Gå til innhold

Kan jeg stenge alle legejournaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, kupton skrev:

Hvis en orker å lese, vil en se at de som krever journalen stengt, men ikke møter til samtale, det er de jeg antar er paranoide. Ikke alle som ønsker journalen stengt.

 

Har du ingen anelse om hvor vanskelig det er å møte til en samtale?  Ti ville hester kunne ikke dratt meg inn til sykehuset i uka etter at jeg slapp ut derfra.  Jeg skulle dra dit for å ta blodprøve og et familiemedlem ville følge meg, men jeg blånektet.  Sa at jeg ville ta den hos fastlegen, men jeg tror ikke noen i systemet visste hvorfor den skulle taes.  Jeg hadde tenkt å dra til møte med direktøren som jeg ringte til, men jeg ringte han og sa at jeg ikke greide.  Det var faktisk godt å snakke med han.  To og et halvt år senere kom jeg inn der for å skrive under papirer om stenging av journal.  Jeg måtte lete etter personen jeg skulle møte for opplysninger i brevet jeg fikk var ikke gode nok.  Jeg var begynt å gråte før jeg fant han og det var ubeskrivelig vondt.  Jeg strigråt hele møtet.

Det kan hende at dette går på angst og ikke paranoia.  Jeg forstår ikke hvorfor de som har paranoia skulle holde seg hjemme, men de andre møte opp.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, elina777 skrev:

I journalen min står det at jeg har to halvsøsken, men jeg har bare ett. Har enda ikke fått den stengt.

Hvis du ønsker kan du få dette rettet.  Det spiller kanskje ikke så stor rolle for deg om det står der.  Du blir ikke helt av den grunn.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, elina777 skrev:

I journalen min står det at jeg har to halvsøsken, men jeg har bare ett. Har enda ikke fått den stengt.

Selvfølgelig ikke. Hva skulle det være godt for? Min journal var også full av små og store feil. Det er ikke akkurat grunnen til at jeg fikk den stengt, selv om det var litt kjipt at de skrev jeg var fra den blodharry nabobygda. 

Anonymkode: 9d50a...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du ingen anelse om hvor vanskelig det er å møte til en samtale?  Ti ville hester kunne ikke dratt meg inn til sykehuset i uka etter at jeg slapp ut derfra.  Jeg skulle dra dit for å ta blodprøve og et familiemedlem ville følge meg, men jeg blånektet.  Sa at jeg ville ta den hos fastlegen, men jeg tror ikke noen i systemet visste hvorfor den skulle taes.  Jeg hadde tenkt å dra til møte med direktøren som jeg ringte til, men jeg ringte han og sa at jeg ikke greide.  Det var faktisk godt å snakke med han.  To og et halvt år senere kom jeg inn der for å skrive under papirer om stenging av journal.  Jeg måtte lete etter personen jeg skulle møte for opplysninger i brevet jeg fikk var ikke gode nok.  Jeg var begynt å gråte før jeg fant han og det var ubeskrivelig vondt.  Jeg strigråt hele møtet.

Det kan hende at dette går på angst og ikke paranoia.  Jeg forstår ikke hvorfor de som har paranoia skulle holde seg hjemme, men de andre møte opp.

Anonymkode: 01326...55a

Hva er det som har skjedd som har ført til at det _en_ person på sykehuset evt har gjort har ført til at du har mistet tilliten til +/- 2000 andre ansatte?

Anonymkode: 2374c...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det som har skjedd som har ført til at det _en_ person på sykehuset evt har gjort har ført til at du har mistet tilliten til +/- 2000 andre ansatte?

Anonymkode: 2374c...1f1

Det handler om mer enn en person.  Utover det kommer jeg ikke til fortelle hva skjedde.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det rammer meg ikke å stenge journalen. Derfor har jeg gjort det. Hadde ikke gjort det om det rammet meg. Derfor kunne det for eksempel ikke ramle meg inn å stenge opplysninger om at jeg har astma eller om jeg var allergisk for noen medisiner. 

Anonymkode: 9d50a...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du ønsker å gjøre det, lurer på det selv, synes ikke man er paranoid bare forde man vil stenge journalen sin, veldig mye feil kan stå i den som man ikke vil andre skal tro om en.

Jeg gikk til en psykolog som hele tiden forvekslet meg med en annen å pasientens historie å ting denne har sagt står i min journal, jeg får ikke slettet det. 

Anonymkode: 65a08...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, kupton skrev:

Uansett er det viktig å huske at en kun rammer seg selv ved å stenge journalen. 

Jeg har fortalt om tvangstanker med seksuelle innhold. Jeg mistenker min nabo for å være under utdannelse innen psykiatrien. Kan vedkommende da sjekke min journal?

Anonymkode: e54e4...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det rammer meg ikke å stenge journalen. Derfor har jeg gjort det. Hadde ikke gjort det om det rammet meg. Derfor kunne det for eksempel ikke ramle meg inn å stenge opplysninger om at jeg har astma eller om jeg var allergisk for noen medisiner. 

