AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 Skrevet 27. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt hypo i kveld? 🙂 Anonymkode: e65a0...e6d Dol -stedet hvor hypo betyr hypoman. I vanlig tale er hypoaktiv omvendt av hyperaktiv. Hyper er i grunnen da en bedre beskrivelse av hypomani enn hypo, som betyr underakiv/passiv. Anonymkode: f2bd1...450 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 Skrevet 27. september 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dol -stedet hvor hypo betyr hypoman. I vanlig tale er hypoaktiv omvendt av hyperaktiv. Hyper er i grunnen da en bedre beskrivelse av hypomani enn hypo, som betyr underakiv/passiv. Anonymkode: f2bd1...450 ts skriver om det i overskriften, har bp, og vet dermed godt hva jeg mener . Anonymkode: e65a0...e6d 0 Siter
Villanda Skrevet 27. september 2019 Forfatter Skrevet 27. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: ts skriver om det i overskriften, har bp, og vet dermed godt hva jeg mener . Anonymkode: e65a0...e6d Ja, vet hva du mener. Vet hva hypo betyr også, men tenkte ikke over det, reagerte ikke på det. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 27. september 2019 Skrevet 27. september 2019 Har du gått på noen form for "bipolarksole"? 0 Siter
Villanda Skrevet 27. september 2019 Forfatter Skrevet 27. september 2019 13 minutter siden, Drømmeautomat skrev: Har du gått på noen form for "bipolarksole"? Mestringskurs. Tror jeg bare er litt i øvre normal eller på grensen. Er nok tilbake til det som jeg betegner som meg selv i morgen. 0 Siter
Villanda Skrevet 27. september 2019 Forfatter Skrevet 27. september 2019 @frosken, hva mente du egentlig med overvåkning? 0 Siter
Villanda Skrevet 29. september 2019 Forfatter Skrevet 29. september 2019 (endret) Kan du please forklare, @frosken ? Endret 29. september 2019 av Villanda 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 6 minutter siden, Villanda skrev: Kan du please forklare, @frosken ? Overvåke, analysere Anonymkode: d9fca...179 0 Siter
Villanda Skrevet 29. september 2019 Forfatter Skrevet 29. september 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overvåke, analysere Anonymkode: d9fca...179 Mente mer konkret, bakgrunnen for den påstanden/konklusjonen. At jeg gjør det HELE TIDEN og for mye. For jeg ser det virkelig ikke selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 45 minutter siden, Villanda skrev: Mente mer konkret, bakgrunnen for den påstanden/konklusjonen. At jeg gjør det HELE TIDEN og for mye. For jeg ser det virkelig ikke selv. Ikke heng deg for mye opp i hva frosken mente. Hvorfor er hennes ord og meninger så innmari viktige? Dessuten kommer hun ikke til å svare. Anonymkode: f2bd1...450 0 Siter
Villanda Skrevet 29. september 2019 Forfatter Skrevet 29. september 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke heng deg for mye opp i hva frosken mente. Hvorfor er hennes ord og meninger så innmari viktige? Dessuten kommer hun ikke til å svare. Anonymkode: f2bd1...450 Hun pleier være fornuftig da, eller? 0 Siter
frosken Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 2 timer siden, Villanda skrev: Kan du please forklare, @frosken ? Kan gjøre det senere i dag🙂 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 42 minutter siden, Villanda skrev: Hun pleier være fornuftig da, eller? Min erfaring er at hun ikke alltid er fornuftig, nei. Synes at hun noen ganger svarer folk kjipt. Men vil ikke baksnakke henne her, derfor tagger jeg henne sånn at hun kan se hva jeg har skrevet. @frosken Men for det aller meste svarer hun jo fint Anonymkode: f2bd1...450 0 Siter
