Gå til innhold

Hva ville du tenkt, NHD?


Villanda

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har tenkt og for det første så tror jeg ikke at kupton er psykiater, og for det andre tror jeg ikke han sitter inne med nøyaktig samme kunnskaper som psykiatere siden han antageligvis ikke er psykiater.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Alle kan tror hva de vil og velge hvordan de forholder seg til hva ulike brukere skriver. Det er imidlertid kanskje ikke noe poeng å spekulere på hvem som står bak ulike brukernavn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, frosken skrev:

Alle kan tror hva de vil og velge hvordan de forholder seg til hva ulike brukere skriver. Det er imidlertid kanskje ikke noe poeng å spekulere på hvem som står bak ulike brukernavn. 

Hvis en bruker gir råd om medisinering er det absolutt et poeng å spekulere i hvem som står bak.  Det gjelder andre medisinske råd også.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en bruker gir råd om medisinering er det absolutt et poeng å spekulere i hvem som står bak.  Det gjelder andre medisinske råd også.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Tror heller du bør passe dine egne saker. Liker du ikke hvordan det er her, vel så får du ha det bra og ha lykke til på reisen videre 

Anonymkode: e6ab0...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting: De som har tiltro til denne kupton får vel lov å ha det? Og de som ikke har det får heller la være å stille hen spørsmål.

Anonymkode: e6ab0...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller du bør passe dine egne saker. Liker du ikke hvordan det er her, vel så får du ha det bra og ha lykke til på reisen videre 

Anonymkode: e6ab0...3fc

Nå er du frekk og uforskammet og det hører ikke hjemme her.  Hvis du misliker det som andre skriver så kan du selv ha det så bra.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Eva Sofie skrev:

Et godt supplement inntil dosett om man surrer med tidspunkt for når medisiner skal tas, er alarmer til faste tidspunkt hver dag på mobiltelefon. Selv bruker jeg dette pga. kombinert epilepsi og dissosiasjon som kan gi mye surrethet og glemsel... :) - Og medisiner skal jo helst tas til faste tidspunkt hver dag slik at man får en jevn konsentrasjon i blodet.

Dette vet du selvsagt, som selv deler ut medisiner i jobben, men jeg nevner det like mye som tips til andre brukere av DOL som er innom og leser her :)

Ja, kan nok være greit. Multidoser er også en mulighet. 

Akkurat i dette tilfellet her hadde det nok ikke hjulpet med noen av delene.

Velferdsteknologi. Kanskje en multidosedispenser som sier: "Du har allerede tatt din morgenmedisin", eller som nekter å gi fra seg mer enn én dose morgen/formiddag og én på kveld. 

Dette jeg gjorde i går tror jeg er som når man kjører en fast rute daglig. Så skal man én dag en annen vei, men man kjører automatisk der man pleier å kjøre. 

Så en dokumentar der det fenomenet fikk så dramstiske konsekvenser at barn ble glemt igjen i bilen. 

En kollega har fortalt at hun en gang i vanvare på job tok en tablett selv, som hun skulle hente til en pasient. 

Det har gått fint i dag. Nesten i alle fall. Bare glemte at jeg skulle ta halve doser i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en annen ting: De som har tiltro til denne kupton får vel lov å ha det? Og de som ikke har det får heller la være å stille hen spørsmål.

Anonymkode: e6ab0...3fc

Du kan ha akkurat så mye tiltro som du vil til hvem du vil.  Det er ingen som blander seg i din personlige tiltro.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ingenting, men jeg kan ikke stole på kunnskapene til anonyme brukere. 

Så lar vær å følge rådene da.

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En pensjonert psykiater er neppe oppdatert på alt det nye som skjer innen medisin, og sitter da ikke inne med nøyaktig de samme kunnskapene som en annen som er i jobb.

For min del tror jeg heller at kupton er psykiatrisk sykepleier (pensjonert eller ikke), og de har ikke samme kunnskaper som psykiatere.

