ellen propellen Skrevet 5. september 2019 Skrevet 5. september 2019 Noen ganger synes jeg synd på de som ikke er bipolare. Som aldri får oppleve den fantastisk lykkelige stormende rusen av en mani!!!! Oh my God!!!! Life’s gooooood 🤪🤪🤪 0 Siter
Gjest elina777 Skrevet 5. september 2019 Skrevet 5. september 2019 Mani er det verste som har skjedd meg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 Skrevet 6. september 2019 Jeg kunne ikke tenke meg å bli manisk. Har en bekjent med bipolar 1 med psykoser og sånn. Ikke kjekt. Dessuten har han ødelagt økonomien sin for livet. Han kan aldri eie noe som helst igjen. Anonymkode: 98fbf...1ab 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 Skrevet 6. september 2019 12 timer siden, ellen propellen skrev: Noen ganger synes jeg synd på de som ikke er bipolare. Som aldri får oppleve den fantastisk lykkelige stormende rusen av en mani!!!! Oh my God!!!! Life’s gooooood 🤪🤪🤪 Ja, for det er jo sååå kuult å være manisk! Not! Anonymkode: 682c6...f21 0 Siter
ellen propellen Skrevet 6. september 2019 Forfatter Skrevet 6. september 2019 jeg har også hatt grusomme ødeleggende manier. Men denne er fantastisk akkurat nå!! Jeg må få lov å nyte når ting er bra. Det er så mye dritt å faanskap med denne sykdommen så man må nyte det når det er bra! Sorry at jeg ordla meg som jeg gjorde. Men JEG Har det fantastisk nå. JEG nyter hvert sekund!! For dette varer ikke. Jeg vet det. Det ender alltid med en skikkkig kræsj. Derfor nyter jeg her og nå. 😀 1 Siter
Pragmatikeren Skrevet 6. september 2019 Skrevet 6. september 2019 Bipolar lidelse og nytelse 😊 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 Skrevet 6. september 2019 53 minutter siden, ellen propellen skrev: jeg har også hatt grusomme ødeleggende manier. Men denne er fantastisk akkurat nå!! Jeg må få lov å nyte når ting er bra. Det er så mye dritt å faanskap med denne sykdommen så man må nyte det når det er bra! Sorry at jeg ordla meg som jeg gjorde. Men JEG Har det fantastisk nå. JEG nyter hvert sekund!! For dette varer ikke. Jeg vet det. Det ender alltid med en skikkkig kræsj. Derfor nyter jeg her og nå. 😀 Er ikke mani psykose? Synes ikke du virker psykotisk, så kanskje du har hypomani i stedet. Anonymkode: 682c6...f21 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 Skrevet 6. september 2019 Det er hvertfall det de begrunner min bp2 med, att jeg aldri har vært psykotisk. Ergo kan jeg ikke ha bp1. Men derom strider vel de lærde. Tror det er mange feildiagnostiserte. Noen som har bp2 skulle egentlig hatt bp1, og noen som har bp1 skulle egentlig hatt bp2. Er visst ikke lett å skille bestandig og vite hva som er snørr og bart.Særlig når legen så og si aldri ser pasienter i oppstemt fase. Det er depresjonene som man søker lege for. Ikke hypomani feks. Ved mani derimot er det ofte andre som tar kontakt med helsevesenet fordi da er pasienten såpass ute av kontroll at han må få hjelp til innleggelse. Men nok ikke alltid. Det er vel derfor det er så vanskelig for leger å sette rett diagnose. Fordi ikke alle manier oppdages heller i likhet med hypomanier. Uansett enig i at bipolar sykdom er noe drittt. Anonymkode: 682c6...f21 0 Siter
Gjest Surrehuggu Skrevet 6. september 2019 Skrevet 6. september 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er hvertfall det de begrunner min bp2 med, att jeg aldri har vært psykotisk. Ergo kan jeg ikke ha bp1. Men derom strider vel de lærde. Tror det er mange feildiagnostiserte. Noen som har bp2 skulle egentlig hatt bp1, og noen som har bp1 skulle egentlig hatt bp2. Er visst ikke lett å skille bestandig og vite hva som er snørr og bart.Særlig når legen så og si aldri ser pasienter i oppstemt fase. Det er depresjonene som man søker lege for. Ikke hypomani feks. Ved mani derimot er det ofte andre som tar kontakt med helsevesenet fordi da er pasienten såpass ute av kontroll at han må få hjelp til innleggelse. Men nok ikke alltid. Det er vel derfor det er så vanskelig for leger å sette rett diagnose. Fordi ikke alle manier oppdages heller i likhet med hypomanier. Uansett enig i at bipolar sykdom er noe drittt. Anonymkode: 682c6...f21 Tror de lærde strides litt i mitt tilfelle også, om jeg har type 1 eller 2. Men jeg tenker at det ikke er så farlig hva det kalles. 0 Siter
ellen propellen Skrevet 7. september 2019 Forfatter Skrevet 7. september 2019 mine behandlere mener ikke psykose er påkrevd. Har hatt begge deler. Har nå hørsel og syns hallusinasjoner men vet at det er hallusinasjoner. Er det da psykose eller ikke? Har noe med sykdomsinnsikt å gjøre hvistnok. Misforstå meg rett. Det er tungt å jævlig å være bipolar. Men når dagene er gode så er det bare å nyte. Nedturen kommer fort nok. Om dette er mani eller hypomani er uvesentlig for meg. En behandler mener det er mani og vil legge meg inn før det går gæli. En mener jeg er hypoman å lar meg flyte så lenge jeg har kontroll. I mittt bipolare liv har det ikke vert mange gode perioder. Er vell derfor jeg tar av litt nå 😊 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.