Gå til innhold

Hva ville du tenkt, NHD?


Villanda

Anbefalte innlegg

Jaja, bryter med planen min allerede.

Tenkte jo jeg skulle ta ting med DPS, og ikke her. Usikker nå på om jeg ikke burde gjort det i dag. Lurte på noe som jeg ikke fant entydig svar på på nett. @Nils Håvard Dahl, hva ville du tenkt om en pasient fortalte dette:

"Det var ikke med vilje, men jeg har gjort en tabbe og tatt dobbel dose morgenmedisin. Jeg tok morgendosen av alle tablettene mine kl 06. Så skulle jeg ta en Paracet mot hodepine,  og så tok jeg i stedet Efexor og Wellbutrin, en gang til. Det ble til sammen 300 mg Efexor og 600 mg Wellbutrin. Er det farlig? Bekymra meg siden begge kan senke krampeterskelen og Wellbutrin øker konsentrasjon av venlafaxin."? 

Senere kom jeg til å tenke på hva behandler og andre på DPS tenker. Kanskje tror de ikke at det var en feil.  Kanskje de tror jeg gjorde det med vilje for å få oppmerksomhet?  Hva ville du/dere trodd? Høres det rart ut at dette kan skje ved en feil?

 Kanskje var det fordi hun ikke trodde meg hun sukka så tungt i telefonen. Hørtes litt oppgitt ut. Først tenkte jeg hun ble rådvil, men hun svara ganske raskt og tydelig at FARLIG er det ikke, med vekt på farlig. Jeg spurte ikke hva annet hun tenkte det var.

Eller kanskje hun bare ble oppgitt over at jeg kan være så distré. Eller kanskje lurte hun på om det lå noe bak glippen som hun måtte ta tak i. 

Frykta mest de skulle tro det var noe jeg gjorde bevisst. Rart å ta TO FORSKJELLIGE feile tabletter. Så skrev e-melding og forklarte at jeg bruker dosett og at den og Paracet ligger i samme skap. Jeg forstod ikke hvorfor buret for dagens morgenmedisin var tomt, men tok morgenmedisin fra annen dag. Slo meg ikke at jeg allerede hadde tatt den i dag. Da jeg "våknet" hadde jeg svelget alt utenom 200 mg Lamictal som jeg spytta ut.

PS, jeg er ikke på jobb i dag og jeg sjekker uansett grundigere når jeg gir medisin til andre, sjekker mer ut hva som har skjedd om en dose mangler også.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh *kremt kremt* NHD er dessverre ikke her lenger. Men du kan spørre Kupton. Han sitter med nøyaktig(!) samme kunnskapen😉

Anonymkode: b102d...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh *kremt kremt* NHD er dessverre ikke her lenger. Men du kan spørre Kupton. Han sitter med nøyaktig(!) samme kunnskapen😉

Anonymkode: b102d...2a9

Ah.. 🙈, stemmer det ja. Godt her er en med like god kompetanse da. Jeg sa jo at jeg hadde vært borte en stund 😜. Hva er det med meg i dag? Selvsagt mente jeg @kupton

 Hvordan er det mulig?? Det er jo en stund siden NHD var her.

Skulle også  til å ta Imovane i stedet for den Paraceten da jeg hadde spytta ut Lamictalen og lagt dosetten på plass i morges.  Og vært så slipphendt hele dagen. Og laga et skred av knaskegulrøtter på Kiwi.

Holder jeg på å bli dement?

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kupton tenker at nå roter og surrer du svært. Alle første oppgave nå blir å få orden på medisineringen, og her må du bruke alle hjelpemidler som er nødvendige for å få skikk på dette. Om nødvendig daglig utdeling av hjemmesykepleien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kupton skrev:

Kupton tenker at nå roter og surrer du svært. Alle første oppgave nå blir å få orden på medisineringen, og her må du bruke alle hjelpemidler som er nødvendige for å få skikk på dette. Om nødvendig daglig utdeling av hjemmesykepleien.

Hva mener du? Hvorfor? Tenker du det er mer uorden enn dette, eller at det må settes iverk tiltak for én feil, for én dag med uorden? Jeg tar ellers det jeg skal, verken mer eller mindre. Vært helt lydig siden jeg i sommer innrømte utslett. 

Jeg kontakta DPS for å spørre om den tabben jeg hadde gjort var farlig.

Og nå etterpå frykter jeg de tror det var noe jeg gjorde bevisst. Siden det virker sikkert litt rart å ta feil på den måten.

