AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 Skrevet 4. september 2019 hvor stor kapasitet et FACT team har? Altså, hvor mange pasienter får dette tilbudet? Hvilke pasienter får dette tilbudet? Og hvor lenge er det vanlig at en får oppfølging? Anonymkode: 0125d...a05 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. september 2019 Skrevet 4. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hvor stor kapasitet et FACT team har? Altså, hvor mange pasienter får dette tilbudet? Hvilke pasienter får dette tilbudet? Og hvor lenge er det vanlig at en får oppfølging? Anonymkode: 0125d...a05 Etter det jeg har forstått har de ganske mange pasienter spredd utover,og tror det er for de med psykoselidelser. Hvor lenge man får tilbudet vet jeg ikke, men de har ikke gitt noen begrensning til meg. 0 Siter
Pragmatikeren Skrevet 4. september 2019 Skrevet 4. september 2019 Jeg kjenner mest til ACT, de har svært få pasienter. De er imidlertid alvorlig syke og ikke i stand til å benytte seg av annet hjelpetilbud. Det er et veldig ressurskrevende tilbud. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 Skrevet 5. september 2019 Er ikke Act og Fact omtrent det samme? Anonymkode: 0125d...a05 0 Siter
Pragmatikeren Skrevet 5. september 2019 Skrevet 5. september 2019 (endret) Hva er forskjellen mellom ACT og FACT? • Målgruppe: – FACT skal gi et tilbud til alle med alvorlige psykiske lidelser i et opptaksområde – ACT skal gi et tilbud til personer med de mest alvorlige psykiske lidelsene som har et lavt funksjonsnivå, og som har vanskeligheter med å nyttiggjøre seg ordinære tjenester – (ca 20 prosent av gruppa) • Intensitet: – FACT, minst to kontakter i mnd for 80 % av brukerne – ACT, minst tre kontakter i uka eller to timer i uka pr bruker (hentet fra nettet) Endret 5. september 2019 av Pragmatikeren 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.