Gå til innhold

Kupton.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig fortvilet og forvirret.

Behandler på DPS har diagnostisert meg med bipolar lidelse type 1. Jeg har snakket med tre ulike leger der også som mener det samme. To ganger har DPS lagt meg inn pga. manisk episode med psykotiske symptomer, og hver gang har de på sykehuset vært uenig.

På sykehuset er beskjeden at jeg ikke er manisk, og at det jeg opplever ikke er psykotiske symptomer. De vil ikke medisinere meg heller.

På DPS vil de at jeg skal ta litium og AP. 

Jeg skjønner i alle fall ingenting, og jeg føler meg bare dum og rar. Ikke aner jeg hvem jeg skal høre på, eller stole på. 

Det virker som om de på DPS som kjenner meg, merker endring i hvordan jeg oppfører meg og virker, men de på sykehuset ikke synes jeg er skrikende gal, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Vurderer å bare trekke meg fra alt, fordi deg er usikker på om noen egentlig vet hva de driver med. Det er vel ikke mulig å hjelpe meg når ting er som dette?

Anonymkode: d3344...f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må vel være legene som kjenner deg som har rett?

Er det legene på dps som sier det ikke stemmer eller er det annet personale?

Skrevet
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det må vel være legene som kjenner deg som har rett?

Er det legene på dps som sier det ikke stemmer eller er det annet personale?

Jeg vet ikke. 

Legene på DPS er enige i bipolar 1 diagnosen. "Alle på DPS" er enige i det.

Ansatte på psykiatrisk sykehus er ikke enige. De tror ikke at jeg har bipolar lidelse. 

Gjest elina777
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. 

Ansatte på psykiatrisk sykehus er ikke enige. De tror ikke at jeg har bipolar lidelse. 

Nesten så du burde sende inn en offisiell klage...:/

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandler på DPS har diagnostisert meg med bipolar lidelse type 1. Jeg har snakket med tre ulike leger der også som mener det samme. To ganger har DPS lagt meg inn pga. manisk episode med psykotiske symptomer, og hver gang har de på sykehuset vært uenig.

På sykehuset er beskjeden at jeg ikke er manisk, og at det jeg opplever ikke er psykotiske symptomer. De vil ikke medisinere meg heller.

Jeg skjønner i alle fall ingenting, og jeg føler meg bare dum og rar. Ikke aner jeg hvem jeg skal høre på, eller stole på. 

Det virker som om de på DPS som kjenner meg, merker endring i hvordan jeg oppfører meg og virker, men de på sykehuset ikke synes jeg er skrikende gal, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Vurderer å bare trekke meg fra alt, fordi deg er usikker på om noen egentlig vet hva de driver med. Det er vel ikke mulig å hjelpe meg når ting er som dette?

Skjønner at det er en fortvilende situasjon , men Er det ikke bare til din fordel å bli grundigere utredet?

Anonymkode: 3cea4...0d9

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. 

Det er forståelig at det kan være forvirrende,ta det opp med dem på dps du. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er en fortvilende situasjon , men Er det ikke bare til din fordel å bli grundigere utredet?

Jeg er utredet i tre år.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at det nå hadde vært hensiktsmessig enten med et møte mellom noen fra dps og sykehuset og deg for å drøfte det som har skjedd eller at din behandler på dps kontakter sykehuset og utveksler synspunkter. Det kan finnes gode forklaringer på det som du oppfatter som uenighet. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utredet i tre år.

Jøss, ja da er det jo noe som er helt rart. Be dem snakke sammen

Skrevet

Hva synes dine pårørende - de som kjenner deg best?

Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Hva synes dine pårørende - de som kjenner deg best?

Pårørende synes bipolar passer bra, og mener at jeg skal drite i hva de på sykehuset sa. Det er mulig jeg er litt utypisk, da jeg ikke er like manisk hele tiden. Kan liksom være hypoman, og få maniske «spikes», som kontrolleres bra med Zyprexa. Saken er at en lege som møter meg når jeg er midt oppe i det, så forteller de meg at jeg er manisk. Men så kan jeg roe meg litt, og da mener pårørende og dps at jeg er hypoman, mens sykehuset mener det ikke er noe med meg i det hele tatt.

Skrevet

Det du beskriver taler for liten kompetanse hos de ansatte. En kan ikke basere vurderingen på det øyeblikksbilde en selv ser når en observerer pasienten. En må se tilstanden slik den er over en viss tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...