Villanda Skrevet 29. september 2019 Forfatter Skrevet 29. september 2019 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at hun ikke alltid er fornuftig, nei. Synes at hun noen ganger svarer folk kjipt. Men vil ikke baksnakke henne her, derfor tagger jeg henne sånn at hun kan se hva jeg har skrevet. @frosken Men for det aller meste svarer hun jo fint Anonymkode: f2bd1...450 @frosken, tenker så lett at du nesten alltid er fornuftig, har rett og sier de riktige tingene, fremstår som å være i 100 prosent harmonisk balanse, hele tiden. Men ingen kan jo alltid ha rett osv. Ingen er allvitende. Ingen er perfekt. Noe må jo være vanskelig for deg også. Alle har jo sitt. Nå må jeg tilstå at jeg synes det er litt irriterende å bli fortalt av en annen hva som er "meg". Men jeg burde kanskje formulert meg annerledes. Mulig jeg FREMSTOD som meg selv, men jeg FØLTE meg annerledes. Overvåkning eller ikke, hvis en plutselig føler seg lett beruset, så legger man merke til det? Men ja, jeg er nysgjerrig på hva overvåkningsteorien er tufta på. Overvåker jeg? Mer enn jeg bør? På hvilken måte? Hvirdan kommer det til uttrykk. Jeg greier ikke se at jeg gjør det annet enn i perioder. Og når jeg blir i tvil, grubler på om jeg er på vei i depresjon eller bare sliten, da er det oftest det første har jeg erfart, når jeg ikke lenger VET at jeg er bare sliten. Dette jeg skrev i forgårs var bare noen innfall. Noen syntes jeg var ganske morsomme der og da. Gikk egentlig ikke å grubla på det, ikke dypt, så burde kanskje ikke skrevet det. Fikk med fra stemningspoliklinikken et skjema til å fylle ut. Søvn, gradert hvor ned- eller oppstemt, m.m. Det ble jeg ganske raskt lei av. og DA syntes jeg det ble for mye fokus på sykdom, og følte det kanskje ikke gagna meg å tenke over hver kveld hvordan stemningsleiet har vært gjennom dagen. Er jo engasjert i og opptatt av andre ting, men det skriver jeg lite om her. Har blikket retta mer utover enn hva jeg gir uttrykk for her, i gode perioder i alle fall. Jeg skriver jo bare ikke om det. Egentlug fungerer jeg ganske bra. Men blir nok mer selvsentrert både når jeg er oppe og nede. Dette begynte som et svar til Anonym, men ville jo heller ikke baktale, i stedet for å merke, forandra jeg starten. Så balla det på seg. Shit, nå fikk jeg veldig Deja vu, har vi diskutert dette før? Endret 29. september 2019 av Villanda 0 Siter
frosken Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 2 timer siden, Villanda skrev: @frosken, tenker så lett at du nesten alltid er fornuftig, har rett og sier de riktige tingene, fremstår som å være i 100 prosent harmonisk balanse, hele tiden. Men ingen kan jo alltid ha rett osv. Ingen er allvitende. Ingen er perfekt. Noe må jo være vanskelig for deg også. Alle har jo sitt. Nå må jeg tilstå at jeg synes det er litt irriterende å bli fortalt av en annen hva som er "meg". Men jeg burde kanskje formulert meg annerledes. Mulig jeg FREMSTOD som meg selv, men jeg FØLTE meg annerledes. Overvåkning eller ikke, hvis en plutselig føler seg lett beruset, så legger man merke til det? Men ja, jeg er nysgjerrig på hva overvåkningsteorien er tufta på. Overvåker jeg? Mer enn jeg bør? På hvilken måte? Hvirdan kommer det til uttrykk. Jeg greier ikke se at jeg gjør det annet enn i perioder. Og når jeg blir i tvil, grubler på om jeg er på vei i depresjon eller bare sliten, da er det oftest det første har jeg erfart, når jeg ikke lenger VET at jeg er bare sliten. Dette jeg skrev i forgårs var bare noen innfall. Noen syntes jeg var ganske morsomme der og da. Gikk egentlig ikke å grubla på det, ikke dypt, så burde kanskje ikke skrevet det. Fikk med fra stemningspoliklinikken et skjema til å fylle ut. Søvn, gradert hvor ned- eller oppstemt, m.m. Det ble jeg ganske raskt lei av. og DA syntes jeg det ble for mye fokus på sykdom, og følte det kanskje ikke gagna meg å tenke over hver kveld hvordan stemningsleiet har vært gjennom dagen. Er jo engasjert i og opptatt av andre ting, men det skriver jeg lite om her. Har blikket retta mer utover enn hva jeg gir uttrykk for her, i gode perioder i alle fall. Jeg skriver jo bare ikke om det. Egentlug fungerer jeg ganske bra. Men blir nok mer selvsentrert både når jeg er oppe og nede. Dette begynte som et svar til Anonym, men ville jo heller ikke baktale, i stedet for å merke, forandra jeg starten. Så balla det