Gå til innhold

Er jeg en misbruker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker å selvmedisinere med Quetiapin, Truxal, Vival og Sobril når jeg vil vekk fra livet og bare sove. Mikser sammen forhøyede doser av disse. Noen ganger bare to preparater, andre ganger alle.

Kan det sammenlignes med rusmisbruk? Jeg er ikke avhengig av å gjøre dette, men tyr til det når livet blir gir vanskelig å forholde seg til. 

Anonymkode: 796cd...407

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du misbruker medisinene dine, men jeg vil ikke si du er rusmisbruker som da i mitt hode er synonymt med rusavhengig. 

Jeg har for øvrig gjort slik du gjør nå. Endte med at jeg gradvis ble tung rusavhengig da det stadig ble et behov for å fortsette virkelighetsflukten. Husker jeg var så kjent med hva og hvor mye av egne medisiner jeg skulle ta for å feks få meg til å sove i et helt døgn. En gang våknet jeg av pappa og politiet på rommet mitt fordi ingen hadde fått tak i meg og de var redd jeg hadde tatt livet mitt. Noe som var legitimt å frykte, men jeg var bare i tung søvn på grunn av en kalkulert overdose. Brydde meg ikke om det skulle skje at jeg kalkulert feil og døde. 

Jeg sier ikke at dette vil skje deg også, men var ikke akkurat slik at jeg på noen som helst måte hadde trodd at jeg skulle havne i den tunge rusen som jeg gjorde. Og nå. Hvor jeg akkurat har fullført ett år i rusbehandling. Som da er min tredje (men eneste fullførte) behandling. 

Skrevet
9 minutter siden, Glitter skrev:

. Brydde meg ikke om det skulle skje at jeg kalkulert feil og døde.

Samme her. Jeg driter faktisk i om jeg lever eller dør. Det frister veldig å bare gjøre en feilkalkulasjon med vilje .

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg driter faktisk i om jeg lever eller dør. Det frister veldig å bare gjøre en feilkalkulasjon med vilje .

Klarer du å si noe om dette til den/de som følger deg opp? 

Skrevet

Ja, det vil jeg si. Du misbruker medisiner på samme måte som andre misbruker alkohol.

Skrevet
1 minutt siden, Drømmeautomat skrev:

Ja, det vil jeg si. Du misbruker medisiner på samme måte som andre misbruker alkohol.

Det var det jeg var redd for ja. Gratis da etter at en har nådd frikort grensa. Alkohol er dyrt i forhold

Skrevet
12 minutter siden, Glitter skrev:

Klarer du å si noe om dette til den/de som følger deg opp? 

Nei, det er ingen vits. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingen vits. 

Det vil jeg jo si det er. Hvis du skal ha noe håp om å få hjelp. Jeg har fortsatt samme tankegang som deg og er langt fra frisk, men jeg vet med sikkerhet at hadde jeg ikke vært ærlig om dette så hadde jeg vært død nå. Av og til er jeg glad jeg enda lever for jeg har jo et håp om at livet kan bli bedre. Ofte er jeg overbevist om at jeg for alltid vil ha det vondt. Det eneste som er sikkert er at ved å dø så kan en aldri finne ut om livet kan bli bedre. I klare øyeblikk klarer jeg nå å se det. Etter år med hjelp. I de mørke stundene mine glemmer jeg det helt igjen. 

Jeg håper du endrer syn på det og tar det opp med de som skal hjelpe deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...