AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 Fikk høre jeg spiste altfor mat. Spiser lite, det sier alle andre. Artig for en som har hatt sf å høre og som har lagt på seg 41 kg av medisiner. Rører ikke de medisinene mer og tror jeg sakte går ned. Hvis ikke blir det fettsuging av magen... for orker ikke alle kommentarene. Han mobbet en annen pasient også greit å være fra en annen kultur, men han vet faktisk ikke en dritt om meg så hvorfor dømmer han? Anonymkode: fdae9...7b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 hvor er han fra? hvorfor poengtere det? mener du at norske ikke mobber? det er unødvendig å kommentere hva folk spiser, og hva sa han til pasienten? Anonymkode: c8319...456 0 Siter
Gjest jensemann Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor er han fra? hvorfor poengtere det? mener du at norske ikke mobber? det er unødvendig å kommentere hva folk spiser, og hva sa han til pasienten? Anonymkode: c8319...456 Hvorfor blir folk så redde og i forsvarsposisjon når noen nevner nasjonalitet og religion på andre? I mine øyne er det ikke uvesentlig hvor folk kommer fra og hvilken bakgrunn de har. Det kan forklare mye av adferd. Og en er ikke rasist selv om en påpeker slike ting. Endret 28. september 2019 av jensemann 0 Siter
Glitter Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 Det forstår jeg var ubehagelig. Har spiseforstyrrelse selv og det knyter seg i magen når noen sier jeg ser normal ut. Noen mener jeg er tynn. Andre mener jeg er normal. Hadde også en periode for to år siden hvor jeg veide 30 kg mer enn nå. Da var det en psykiater som sa at jeg var jo ikke akkurat en petite dame (veide 89 på 174 cm da). Det han ikke visste var at bare ett år tidligere var jeg undervektig. Så den stakk ja. Men. Det kommer an på konteksten det sies. I mitt tilfelle var det at jeg måtte ha "hestedose" av medisinen han drev og trappet meg opp på. Sånn ut i fra resultat på blodprøver. I ditt tilfelle hvor det ble kommentert at du spiste mye så synes jeg det virker ganske uheldig. Det kan være vedkommende mente det som en bra ting. At det er bra du spiser. Men det vet jeg jo ikke. Det finnes jo folk i helsesektoren som bare rett og slett er stygge mot sine pasienter. Kanskje du kan ta dette opp med din behandler? 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk høre jeg spiste altfor mat. Spiser lite, det sier alle andre. Artig for en som har hatt sf å høre og som har lagt på seg 41 kg av medisiner. Rører ikke de medisinene mer og tror jeg sakte går ned. Hvis ikke blir det fettsuging av magen... for orker ikke alle kommentarene. Han mobbet en annen pasient også greit å være fra en annen kultur, men han vet faktisk ikke en dritt om meg så hvorfor dømmer han? Anonymkode: fdae9...7b7 Husk på at det er ikke sikkert han kjenner til historien din med mat. Kan du ta en prat med kontakten din og få ham/henne til å snakke med vedkommende? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, Glitter skrev: Det forstår jeg var ubehagelig. Har spiseforstyrrelse selv og det knyter seg i magen når noen sier jeg ser normal ut. Noen mener jeg er tynn. Andre mener jeg er normal. Hadde også en periode for to år siden hvor jeg veide 30 kg mer enn nå. Da var det en psykiater som sa at jeg var jo ikke akkurat en petite dame (veide 89 på 174 cm da). Det han ikke visste var at bare ett år tidligere var jeg undervektig. Så den stakk ja. Men. Det kommer an på konteksten det sies. I mitt tilfelle var det at jeg måtte ha "hestedose" av medisinen han drev og trappet meg opp på. Sånn ut i fra resultat på blodprøver. I ditt tilfelle hvor det ble kommentert at du spiste mye så synes jeg det virker ganske uheldig. Det kan være vedkommende mente det som en bra ting. At det er bra du spiser. Men det vet jeg jo ikke. Det finnes jo folk i helsesektoren som bare rett og slett er stygge mot sine pasienter. Kanskje du kan ta dette opp med din behandler? psykiater sa til meg at jeg er så stor, at jeg burde begynne på 5/2 dietten. 0 Siter
