Gå til innhold

Er på nippet til å skaffe meg benzo. Hvordan klare å la det vær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har altså vært i rusbehandling. Sliter svært mye psykisk og har en milelang vei å gå for å kunne håndtere livet. Flere diagnoser, traumer og sterk ensomhet. Sliter ukentlig med tanker om at jeg ikke orker livet. 

Nå er jeg veldig nær å få tak i valium for å bedøve meg selv. Jeg føler jeg må ha det, men jeg vil ikke gå over den terskelen. Jeg VIL jo klare å holde meg rusfri. Mitt rusbruk har vært av livsfarlig karakter. Masse overdoser og tunge greier. Vil ikke inn i rusbehandling igjen. Så hvordan holde ut? 

Jeg har det vondt. 

Anonymkode: ec0b7...dca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvordan holde ut? 

Aktivitet! Helt klart bedre enn passivitet når en har det vondt slik du har nå. En lang gåtur, også i striregn, gjør underverker.

Skrevet

ring noen venner. suget går over, ta en time av gangen .

Anonymkode: ff4d2...610

Skrevet
8 minutter siden, kupton skrev:

Aktivitet! Helt klart bedre enn passivitet når en har det vondt slik du har nå. En lang gåtur, også i striregn, gjør underverker.

Ja, jeg bruker en del trening og slikt, men det funker ikke å gjøre hele tiden. Viljestyrken min begynner å bli frynsete. 

Det som er, er at jeg er ikke ute etter selve den deilige rusen. Jeg vil ikke ha amfetamin eller MDMA, jeg vil ikke møte rusvenner og sitte i flere dager og bare ha det jævlig kult slik jeg gjorde før. Jeg vil bare ha pause fra livet og smerten jeg har. Min ruskarriere startet med at jeg virkelig slet psykisk så jeg brukte alkohol for å takle det. Så ble jeg introdusert for andre ting og var oppriktig nysgjerrig. Det var som å komme til himmelen. Smerten forsvant. Det handler stadig vekk om å være mest mulig ruset og mengdene ble deretter. Nå er det liksom bare det å få litt pause. Jeg kunne like gjerne fått sove i en uke. Jeg trenger ikke rusen egentlig, men jeg trenger å flykte helt fra virkeligheten for den gjør så vondt. Har ikke klart å finne god nok flukt i verken trening, gåturer, Tv-serier eller noe sånt. Det lettet litt på trykket der og da bare. Når jeg trener. Å se TV funker ikke. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ring noen venner. suget går over, ta en time av gangen .

Anonymkode: ff4d2...610

Har kjent på suget hver gang jeg har vært hjemme i to uker nå. Jeg har vekslet mellom hjemme og rusinstitusjonen. Nå er jeg ferdig der og skal bare være hjemme. Det eneste som virkelig holder meg tilbake er at jeg vil ha lappen tilbake. Få friheten til å sette meg i bilen igjen.. 

Skrevet

Har dessverre ingen flere gode råd. Vil bare si at jeg synes du er tøff, og jeg føler med deg i den store kampen du kjemper.

Sender støttetanker og ønsker deg lykke til :-)

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

friheten til å sette meg i bilen igjen.. 

Tenk på hvor deilig det blir når du kan kjøre igjen! 

Tenk også på hvor (ofte) kjipt det er når virkningen av tbl går ut, og formen gjerne blir verre igjen.

Tenk på at hvis du holder ut nå, slipper du å kjenne på akkurat det du kjenner på nå igjen, men hvis du gir etter, må du kjenne på dette på nytt. For hver gang du holder ut, kommer du nærmere målet. 

Om det ikke frister med en gåtur, kan du høre på noe musikk som gjør deg glad? En spennende podkast? En serie el noe på Netflix el.? 

Håper du holder ut🤗

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...