Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor stor kapasitet et FACT team har? Altså, hvor mange pasienter får dette tilbudet? Hvilke pasienter får dette tilbudet? Og hvor lenge er det vanlig at en får oppfølging?

Anonymkode: 0125d...a05

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvor stor kapasitet et FACT team har? Altså, hvor mange pasienter får dette tilbudet? Hvilke pasienter får dette tilbudet? Og hvor lenge er det vanlig at en får oppfølging?

Etter det jeg har forstått har de ganske mange pasienter spredd utover,og tror det er for de med psykoselidelser. Hvor lenge man får tilbudet vet jeg ikke, men de har ikke gitt noen begrensning til meg. 

Skrevet

Jeg kjenner mest til ACT, de har svært få pasienter. De er imidlertid alvorlig syke og ikke i stand til å benytte seg av annet hjelpetilbud. Det er et veldig ressurskrevende tilbud. 

Skrevet

Er ikke Act og Fact omtrent det samme?

Skrevet (endret)

Hva er forskjellen mellom ACT og FACT?
• Målgruppe:
– FACT skal gi et tilbud til alle med alvorlige psykiske lidelser i et 
opptaksområde
– ACT skal gi et tilbud til personer med de mest alvorlige psykiske 
lidelsene som har et lavt funksjonsnivå, og som har 
vanskeligheter med å nyttiggjøre seg ordinære tjenester
– (ca 20 prosent av gruppa)
• Intensitet:
– FACT, minst to kontakter i mnd for 80 % av brukerne
– ACT, minst tre kontakter i uka eller to timer i uka pr bruker

(hentet fra nettet) 

Endret av Pragmatikeren

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...