på seg. Shit, nå fikk jeg veldig Deja vu, har vi diskutert dette før? Ja, vi har diskutert dette før, men jeg kan godt gjenta hva det er jeg av og til reagerer på. Da du skrev du ikke var deg selv i starten på denne tråden, så tenkte jeg umiddelbart at det du skrev om også var en side ved deg som jeg har sett mange ganger før. Du har jo mange ganger før blitt veldig opptatt av detaljer knyttet til enten din psyke eller medikamenter. Det er jo ikke noe galt i at du reflekterer over hvordan du har det eller andre ting knyttet til din psykiske helse, men du tar av og til litt av. Blir mye om og om igjen - med små variasjoner over temaet - når du først er i gang. Og viktigere enn å beskrive hvordan du har det på nett, må det være å gjøre ting i situasjonen som reduserer sannsynligheten for at du blir verre. Jeg skrev vel at jeg mente du overvåket dine symptomer (jeg er for lat til å gå tilbake i tråden og finne nøyaktig hva jeg skrev), og med det mente jeg at du er rask til å ville skrive om evt. symptomer eller endringer - og du skriver mye om det. I går tenkte jeg at det jo ville vært mer hensiktsmessig om du logget av nettet når du var litt gira, i stedet for å ville skrive om symptomene på en måte som sannsynligvis gjorde det hele verre. Vet ikke om du synes denne sammenligningen gir mening, men jeg prøver: Jeg har en kronisk rygglidelse. Det innebærer at jeg fra tid til annen f.eks får en del utstrålende smerter i beina, ikke kan gå oppreist, blir skjev osv. Når det skjer, så tenker jeg sjelden over det såfremt det ikke varer i mer enn 3-4 dager kontinuerlig. Jeg prøver bare å avlaste litt og gjøre ting som erfaringsmessig er bra for meg. Hvis jeg skulle ha vært opptatt av detaljene mht hvor og hvordan smertene var, så tror jeg det ville blitt mange "falske alarmer" om forverring. 0 Siter
Villanda Skrevet 30. september 2019 Forfatter Skrevet 30. september 2019 (endret) 6 timer siden, frosken skrev: Ja, vi har diskutert dette før, men jeg kan godt gjenta hva det er jeg av og til reagerer på. Da du skrev du ikke var deg selv i starten på denne tråden, så tenkte jeg umiddelbart at det du skrev om også var en side ved deg som jeg har sett mange ganger før. Du har jo mange ganger før blitt veldig opptatt av detaljer knyttet til enten din psyke eller medikamenter. Det er jo ikke noe galt i at du reflekterer over hvordan du har det eller andre ting knyttet til din psykiske helse, men du tar av og til litt av. Blir mye om og om igjen - med små variasjoner over temaet - når du først er i gang. Og viktigere enn å beskrive hvordan du har det på nett, må det være å gjøre ting i situasjonen som reduserer sannsynligheten for at du blir verre. Jeg skrev vel at jeg mente du overvåket dine symptomer (jeg er for lat til å gå tilbake i tråden og finne nøyaktig hva jeg skrev), og med det mente jeg at du er rask til å ville skrive om evt. symptomer eller endringer - og du skriver mye om det. I går tenkte jeg at det jo ville vært mer hensiktsmessig om du logget av nettet når du var litt gira, i stedet for å ville skrive om symptomene på en måte som sannsynligvis gjorde det hele verre. Vet ikke om du synes denne sammenligningen gir mening, men jeg prøver: Jeg har en kronisk rygglidelse. Det innebærer at jeg fra tid til annen f.eks får en del utstrålende smerter i beina, ikke kan gå oppreist, blir skjev osv. Når det skjer, så tenker jeg sjelden over det såfremt det ikke varer i mer enn 3-4 dager kontinuerlig. Jeg prøver bare å avlaste litt og gjøre ting som erfaringsmessig er bra for meg. Hvis jeg skulle ha vært opptatt av detaljene mht hvor og hvordan smertene var, så tror jeg det ville blitt mange "falske alarmer" om forverring. Takk for at du tok deg tid til å svare. Er enig i NOE av det. Det andre er jeg frista til å komme med motargumenter mot, men forsøker la det ligge siden jeg planla å "forlate" DOL igjen i dag (for en stund). Endret 30. september 2019 av Villanda 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.