Anonymkode: 9d50a...d14

Hva gjør du om du feks får slag eller hjerteinfarkt på hjemstedet og trenger øyeblikkelig hjelp? Og så får du ikke den hjelpen du trenger pga stengt journal. Vil du heller risikere å dø enn å la de få nødvendige opplysninger for å kunne hjelpe deg?

Anonymkode: 2374c...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om mer enn en person.  Utover det kommer jeg ikke til fortelle hva skjedde.

Anonymkode: 01326...55a

Hvis det gjelder både sykehus og legevakt og de fleste du har vært kontakt med i helsevesenet så tenker jeg at du muligens har en viss skyld selv.

Anonymkode: 4c5a6...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du om du feks får slag eller hjerteinfarkt på hjemstedet og trenger øyeblikkelig hjelp? Og så får du ikke den hjelpen du trenger pga stengt journal. Vil du heller risikere å dø enn å la de få nødvendige opplysninger for å kunne hjelpe deg?

Anonymkode: 2374c...1f1

Hva babler du om? Poenget er at jeg IKKE har stengt journaler med relevante opplysninger. Jeg er ikke så dum at jeg for eksempel ikke vil at de skal vite at jeg har astma. Om jeg får hjerteinfarkt, så har det ingenting å si at jeg har stengt noen gamle psykjournaler. 

Anonymkode: 9d50a...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Hvis en orker å lese, vil en se at de som krever journalen stengt, men ikke møter til samtale, det er de jeg antar er paranoide. Ikke alle som ønsker journalen stengt.

 

Nei, men det var det jeg som skrev. 

Jeg mener generelt at det er liten grunn til å skulle bry seg om hva som står i en journal. Det er jo behandlers verktøy, ikke mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Nei, men det var det jeg som skrev. 

Jeg mener generelt at det er liten grunn til å skulle bry seg om hva som står i en journal. Det er jo behandlers verktøy, ikke mitt.

Jeg er redd for hva som står i journalen min, og vil derfor ikke lese den, men min fastlege sa ihvertfall at det er min journal og at det er en selvfølge at jeg skal lese den dersom jeg skulle ønske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Uansett er det viktig å huske at en kun rammer seg selv ved å stenge journalen. 

Journalen min ble stengt etter at jeg hadde oppdaget gedigne feiler i den.  Jeg rammer ikke meg selv med å slippe og ha den dritten over meg.  Psykiatrisk personale er ikke ufeilbare selv om de oppfører seg slik.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg, som ikke er paranoid, gir fullstendig og blanke faen i hva det står om meg i journalen min. Jeg har aldri interessert meg for å lese den. Den er et arbeidsverktøy for legen min og ikke noe jeg verken har noe med eller interesse for.

 

Jeg derimot hadde gjerne lest journalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du om du feks får slag eller hjerteinfarkt på hjemstedet og trenger øyeblikkelig hjelp? Og så får du ikke den hjelpen du trenger pga stengt journal. Vil du heller risikere å dø enn å la de få nødvendige opplysninger for å kunne hjelpe deg?

Anonymkode: 2374c...1f1

Hva tror du kan være i den journalen fra et sykehus som kan hjelpe meg hvis jeg får slag eller hjerteinfarkt?

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du ønsker å gjøre det, lurer på det selv, synes ikke man er paranoid bare forde man vil stenge journalen sin, veldig mye feil kan stå i den som man ikke vil andre skal tro om en.

Jeg gikk til en psykolog som hele tiden forvekslet meg med en annen å pasientens historie å ting denne har sagt står i min journal, jeg får ikke slettet det. 

Anonymkode: 65a08...99a

Da ville jeg ønsket å stenge den journalen.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det gjelder både sykehus og legevakt og de fleste du har vært kontakt med i helsevesenet så tenker jeg at du muligens har en viss skyld selv.

Anonymkode: 4c5a6...77d

Dette er noe av de dummeste jeg har lest på dol.  Jeg skriver ikke noe om de fleste, men at det er flere enn en.  Jeg har vært i kontakt med flere enn to eller tre.  Så sa jeg at journalen min er stengt på et sykehus, ikke flere steder.  Jeg spurte i startinnlegget om det var mulig å stenge journaler overalt.  Jeg skrev ingenting om jeg hadde tenkt å gjøre det.

Jeg står for at jeg har mistet troen på helsevesenet og det ikke pga. meg alene, men psykiatrien er helt forferdelig.  Jeg har fått mange historier i tillegg til egen erfaring som beviser det.  Maktovergrep skjer gang på gang og pasientene er forsvarsløse.

Anonymkode: 01326...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fortalt om tvangstanker med seksuelle innhold. Jeg mistenker min nabo for å være under utdannelse innen psykiatrien. Kan vedkommende da sjekke min journal?

Anonymkode: e54e4...032

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...