Gå til innhold

Kan jeg stenge alle legejournaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men nå går du for langt.  Du kan umulig tro at "DE" er en ensartet gruppe som tenker likt.  Det har vært feil i mine journaler som har hatt alvorlige konsekvenser.  Det handler ikke om allergier eller medisiner.  Det er typisk psykiatrisk helsepersonell å tro at de vet best.  En ansatt på en psykiatrisk avdeling (på sykehus hvor jeg har stengt journalen) sa til meg:  du kan godt føle det slik, men vi har alltid rett".  Sykehusdirektøren sa da jeg ringte han at han var så gammel at han visste at feil kunne skje.  På det sykehuset var det til og med feil om medisin dose og flere fakta feiler og opplysninger om mine nærmeste ut fra samtaler hvor både jeg og andre trodde var i fortrolighet og ville ikke blitt spredt blant personalet.  Sykehuset nektet å slette dette.

Kom ikke og si til meg at dere har alltid rett.  Slik arroganse hører ikke hjemme i mine tråder.  Jeg kommer aldri til å sette min fot på dette sykehuset igjen.  Det har jeg sørget for.  

Anonymkode: 01326...55a

Oh... Lord!

Anonymkode: 47588...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Fionys skrev:

Forvirret... Er du TS?

Trådstarters anonymkode slutter på ...55a. De anonyme svarene med en annen kode, er ikke fra TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha herregud, paranoid? Jeg stengte mine psyk.journaler på to sykehus og en legevakt. Det var en del av prosessen med at det var et tilbakelagt stadium i livet og en misforståelse/antagelse basert på gamle notater som ikke hadde noe med nåværende sak å gjøre jeg opplevde. 

 

Anonymkode: 9d50a...d14

Takk det er godt å vite at det er flere av oss.  Det er direkte usmakelig å kalle oss paranoide.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Trådstarters anonymkode slutter på ...55a. De anonyme svarene med en annen kode, er ikke fra TS.

Tenkte det muligens var samme person siden begge brukerne svarer med samme negative tone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trådstarter og har kun stengt journalen på et sykehus.  Jeg blir ikke operert på det sykehuset og kommer ikke der inn igjen med ambulanse -never-ever.  Jeg setter ikke min fot der og jeg er ikke paranoid.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fionys skrev:

Tenkte det muligens var samme person siden begge brukerne svarer med samme negative tone. 

Ja, og begge starter ny setning med to mellomrom, og ikke ett...

Anonymkode: 47588...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Tenkte det muligens var samme person siden begge brukerne svarer med samme negative tone. 

Er det negativ tone når noen stenger journalene sine, men positiv når noen gjør det ikke?  Dette er en rettighet som pasienter har.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og begge starter ny setning med to mellomrom, og ikke ett...

Anonymkode: 47588...d5b

Det er ikke dobbelrom imellom alle setninger hos meg, bare for å gjøre deg oppmerksom på det.  Jeg er TS.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det negativ tone når noen stenger journalene sine, men positiv når noen gjør det ikke?  Dette er en rettighet som pasienter har.

Anonymkode: 01326...55a

Det har å gjøre med måten man uttrykker seg på. En generert sur og negativ tone.

Anonymkode: 4c5a6...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det negativ tone når noen stenger journalene sine, men positiv når noen gjør det ikke?  Dette er en rettighet som pasienter har.

Anonymkode: 01326...55a

Nei, men med negativ tone mente han sikkert at du var sinna og skrev på en sinna måte.

Anonymkode: 47588...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men med negativ tone mente han sikkert at du var sinna og skrev på en sinna måte.

