Gondor Skrevet 26. september 2019 Skrevet 26. september 2019 I går tok jeg bort 1 mg Fluanxol og er nå nede i 3 mg per døgn. Jeg er i overkant flat både mentalt og emosjonelt og det plager meg. Jeg har prøvd å redusere før, men har da seponert alt og det har gått fryktelig galt. Jeg håper dette vil vise seg å være bra for meg. Jeg er veldig spent og litt nervøs. Jeg har sagt i fra til barna og kommer til å øke igjen hvis de merker noe på meg de ikke liker. Jeg øker også hvis jeg blir plaget av tankekjør. Burde jeg nevne dette for psykiateren min? Hva synes dere om dette lille eksperimentet? 0 Siter
kupton Skrevet 26. september 2019 Skrevet 26. september 2019 Eksperimentet er ikke så dumt, men det burde skjedd i samarbeid med psykiateren din. Ikke bli fristet til raskt å gå inn i "klarer du den, så klarer du den". 0 Siter
Fionys Skrevet 26. september 2019 Skrevet 26. september 2019 (endret) Jeg ville nevnt det for psykiateren din. Har akkurat vært igjennom "eksperiment" med å slutte på medisin, dette har vært i samråd med psykiater og nøye oppfølging. Dessverre så klarer jeg meg ikke uten medisin og holder på å trappe opp igjen til en dose der jeg fremdeles hadde litt effekt og lite bivirkninger. Hver nedtrapping ble loggført, dose, bivirkninger, symptomer og hvordan jeg følte meg. Under nedtrappingen fikk det ikke gå for lang tid mellom fastlegetime eller psykiatertime for de ville fange meg opp raskt hvis jeg ble altfor mye dårligere. Må bare legge til at det var en trygghet for meg å få en slik oppfølging. Endret 26. september 2019 av Fionys 0 Siter
Gondor Skrevet 26. september 2019 Forfatter Skrevet 26. september 2019 1 time siden, kupton skrev: Eksperimentet er ikke så dumt, men det burde skjedd i samarbeid med psykiateren din. Ikke bli fristet til raskt å gå inn i "klarer du den, så klarer du den". Jeg har skrevet en sms til psykiateren og sagt i fra og spurt om det er nødvendig med en time. Fristelsen til å redusere andre medisiner er der så jeg burde egentlig bestille time uansett hva psykiateren min sier. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.