AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 https://utforsksinnet.no/hjernens-mikrobiom-tarmbakterier-i-hjernen/?fbclid=IwAR0MuUzUYYJcxnIpc7KKWsUIdDYtK4x8v7y-8CQUCKogKeZZ5FARCw_ugjk Tenk hvis de finner ut at sykdommer i hjernen er forårsaket av tarmbakterier i hjernen? Og at man må ha vært urenslig for å i det hele tatt få bakterier inn i hjernen Slik at sykdommer som Parkinson, demens, schizofreni og bipolar lidelse skyldes at man har bitt negler med dritt under fingrene fordi man ikke har vasket seg etter toalettbesøk. Usj, ekkelt! Da blir det nok ikke like stas for dere her inne å ha en psykisk sykdom,for da er dere jo skyld i det selv på grunn av urenslighet.  Anonymkode: 3670b...ff5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 Her må du jo bare melde deg som forsker siden du tydeligvis vet mer enn de som driver med dette flere time daglig i flere år... Sitat Denne oppdagelsen er både fascinerende og skremmende. Det er fremdeles ingen forklaring på hvordan disse tarmbakteriene nådde hjernen, eller om de er fordelaktige eller skadelige. Eksperter tror til og med at disse bakteriene kan påvirke humør og eventuelt personlighet.  Anonymkode: f169e...77c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her må du jo bare melde deg som forsker siden du tydeligvis vet mer enn de som driver med dette flere time daglig i flere år...  Anonymkode: f169e...77c Det står at tarmbakteriene kan påvirke humør og personlighet, så all psykisk sykdom koker nok ned til urenslighet. Jeg er klarsynt og har hatt mye rett før. Så legg deg mine ord bak øret! Anonymkode: 3670b...ff5 0 Siter
Pragmatikeren Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 Vi har heldigvis noe som heter blod-hjernebarriere som hindrer de fleste mikroorganismer å passere. 1 Siter
Villanda Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 Tror ikke akkurat det er helt slik. Men om ikke tarmbakterier, virus kan faktisk føre til demenslignende lidelse. Litt skremmende å tenke på at noe så vanlig som herpesvirus kan forårsake hjernebetennelse, men det er nok heller sjeldent. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 Bare tuller. Jeg tror ikke på det jeg har skrevet,og jeg er ikke klarsynt. Alt var bare kødd. Anonymkode: 3670b...ff5 0 Siter
Villanda Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare tuller. Jeg tror ikke på det jeg har skrevet,og jeg er ikke klarsynt. Alt var bare kødd. Anonymkode: 3670b...ff5 Det er jo noen teorier og gjort undersøkelser på sammenheng mellom tarmflora og psykisk helse. Om ikke så direkte sammenheng som du postulerte. Tarmen har sjarmen. Hjernen er stjernen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 Det handler ikke om urenslighet men om tarmbakterier lekker fra tarmen og ut i kroppen. Les om leaky gut syndrome. Anonymkode: 00b08...902 0 Siter
Villanda Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om urenslighet men om tarmbakterier lekker fra tarmen og ut i kroppen. Les om leaky gut syndrome. Anonymkode: 00b08...902 Selvfølgelig. 0 Siter
girlinyellow Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 Ja, det er jo så jævlig stas å ha en psykisk lidelse. 0 Siter
Gjest Sologskiftendeskydekke Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 52 minutter siden, girlinyellow skrev: Ja, det er jo så jævlig stas å ha en psykisk lidelse. En helt usmakelig og dum tråd fra TS. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 Skrevet 29. september 2019 2 timer siden, Sologskiftendeskydekke skrev: En helt usmakelig og dum tråd fra TS.  Var jo bare kødd, slapp av litt da og ro deg ned! 🙃 Anonymkode: 3670b...ff5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.