Jeg lurer på om du ville mistrodd meg. Trodd jeg gjorde det med vilje, det gjorde jeg ikke. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville trodd deg. Men dette var da svært til rot. Så sammenholder jeg det med din oppfatning av at du har vært borte fra DOL. Men hvis det var engangs, og det ikke gjentar seg, så er jo det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kupton skrev:

Nei, jeg ville trodd deg. Men dette var da svært til rot. Så sammenholder jeg det med din oppfatning av at du har vært borte fra DOL. Men hvis det var engangs, og det ikke gjentar seg, så er jo det bra.

Ok, det er bra, satser på de gjør det på DPS også. Tror meg. Hm.. ja.., merkelig at jeg trodde jeg har vært fraværende. Og at jeg plutselig skrev til NHD som ikke har vært her på en lang  stund 😉

Ja, det var engangs. Må tro det. Det må ikke gjenta seg. Må nok bare sove litt mer. 

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt supplement inntil dosett om man surrer med tidspunkt for når medisiner skal tas, er alarmer til faste tidspunkt hver dag på mobiltelefon. Selv bruker jeg dette pga. kombinert epilepsi og dissosiasjon som kan gi mye surrethet og glemsel... :) - Og medisiner skal jo helst tas til faste tidspunkt hver dag slik at man får en jevn konsentrasjon i blodet.

Dette vet du selvsagt, som selv deler ut medisiner i jobben, men jeg nevner det like mye som tips til andre brukere av DOL som er innom og leser her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh *kremt kremt* NHD er dessverre ikke her lenger. Men du kan spørre Kupton. Han sitter med nøyaktig(!) samme kunnskapen😉

Anonymkode: b102d...2a9

Den forstår jeg ikke.  Om så kupton er psykiater så sitter han neppe inne med nøyaktig samme kunnskap og andre psykiatere for å være pirkete, men sier du her at kupton er psykiater?

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den forstår jeg ikke.  Om så kupton er psykiater så sitter han neppe inne med nøyaktig samme kunnskap og andre psykiatere for å være pirkete, men sier du her at kupton er psykiater?

Anonymkode: 9b5bf...adf

En slik konklusjon kan ikke trekkes ut av det innlegget du siterer. Du må tenke at det er noen mennesker her inne som lider av vrangforestillinger. Kupton er en person med interesse for og kunnskap om psykiatri, ganske enkelt.

Anonymkode: e6ab0...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En slik konklusjon kan ikke trekkes ut av det innlegget du siterer. Du må tenke at det er noen mennesker her inne som lider av vrangforestillinger. Kupton er en person med interesse for og kunnskap om psykiatri, ganske enkelt.

Anonymkode: e6ab0...3fc

Må jeg tenke på en bestemt måte???????  Den var drøy.  Det er ikke noe ganske enkelt å ha kunnskap om psykiatri.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den forstår jeg ikke.  Om så kupton er psykiater så sitter han neppe inne med nøyaktig samme kunnskap og andre psykiatere for å være pirkete, men sier du her at kupton er psykiater?

Anonymkode: 9b5bf...adf

Tenk litt nå da.

Anonymkode: 6433a...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk litt nå da.

Anonymkode: 6433a...14d

Ja jeg har tenkt og for det første så tror jeg ikke at kupton er psykiater, og for det andre tror jeg ikke han sitter inne med nøyaktig samme kunnskaper som psykiatere siden han antageligvis ikke er psykiater.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har tenkt og for det første så tror jeg ikke at kupton er psykiater, og for det andre tror jeg ikke han sitter inne med nøyaktig samme kunnskaper som psykiatere siden han antageligvis ikke er psykiater.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Jeg gjetter på at kupton er pensjonert psykiater som gratis deler av sin kunnskap på dolehuset.

Anonymkode: 6433a...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har tenkt og for det første så tror jeg ikke at kupton er psykiater, og for det andre tror jeg ikke han sitter inne med nøyaktig samme kunnskaper som psykiatere siden han antageligvis ikke er psykiater.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Jeg er overbevist om at han er en pensjonert psykiater, men det finnes ingen garanti for at anonyme brukere er det de utgir seg for.

Det er opp til deg selv hva du velger å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg er overbevist om at han er en pensjonert psykiater, men det finnes ingen garanti for at anonyme brukere er det de utgir seg for.

Det er opp til deg selv hva du velger å tro.

Jeg tror ingenting, men jeg kan ikke stole på kunnskapene til anonyme brukere.  En pensjonert psykiater er neppe oppdatert på alt det nye som skjer innen medisin, og sitter da ikke inne med nøyaktig de samme kunnskapene som en annen som er i jobb.

For min del tror jeg heller at kupton er psykiatrisk sykepleier (pensjonert eller ikke), og de har ikke samme kunnskaper som psykiatere.

Jeg stolte ikke særlig på NHD heller.  Han var veldig arrogant i sine tilsvar, slik som mange av hans kollegaer har tendens til å være (heldigvis ikke alle)

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...