frosken Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk høre jeg spiste altfor mat. Spiser lite, det sier alle andre. Artig for en som har hatt sf å høre og som har lagt på seg 41 kg av medisiner. Rører ikke de medisinene mer og tror jeg sakte går ned. Hvis ikke blir det fettsuging av magen... for orker ikke alle kommentarene. Han mobbet en annen pasient også greit å være fra en annen kultur, men han vet faktisk ikke en dritt om meg så hvorfor dømmer han? Anonymkode: fdae9...7b7 I hvilken sammenheng ble dette sagt? Jeg tenker det er upassende om en sykepleier sier dette til deg når andre er tilstede, men at det kan være omsorgsfullt å tematisere spising på tomannshånd. Alt for mange går mye opp i vekt under en innleggelse uten at de ansatte sjekker om det er noen måte de kan hjelpe vedkommende til å unngå dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 12 minutter siden, frosken skrev: I hvilken sammenheng ble dette sagt? Jeg tenker det er upassende om en sykepleier sier dette til deg når andre er tilstede, men at det kan være omsorgsfullt å tematisere spising på tomannshånd. Alt for mange går mye opp i vekt under en innleggelse uten at de ansatte sjekker om det er noen måte de kan hjelpe vedkommende til å unngå dette. Han visste ikke en dritt om hvor mye eller lite jeg spiser. Han forhåndsdømmet meg pga zyprexa og litiummagen jeg skal bli kvitt med fettsuging Anonymkode: fdae9...7b7 0 Siter
frosken Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han visste ikke en dritt om hvor mye eller lite jeg spiser. Han forhåndsdømmet meg pga zyprexa og litiummagen jeg skal bli kvitt med fettsuging Anonymkode: fdae9...7b7 Men hvorfor sa han det? I hvilken sammenheng? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 21 minutter siden, frosken skrev: Men hvorfor sa han det? I hvilken sammenheng? Jeg følte jeg hadde spist altfor mye siden jeg ikke får gått ut og beveget meg og veier sykt mye og at jeg spiste altfor mye bekreftet han og sa jeg Max måtte ta en yoghurt til kvelds, helst ingenting til kvelden Alle andre ansatte sier jeg spiser lite Anonymkode: fdae9...7b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 Jeg hadde spist 900 kcal den dagen Anonymkode: fdae9...7b7 0 Siter
frosken Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg følte jeg hadde spist altfor mye siden jeg ikke får gått ut og beveget meg og veier sykt mye og at jeg spiste altfor mye bekreftet han og sa jeg Max måtte ta en yoghurt til kvelds, helst ingenting til kvelden Alle andre ansatte sier jeg spiser lite Anonymkode: fdae9...7b7 Det høres ikke ut for meg som om han prøvde å mobbe deg. Derimot visste han nok ikke at dette er et følsomt tema for deg - både pga tidligere sf og vektproblemene du har hatt de siste årene relatert til medisinbruk. Han har jo for så vidt rett i at det kan være viktig å prøve å spise relativt lite til kveldsmat når du er i en situasjon hvor du ikke får beveget deg så mye. . 0 Siter
frosken Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde spist 900 kcal den dagen Anonymkode: fdae9...7b7 Og da tok han feil mht at du hadde spist mye, men han prøvde neppe å mobbe deg. Han tok bare feil. Du kan fortelle ham at det såret deg at han sa det han sa. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 Ja du spiser ALTFOR mye sa han. Pga magen min. Anonymkode: fdae9...7b7 0 Siter
frosken Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du spiser ALTFOR mye sa han. Pga magen min. Anonymkode: fdae9...7b7 Men trenger du å være sint og såret for det i flere timer? Kan du ikke bare tenke at han kunne ha latt være å si det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 9 timer siden, frosken skrev: Men trenger du å være sint og såret for det i flere timer? Kan du ikke bare tenke at han kunne ha latt være å si det? Du har helt rett, men jeg klikket og utløste alarm, fordi jeg vet ikke hvordan jeg ser ut og demoniske krefter vil av med meg Anonymkode: fdae9...7b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 Kan ikke være der det er ond energi og tiltrekker meg den når jeg har store maggan alle kommenterer Anonymkode: fdae9...7b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 Blir bedre når jeg er slankere da slutter de kommentere og kanskje jeg greier se riktig i speilet Anonymkode: fdae9...7b7 0 Siter
Gjest elina777 Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 (endret) ... Endret 29. september 2019 av elina777 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 Jeg må få et skall så vann som prøver slukke lyset mitt preller av Anonymkode: fdae9...7b7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.