Jeg stolte ikke særlig på NHD heller.  Han var veldig arrogant i sine tilsvar, slik som mange av hans kollegaer har tendens til å være (heldigvis ikke alle)

Vi har forstått du ikke liker psykiatere.

Anonymkode: 6433a...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en bruker gir råd om medisinering er det absolutt et poeng å spekulere i hvem som står bak.  Det gjelder andre medisinske råd også.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Vi som har vært her lenge spekulerer ikke hvem som står bak. Men du skal kverulere, som vanlig.

Anonymkode: 6433a...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lar vær å følge rådene da.

Vi har forstått du ikke liker psykiatere.

Anonymkode: 6433a...14d

På vegne av hvem snakker du nå?  Jeg kjenner og har møtt flere psykiatere og har forskjellige meninger om dem.  Mange av dem har en tendens til å være arrogante, men så absolutt ikke alle.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi som har vært her lenge spekulerer ikke hvem som står bak. Men du skal kverulere, som vanlig.

Anonymkode: 6433a...14d

Jeg setter spørsmålstegn ved hvem som kverulerer her, men du må ha det vanskelig i hverdagen.  Så mye forstår jeg.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den forstår jeg ikke.  Om så kupton er psykiater så sitter han neppe inne med nøyaktig samme kunnskap og andre psykiatere for å være pirkete, men sier du her at kupton er psykiater?

Anonymkode: 9b5bf...adf

Mulig Kupton har noen flere års erfaring enn NHD. 

 

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ingenting, men jeg kan ikke stole på kunnskapene til anonyme brukere.  En pensjonert psykiater er neppe oppdatert på alt det nye som skjer innen medisin, og sitter da ikke inne med nøyaktig de samme kunnskapene som en annen som er i jobb.

For min del tror jeg heller at kupton er psykiatrisk sykepleier (pensjonert eller ikke), og de har ikke samme kunnskaper som psykiatere.

Jeg stolte ikke særlig på NHD heller.  Han var veldig arrogant i sine tilsvar, slik som mange av hans kollegaer har tendens til å være (heldigvis ikke alle)

Anonymkode: 9b5bf...adf

Har erfart at eldre kan være minst like oppdaterte som yngre. Og jeg har faktisk forsket på psykiateres holdning til mulig framtidige nasjonale retningslinjer 🤓😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Villanda skrev:

Mulig Kupton har noen flere års erfaring enn NHD. 

 

Har erfart at eldre kan være minst like oppdaterte som yngre. Og jeg har faktisk forsket på psykiateres holdning til mulig framtidige nasjonale retningslinjer 🤓😉

Det var interessant😀.  Kan du fortelle noe om resultatene.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter spørsmålstegn ved hvem som kverulerer her, men du må ha det vanskelig i hverdagen.  Så mye forstår jeg.

Anonymkode: 9b5bf...adf

Du er like ufin som vanlig.

Anonymkode: 6433a...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av dem har en tendens til å være arrogante

På seg selv kjenner enn andre.

Anonymkode: 6433a...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Villanda skrev:

Mulig Kupton har noen flere års erfaring enn NHD. 

 

Noen år er vel å ta hardt i, men jeg tipper bittelitt mer erfaren enn hva NHD var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Mulig Kupton har noen flere års erfaring enn NHD. 

 

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Noen år er vel å ta hardt i, men jeg tipper bittelitt mer erfaren enn hva NHD var. 

Jeg har ingen anelse om kupton og hvorvidt han har mindre eller mer erfaring og kunnskaper enn NHD.  Hvis dolere er fornøyd med sin kupton er det bra, men det er noe spesielt hvis alle er enige og tåler ikke diskusjon rundt en som gir råd som anonym

Anonymkode: 9b5bf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gargamel skrev:

Noen år er vel å ta hardt i, men jeg tipper bittelitt mer erfaren enn hva NHD var. 

Livserfaring da. Et par år? Men jeg burde ikke si noe for min tidsopofatning stemmer visst ikke helt overens med vurkelugheten. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...