Gå til innhold

Hvordan klare å skyve unna mørke tanker og fokusere på gode tanker? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gå det til?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så lett å si, men det er utrolig vanskelig å faktisk gjøre det. Kanskje jeg ikke har gode tanker? Jeg blir så overveldet av meg selv noen ganger, og det er slitsomt. Jeg skulle ønske jeg klarte å "skru av" hodet og tankene innimellom, fått en liten pause, men har foreløpig ikke funnet ut av hvordan jeg skal gjøre det.

Jeg har adhd og kompleks ptsd, og hodet er alltid på høygir, om jeg faktisk har en rolig stund "ødelegger" jeg det med angst-uro som da blir dominerende. Så jeg får aldri fred..

Så, hvordan gjør man det? Man leser og hører om det overalt: tenk positivt, ikke fokuser på det negative, osv.

Anonymkode: ed23c...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du medisiner? 

Anonymkode: c074d...b7f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du medisiner? 

Anonymkode: c074d...b7f

Wellbutrin og imovane. Usikker på hvor mye wellbutrinen virker, men den tar den verste angsturoen. Står også på elvanse, men jeg har seponert den selv, får bare mye angst når den går ut og får ikke prøve ut andre før jeg er friskere mentalt. (Kanskje jeg hadde fått mer ro til å fokusere på å bli bedre om jeg kunne fått roet adhd'en litt, men legen og jeg går ikke overens)

Store deler av dagen er jeg i helspenn, har smerter i kroppen pga det, hodepine osv. Går til psykolog en gang i uken(dps), men der har jeg gått i snart 2 år uten særlig mye bedring. Der er det fokus på å finne følelsene mine, men de ble lukket vekk og avslått når jeg var helt liten, og nå begynner jeg å miste troen på at det skal bli noe bedring..

Anonymkode: ed23c...89f

Pragmatikeren
Skrevet

Kan du forsøke å finne en liten ting du er takknemlig for hver kveld før du legger deg? Om du skriver det ned, kan du gradvis skifte litt av fokus. Det kan også være mulig å justere styrken av de negative tankene, fra eksempelvis jeg er håpløs til mer realistiske tanker som jeg er god til noe, men ikke alt. Har mer tro på å justere litt enn å snu totalt. Du må jo tro på dine egne tanker for at de skal ha effekt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...