AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 Jeg er veldig fortvilet og forvirret. Behandler på DPS har diagnostisert meg med bipolar lidelse type 1. Jeg har snakket med tre ulike leger der også som mener det samme. To ganger har DPS lagt meg inn pga. manisk episode med psykotiske symptomer, og hver gang har de på sykehuset vært uenig. På sykehuset er beskjeden at jeg ikke er manisk, og at det jeg opplever ikke er psykotiske symptomer. De vil ikke medisinere meg heller. På DPS vil de at jeg skal ta litium og AP. Jeg skjønner i alle fall ingenting, og jeg føler meg bare dum og rar. Ikke aner jeg hvem jeg skal høre på, eller stole på. Det virker som om de på DPS som kjenner meg, merker endring i hvordan jeg oppfører meg og virker, men de på sykehuset ikke synes jeg er skrikende gal, hvis du skjønner hva jeg mener. Vurderer å bare trekke meg fra alt, fordi deg er usikker på om noen egentlig vet hva de driver med. Det er vel ikke mulig å hjelpe meg når ting er som dette? Anonymkode: d3344...f59 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 Det må vel være legene som kjenner deg som har rett? Er det legene på dps som sier det ikke stemmer eller er det annet personale? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 11 minutter siden, stjernestøv skrev: Det må vel være legene som kjenner deg som har rett? Er det legene på dps som sier det ikke stemmer eller er det annet personale? Jeg vet ikke. Legene på DPS er enige i bipolar 1 diagnosen. "Alle på DPS" er enige i det. Ansatte på psykiatrisk sykehus er ikke enige. De tror ikke at jeg har bipolar lidelse. Anonymkode: d3344...f59 0 Siter
Gjest elina777 Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Legene på DPS er enige i bipolar 1 diagnosen. "Alle på DPS" er enige i det. Ansatte på psykiatrisk sykehus er ikke enige. De tror ikke at jeg har bipolar lidelse. Anonymkode: d3344...f59 Nesten så du burde sende inn en offisiell klage...:/ 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig fortvilet og forvirret. Behandler på DPS har diagnostisert meg med bipolar lidelse type 1. Jeg har snakket med tre ulike leger der også som mener det samme. To ganger har DPS lagt meg inn pga. manisk episode med psykotiske symptomer, og hver gang har de på sykehuset vært uenig. På sykehuset er beskjeden at jeg ikke er manisk, og at det jeg opplever ikke er psykotiske symptomer. De vil ikke medisinere meg heller. På DPS vil de at jeg skal ta litium og AP. Jeg skjønner i alle fall ingenting, og jeg føler meg bare dum og rar. Ikke aner jeg hvem jeg skal høre på, eller stole på. Det virker som om de på DPS som kjenner meg, merker endring i hvordan jeg oppfører meg og virker, men de på sykehuset ikke synes jeg er skrikende gal, hvis du skjønner hva jeg mener. Vurderer å bare trekke meg fra alt, fordi deg er usikker på om noen egentlig vet hva de driver med. Det er vel ikke mulig å hjelpe meg når ting er som dette? Anonymkode: d3344...f59 Skjønner at det er en fortvilende situasjon , men Er det ikke bare til din fordel å bli grundigere utredet? Anonymkode: 3cea4...0d9 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Legene på DPS er enige i bipolar 1 diagnosen. "Alle på DPS" er enige i det. Ansatte på psykiatrisk sykehus er ikke enige. De tror ikke at jeg har bipolar lidelse. Anonymkode: d3344...f59 Det er forståelig at det kan være forvirrende,ta det opp med dem på dps du. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det er en fortvilende situasjon , men Er det ikke bare til din fordel å bli grundigere utredet? Anonymkode: 3cea4...0d9 Jeg er utredet i tre år. Anonymkode: d3344...f59 0 Siter
frosken Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig fortvilet og forvirret. Behandler på DPS har diagnostisert meg med bipolar lidelse type 1. Jeg har snakket med tre ulike leger der også som mener det samme. To ganger har DPS lagt meg inn pga. manisk episode med psykotiske symptomer, og hver gang har de på sykehuset vært uenig. På sykehuset er beskjeden at jeg ikke er manisk, og at det jeg opplever ikke er psykotiske symptomer. De vil ikke medisinere meg heller. På DPS vil de at jeg skal ta litium og AP. Jeg skjønner i alle fall ingenting, og jeg føler meg bare dum og rar. Ikke aner jeg hvem jeg skal høre på, eller stole på. Det virker som om de på DPS som kjenner meg, merker endring i hvordan jeg oppfører meg og virker, men de på sykehuset ikke synes jeg er skrikende gal, hvis du skjønner hva jeg mener. Vurderer å bare trekke meg fra alt, fordi deg er usikker på om noen egentlig vet hva de driver med. Det er vel ikke mulig å hjelpe meg når ting er som dette? Anonymkode: d3344...f59 Jeg vil tro at det nå hadde vært hensiktsmessig enten med et møte mellom noen fra dps og sykehuset og deg for å drøfte det som har skjedd eller at din behandler på dps kontakter sykehuset og utveksler synspunkter. Det kan finnes gode forklaringer på det som du oppfatter som uenighet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utredet i tre år. Anonymkode: d3344...f59 Jøss, ja da er det jo noe som er helt rart. Be dem snakke sammen Anonymkode: 3cea4...0d9 0 Siter
kupton Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 Hva synes dine pårørende - de som kjenner deg best? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 1 time siden, kupton skrev: Hva synes dine pårørende - de som kjenner deg best? Pårørende synes bipolar passer bra, og mener at jeg skal drite i hva de på sykehuset sa. Det er mulig jeg er litt utypisk, da jeg ikke er like manisk hele tiden. Kan liksom være hypoman, og få maniske «spikes», som kontrolleres bra med Zyprexa. Saken er at en lege som møter meg når jeg er midt oppe i det, så forteller de meg at jeg er manisk. Men så kan jeg roe meg litt, og da mener pårørende og dps at jeg er hypoman, mens sykehuset mener det ikke er noe med meg i det hele tatt. Anonymkode: d3344...f59 0 Siter
kupton Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 Det du beskriver taler for liten kompetanse hos de ansatte. En kan ikke basere vurderingen på det øyeblikksbilde en selv ser når en observerer pasienten. En må se tilstanden slik den er over en viss tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.