Gå til innhold

Tvangsbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke ha et samfunn som er farlig å leve i

Eller et samfunn hvor idioter, voldsmenn og andre kan få ture frem som de vil.

Anonymkode: d2a19...2d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig å snakke med folk før de blir tvangsinnlagt.  Å hive mennesker inn på en psykiatrisk avdeling er grov krenkelse.  Personalet på avdelingene kjefter og smeller rundt seg og skriver siden i journalene at pasientene er utagerende fordi de svarer tilbake.  Det finnes mange inkompetente personer rundt om kring.

Anonymkode: 0b67f...f84

Vis du ikke er klin psykotisk eller manisk så blir en ikke kastet inn på psykiatrisk. Det er sånn type folk som tar en overdose Paracet for så å ringe en venn for å gi beskjed om hva hun har gjort. For så å bli kjørt på legevakta og der nekte å ta imot hjelp frivillig. De blir kasta inn på tvang og ja,av og til blir personalet lei folk som er vanskelige bare for å være vanskelig. Og en får alltid tilbud om å ta i mot hjelp frivillig før det blir snakk om tvang. 

Anonymkode: 11d79...488

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vis du ikke er klin psykotisk eller manisk så blir en ikke kastet inn på psykiatrisk. Det er sånn type folk som tar en overdose Paracet for så å ringe en venn for å gi beskjed om hva hun har gjort. For så å bli kjørt på legevakta og der nekte å ta imot hjelp frivillig. De blir kasta inn på tvang og ja,av og til blir personalet lei folk som er vanskelige bare for å være vanskelig. Og en får alltid tilbud om å ta i mot hjelp frivillig før det blir snakk om tvang. 

Anonymkode: 11d79...488

Jeg vet om tilfelle hvor en ble dratt inn på psykiatrisk fra en annen avdeling på sykehuset, og det uten å bli snakket til.  Jeg har også vært innlagt frivillig på psykiatrisk avdeling og der hørt og sett hvordan psykiatrisk personale fremstår langt fra alt som heter profesjonalitet.

Å tvangsinnleggelse mennesker som tar overdose Paracet høres helt vanvittig ut, og at der blir personalet lei av dem er så vanvittig at jeg vet ikke hva jeg skal tenke.  Hvis personalet tror at noen er vanskelige bare for å være vanskelige bør de finne seg et annet yrke snarest.  Noe jeg tror mange burde i den bransjen ut fra min egen erfaring

Anonymkode: 0b67f...f84

Gjest jensemann
Skrevet

Men så tenker jeg også *hvorfor ikke*.

Hvis folk vil begå selvmord eller skade seg selv ved å ete pakke på pakke med Paracet, ja så vær så god. Hvorfor skal samfunnet ta det økonomiske ved slike situasjoner? 

Men sykdom er vel sykdom. Det forsøkes jo å redde folk i somatikken også med dyre operasjoner, dyre medisiner, og tett oppfølging. 

Så hvis sykdom er sykdom, så er jo folk folk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...