Anonymkode: 47588...d5b

Jeg skrev i en annen tråd at jeg hadde tanker om å gjøre livet slutt.  Jeg har ikke oppsøkt legevakt eller snakket med Mental helse på flere år og jeg er ikke interessert i å høre fra legevakt at jeg har sagt eller gjort noe som ikke er sant.  Det er vel ikke vanskelig å forstå.  Det har ingenting med paranoia å gjøre, men fornuft.  Det ville bryte meg fullstendig ned og øke faren for at jeg ikke orker mer.  Jeg har mistet tiltroen til hjelpeapparatet pga. tidligere erfaring.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fionys skrev:

Tenkte det muligens var samme person siden begge brukerne svarer med samme negative tone. 

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har å gjøre med måten man uttrykker seg på. En generert sur og negativ tone.

Anonymkode: 4c5a6...77d

Men i himmelens navn! 😂

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og begge starter ny setning med to mellomrom, og ikke ett...

Anonymkode: 47588...d5b

Snakk om å lete etter bevis for sammenhenger som ikke er der. Bare sjekk anonymkode. Jeg skriver fra mobil, og da blir det ofte ikke perfekt. 

Anonymkode: 9d50a...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk faktisk to og et halvt år til jeg fikk vite at jeg kunne stenge journalen og jeg hadde kjempet for slettinger hele den tiden.  Ingen informerte meg om det.  Ingen instans og det er snakk om flere.

Nå får jeg spydigheter når jeg spør enkelt spørsmål om dette lar seg gjøre med alle journaler.

Anonymkode: 01326...55a

Det er forskjell på spydigheter og at man rett og slett er uenig med deg og synes det du skriver er feil eller urimelih.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men i himmelens navn! 😂

Snakk om å lete etter bevis for sammenhenger som ikke er der. Bare sjekk anonymkode. Jeg skriver fra mobil, og da blir det ofte ikke perfekt. 

Anonymkode: 9d50a...d14

Jeg er ts og jeg ser ikke at noen av oss har hatt to mellomrom mellom setninger.  Vet ikke hva dette betyr.  En sinna og sur tone skal det mye til for å se i hvert fall det du skrev.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Det er forskjell på spydigheter og at man rett og slett er uenig med deg og synes det du skriver er feil eller urimelih.

Der er jeg ikke enig.  Jeg opplevde dette som spydigheter og det sårer meg.  Jeg stilte alvorlige spørsmål og ser ingen grunn til å bli kalt paranoia.  Helsepersonell må vise ydmykhet overfor pasienter og prøve å forstå deres følelser uten å heve seg.  

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tvangstanker om seksuelle ting. Veldig jævlige sådant. Det irriterer meg att det står om dette i journalen. Så jeg skulle gjerne slettet det. Det er ikke gitt att naboer osv som jobber i psykiatrien, kan få innsyn i dette, og bryte taushetsplikt. Jeg har til og med opplevd att en psykiater misforstod slike tanker. Som om man ikke engang forstår att tvang er Egodystont.

Anonymkode: e54e4...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en orker å lese, vil en se at de som krever journalen stengt, men ikke møter til samtale, det er de jeg antar er paranoide. Ikke alle som ønsker journalen stengt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tvangstanker om seksuelle ting. Veldig jævlige sådant. Det irriterer meg att det står om dette i journalen. Så jeg skulle gjerne slettet det. Det er ikke gitt att naboer osv som jobber i psykiatrien, kan få innsyn i dette, og bryte taushetsplikt. Jeg har til og med opplevd att en psykiater misforstod slike tanker. Som om man ikke engang forstår att tvang er Egodystont.

Anonymkode: e54e4...032

Dette overrasker meg ikke.  Det sto i min journal engang at min mor hadde kommet med mat til meg og at jeg var opprørt over at hun ikke forsto at jeg var syk mm.  Jeg har en gammel mor på et sted langt vekk fra der hvor jeg bor.  Hun får selv hjemsendt mat og det er aldeles utelukket at jeg har sagt noe slikt.  Hva det kom av og hva ble misforstått forstår jeg ikke.  Dette er direkte faktafeil, og det er flere faktafeiler og misforståelser som var grunn til at jeg fikk journalen stengt da jeg fikk vite at jeg hadde rett til det.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...