Gå til innhold

Hva betyr sinne i psykiatrien ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var veldig temperamentsfull som barn men i ungdomsårene og som voksen kjente jeg ikke på sinne. Jeg ble spurt noen ganger om jeg var sint pga vanskelige ting jeg hadde blitt utsatt for men jeg klarte ikke finne den følelsen i meg. Årene har gått og jeg opplevde for noen år siden en alvorlig psykisk knekk. Følte ikke sinne. Men det siste året har jeg følt meg konstant sint. Blir opprørt og irritert på alt og alle. Føler en meningsløshet i tilværelsen som er vond å bære på. Kan skjelle ut en butikkansatt for ingenting feks. Dette er veldig ulikt meg!!!!! Den sterkeste følelsen jeg har nå er sinne. Kan noen forklare meg dette med sinne ? Er det et symptom på psykisk lidelse ? 

Anonymkode: 180e2...99f

Fortsetter under...

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et symptom på psykisk lidelse ? 

Når du skjeller ut butikkansatte, er svaret ja.

Skrevet

Jeg kan bli veldig irritabel og frustrert når jeg har depresjon. 

Anonymkode: 81751...9ae

Skrevet
36 minutter siden, kupton skrev:

Når du skjeller ut butikkansatte, er svaret ja.

Ok. Forstår nå at dette ikke er så lurt å snakke  om og har aldri nevnt det for noen psykolog. Får sikkert bare irettesettelse. Føler meg bare enda mer som et dårlig menneske og må nok bare ta meg sammen. Jeg går ikke rundt og skriker til alle butikkansatte akkurat men hever lett stemmen og blir irritert.  Samtidig sitter gråten fast i halsen hele tiden. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bli veldig irritabel og frustrert når jeg har depresjon. 

Anonymkode: 81751...9ae

Ok. Takk for den opplysningen. Jeg er nok veldig sliten av livet for tiden. Holder meg bare i livet for familien sin skyld. 

Gjest elina777
Skrevet

Jeg har skreket til servitører når jeg har vært manisk ellers er jeg veldig hyggelig

Annonse

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Forstår nå at dette ikke er så lurt å snakke  om og har aldri nevnt det for noen psykolog. Får sikkert bare irettesettelse. Føler meg bare enda mer som et dårlig menneske og må nok bare ta meg sammen. Jeg går ikke rundt og skriker til alle butikkansatte akkurat men hever lett stemmen og blir irritert.  Samtidig sitter gråten fast i halsen hele tiden. 

Hvorfor ikke si det nå som du har sjansen til å få hjelp for det? 

Anonymkode: 0d17a...cbb

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandlere skal jo ikke irettesette pasienter. De skal finne ut hvorfor det er slik og deretter hjelpe dem til å finne gode løsninger.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan en behandler hjelpe deg hvis du ikke forteller hvordan du har det?

Jeg har fortalt mye til mine behandlere om ting jeg har skammet meg over og har aldri hørt et vondt ord fra dem. De har heller hjulpet meg til å forstå hvorfor jeg har hatt de følelsene eller hvorfor jeg har gjort ting jeg har gjort.

Skrevet

Jeg har hatt store problemer med sinne og har vært åpen om det med behandlere, det har aldri skapt problemer, men har fått god hjelp til å håndtere det.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk for den opplysningen. Jeg er nok veldig sliten av livet for tiden. Holder meg bare i livet for familien sin skyld. 

Dette høres veldig vondt ut. Hvordan kan livet ditt bli litt bedre? Hva opplever du at du trenger?

Anonymkode: 9fe7f...91f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette høres veldig vondt ut. Hvordan kan livet ditt bli litt bedre? Hva opplever du at du trenger?

Anonymkode: 9fe7f...91f

Det var meg som skrev dette, kom uheldigvis borti anonymknappen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...