Gå til innhold

Mulighet for sletting av egne innlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det du snakker om? 

Anonymkode: b098a...826

Er man impulsiv/ har redusert kontroll kan man ikke forvente at resten av samfunnet skal ta hensyn, slik som ved å innføre større mulighet for sletting av innlegg. Den type tiltak vil være å gjøre personen en gedigen bjørnetjeneste. Den trenden som har vært på forumet de siste 3 månedene med å "slette innlegg" og "slette bruker" mener jeg ikke er heldig hverken for personen eller nettstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, XbellaX skrev:

Er man impulsiv/ har redusert kontroll kan man ikke forvente at resten av samfunnet skal ta hensyn, slik som ved å innføre større mulighet for sletting av innlegg. Den type tiltak vil være å gjøre personen en gedigen bjørnetjeneste. Den trenden som har vært på forumet de siste 3 månedene med å "slette innlegg" og "slette bruker" mener jeg ikke er heldig hverken for personen eller nettstedet.

Det er jo ikke snakk om at verken andre forumdeltagere eller *resten av samfunnet* skal innrette seg eller ta hensyn til de med redusert impuls- og affektkontroll her. Det det er snakk om slik jeg har forstått det, er at det er ytret en mening om at det burde gis mulighet til å få kunne slettet sine egne innlegg innen en time. 

Hvilke negative konsekvenser ville en slik ordning fått for deg personlig, for andre forumbrukere, og for samfunnet generelt? Det lurer jeg veldig på. 

Det må jo være ett fett for deg og andre om det er en times angrefrist i stedet for 10 min. ??

Her aner jeg et snev av forakt for svakhet og annerledeshet, dårlig skjult bak en påtatt *omsorg* for dem med slike problemer. 

Poenget mitt er at det har absolutt INGENTING å si verken for deg personlig eller for andre, om disse reglene skulle ha blitt endret!

Anonymkode: b098a...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke snakk om at verken andre forumdeltagere eller *resten av samfunnet* skal innrette seg eller ta hensyn til de med redusert impuls- og affektkontroll her. Det det er snakk om slik jeg har forstått det, er at det er ytret en mening om at det burde gis mulighet til å få kunne slettet sine egne innlegg innen en time. 

Hvilke negative konsekvenser ville en slik ordning fått for deg personlig, for andre forumbrukere, og for samfunnet generelt? Det lurer jeg veldig på. 

Det må jo være ett fett for deg og andre om det er en times angrefrist i stedet for 10 min. ??

Her aner jeg et snev av forakt for svakhet og annerledeshet, dårlig skjult bak en påtatt *omsorg* for dem med slike problemer. 

Poenget mitt er at det har absolutt INGENTING å si verken for deg personlig eller for andre, om disse reglene skulle ha blitt endret!

Anonymkode: b098a...826

Det har ganske mye å si for de som svarer på et innlegg om innlegget står i sin opprinnelige form eller om det er endret - eller til og med slettet. Jeg synes også det er ugreit å nøre opp under krisemaksimering. Noen ganger sier vi ting vi ikke mener, vi lever likevel greit videre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, XbellaX skrev:

Jeg synes ikke det er riktig at resten av samfunnet skal måtte innordne seg hva som er til det beste for deg.

Hva faen? La oss si at evnen til hensiktsmessig følelsesstyring er defekt, redusert eller mangelfull. Det er høyst sannsynlig at dette da er et symptom i en eller flere lidelser, og at det gir ulike grader av funksjonsnedsettelse. Synes du ikke at samfunnet bør ta hensyn til mennesker med funksjonsnedsettelser?

Bør ikke blinde få ha hjelpemidler som f.eks blindestokk? Bør ikke rullestolbrukere få tilrettelegging med f.eks ramper i bybildet?

Anonymkode: 8aa7d...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, XbellaX skrev:

Det har ganske mye å si for de som svarer på et innlegg om innlegget står i sin opprinnelige form eller om det er endret - eller til og med slettet.

Det er ikke meg du svarte dette til, men jeg vil likevel komme med en kommentar. 

Og det er at jeg for min del ikke er så  selvgod at jeg synes at mine egne svar til andre er så gode at de må stå til evig tid på et nettforum. Men klart, folk er forskjellige...

Anonymkode: 8aa7d...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, XbellaX skrev:

Er man impulsiv/ har redusert kontroll kan man ikke forvente at resten av samfunnet skal ta hensyn, slik som ved å innføre større mulighet for sletting av innlegg. Den type tiltak vil være å gjøre personen en gedigen bjørnetjeneste.

Gjør man svaksynte en gedigen bjørnetjeneste om de får briller?

Anonymkode: 8aa7d...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør man svaksynte en gedigen bjørnetjeneste om de får briller?

Anonymkode: 8aa7d...752

Dersom det å gi dem briller hadde først til større svaksynthet, så kunne det ha vært en gedigen bjørnetjeneste. Heldigvis er det som regel ikke slik for svaksynte. For folk med dårlig impulskontroll, vil det imidlertid kunne vise seg å være slik at dersom man kan poste ukritisk - for så å få det slettet i etterkant - så kan det øke tendensen til å poste ukritisk. Dermed kan det være negativt både for den enkelte og for forumet som helhet med lett tilgang til sletting. 

Slik jeg ser det, så hadde det ikke gjort noe om det var noen minutter lengre angrefrist, - det jeg ikke liker er den økende tendensen til at folk ber om  - og får - innleggene sine slettet. Det gir dermed mindre mening å legge arbeid i å prøve å svare ordentlig, da det jo ikke bare er trådstarters innlegg som blir slettet, men hele resten av tråden også. På denne måten blir dol mindre og mindre interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bakgrunn av denne tråden, og PM'er samt innlegg i andre tråder er regelverket nå oppdatert.

Sitat

Man kan ikke regne med å få noe slettet. Vi sletter kun innlegg som bryter med reglene eller som inneholder svært gjenkjenelig innhold. Det er ikke tillatt å misbruke rapporteringsfunksjonen ved å ønske innlegg fjernet fordi man angrer.

Når det gjelder funksjonen for å forandre egne innlegg har vi dessverre ingen mulighet for å forlenge tiden fra man poster. Funksjonen er uansett kun tilgjengelig om det postes under brukernavn.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke snakk om at verken andre forumdeltagere eller *resten av samfunnet* skal innrette seg eller ta hensyn til de med redusert impuls- og affektkontroll her. Det det er snakk om slik jeg har forstått det, er at det er ytret en mening om at det burde gis mulighet til å få kunne slettet sine egne innlegg innen en time. 

Hvilke negative konsekvenser ville en slik ordning fått for deg personlig, for andre forumbrukere, og for samfunnet generelt? Det lurer jeg veldig på. 

Det må jo være ett fett for deg og andre om det er en times angrefrist i stedet for 10 min. ??

Da skriver du svartet og lagerer det på din egen maskin, så venter du en time eller to før du poster.

Anonymkode: 4d731...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...