av ho2019 0 Siter
ho2019 Skrevet 26. august 2019 Forfatter Skrevet 26. august 2019 @kupton Har du anledning til å svare meg? 0 Siter
kupton Skrevet 26. august 2019 Skrevet 26. august 2019 1. Når en først har startet med et medikament, synes jeg ikke en skal gi seg før en har prøvd ut opp til den maksdose som Felleskatalogen angir. 2. Med Zoloft for panikkangst angir Felleskatalogen dosering opp til 200 mg. 0 Siter
ho2019 Skrevet 26. august 2019 Forfatter Skrevet 26. august 2019 22 minutter siden, kupton skrev: 1. Når en først har startet med et medikament, synes jeg ikke en skal gi seg før en har prøvd ut opp til den maksdose som Felleskatalogen angir. 2. Med Zoloft for panikkangst angir Felleskatalogen dosering opp til 200 mg. Takk for svar Har gått opp til 125 mg i dag siden jeg nå i uke fire på 100mg har fått mer angst. Vet du hva som er vanlig dose for folk flest mot panikkangst? 0 Siter
kupton Skrevet 26. august 2019 Skrevet 26. august 2019 57 minutter siden, ho2019 skrev: Vet du hva som er vanlig dose for folk flest mot panikkangst? Nei. Men jeg vet hva som var vanligste dose for mine pasienter. Det var 150 mg. Men det er svært lite viktig hva andre bruker. En må finne riktig dose til den enkelte person. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.