Gå til innhold

Er konsentrasjonssvikt et symptom på psykose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på Zyprexa mot psykose, og det første som skjer når jeg slutter på medisinen ,bare etter et par dager,er at jeg begynte å slite med konsentrasjonen. Det blir så ille at jeg ikke klare å lese mer enn et par setninger så må jeg gi opp. 

Anonymkode: 64d12...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var og en form for svar......

Skrevet

Ja. Det du beskriver tyder på at det er for tidlig å slutte. Men en kan ikke sikkert si at det skyldes oppblussing av psykose med de få opplysninger du gir. 

Skrevet

Konsentrasjonssvikt er vel i psykiatri det svimmelhet er i somatikk. Et av de mest uspesifikke symptomene. 

Skrevet

Jeg gå få opplysninger med vilje, hadde jeg feks skrevet at jeg alltid hører stemmer i tillegg, regner jeg med at svaret ville vært at det er psykotisk. Det er temmelig irriterende at det ikke går  å være uten medisiner mer en et par dager før det ikke går å lese feks. aviser . Er derfor interessert i å vite om konsetrasjonssvikten er et tegn på psykose eller om det er mest sannsynlig noe annet,som kan løses / jobbes med på annen måte.Takk for svar.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gå få opplysninger med vilje, hadde jeg feks skrevet at jeg alltid hører stemmer i tillegg, regner jeg med at svaret ville vært at det er psykotisk. Det er temmelig irriterende at det ikke går  å være uten medisiner mer en et par dager før det ikke går å lese feks. aviser . Er derfor interessert i å vite om konsetrasjonssvikten er et tegn på psykose eller om det er mest sannsynlig noe annet,som kan løses / jobbes med på annen måte.Takk for svar.

min erfaring er at det er et tegn på at en har slutta for tidlig med meds .

Anonymkode: 68320...dc3

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan skal noen svare på det her på et forum?

Konsentrasjonssvikt kan skyldes angst, depresjon, demens, abstinens, psykose, stress, utbrenthet og sikkert et utall andre sykdommer. 

Endret av issomethingwrong
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går på Zyprexa mot psykose, og det første som skjer når jeg slutter på medisinen ,bare etter et par dager,er at jeg begynte å slite med konsentrasjonen. Det blir så ille at jeg ikke klare å lese mer enn et par setninger så må jeg gi opp. 

Ja det kan jo virke som om det er medisinslutten som er årsaken til nyoppstått konsentrasjonssvikt.

Anonymkode: 1e1cf...2ad

Skrevet

Mest sannsynlig er det de psykotiske symptomene som forsterkes og med det forstyrres du såpass mye at konsentrasjonen svekkes. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...