aa-k-j Skrevet 30. september 2019 Skrevet 30. september 2019 (endret) Hei. Pga feil i henvisninger fra tidligere fastlege til DPS har jeg måtte sperre mye av journalen min. Det fordi DPS har foretatt vurderinger med feil opplysninger og under vurderingssamtaler har jeg opplevd en behandler som har avbrutt meg og hevet stemmen og har skjedd flere ganger. 2 ganger henviste fastlegen meg på tross av at jeg sa jeg ikke var interessert altså uten samtykke. Ny fastlege sendte ny henvisning som ble avvist ganske fort og mistenker det er sperringen som er årsaken. Hvordan kan jeg få henvisninger vurdert uten at DPS igjen bruker samme feil opplysninger som tidligere? Det kan bli tidkrevende og vanskelig å rette i de mange feil som står i journalen pga feilopplysninger fra tidligere fastlege. Det virker som en noe kinkig situasjon, men jeg trenger behandling. Jeg sliter med ettervirkninger av retraumatisering i kommunen etter samtaler DPS anbefalte meg å ha og årsaken til retraumatiseringen var feil opplysninger og anbefalinger til kommunen fra DPS. Hjelp hva gjør jeg? Fastlegen vet ikke hvordan h*n henviser til avtalespesialist så føler dette som en noe låst situasjon. Endret 30. september 2019 av aa-k-j 0 Siter
frosken Skrevet 30. september 2019 Skrevet 30. september 2019 3 minutter siden, aa-k-j skrev: Hei. Pga feil i henvisninger fra tidligere fastlege til DPS har jeg måtte sperre mye av journalen min. Det fordi DPS har foretatt vurderinger med feil opplysninger og under vurderingssamtaler har jeg opplevd en behandler som har avbrutt meg og hevet stemmen og har skjedd flere ganger. 2 ganger henviste fastlegen meg på tross av at jeg sa jeg ikke var interessert altså uten samtykke. Ny fastlege sendte ny henvisning som ble avvist ganske fort og mistenker det er sperringen som er årsaken. Hvordan kan jeg få henvisninger vurdert uten at DPS igjen bruker samme feil opplysninger som tidligere? Det kan bli tidkrevende og vanskelig å rette i de mange feil som står i journalen pga feilopplysninger fra tidligere fastlege. Det virker som en noe kinkig situasjon, men jeg trenger behandling. Jeg sliter med ettervirkninger av retraumatisering i kommunen etter samtaler DPS anbefalte meg å ha og årsaken til retraumatiseringen var feil opplysninger og anbefalinger til kommunen fra DPS. Hjelp hva gjør jeg? Fastlegen vet ikke hvordan h*n henviser til avtalespesialist så føler dette som en noe låst situasjon. Det er svært enkelt for fastlegen din å henvise til avtalespesialist. Hvorvidt du får time er en annen sak, men det er ikke vanskelig rent praktisk å henvise til avtalespesialist. Les mer her: https://helsenorge.no/behandlere/avtalespesialist 0 Siter
aa-k-j Skrevet 30. september 2019 Forfatter Skrevet 30. september 2019 6 minutter siden, frosken skrev: Det er svært enkelt for fastlegen din å henvise til avtalespesialist. Hvorvidt du får time er en annen sak, men det er ikke vanskelig rent praktisk å henvise til avtalespesialist. Les mer her: https://helsenorge.no/behandlere/avtalespesialist Takk, men det hjalp lite. Fastlegen sa at det var enklere å henvise meg til DPS for det kunne gjøres elektronisk så er vel hvordan det sendes h*n ikke vet. 0 Siter
kupton Skrevet 30. september 2019 Skrevet 30. september 2019 Hen har vel printer og konvolutt? 1 Siter
aa-k-j Skrevet 30. september 2019 Forfatter Skrevet 30. september 2019 21 minutter siden, kupton skrev: Hen har vel printer og konvolutt? Ja skulle tro det. Men hvordan oppheves sperringen jeg har foretatt? Bare sånn hvis jeg bestemmer meg for å åpne journalen. 0 Siter
kupton Skrevet 30. september 2019 Skrevet 30. september 2019 11 minutter siden, aa-k-j skrev: Ja skulle tro det. Men hvordan oppheves sperringen jeg har foretatt? Bare sånn hvis jeg bestemmer meg for å åpne journalen. Du kontakter DPS og forteller at du ønsker å åpne sperringen. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 30. september 2019 Forfatter Skrevet 30. september 2019 (endret) 7 minutter siden, kupton skrev: Du kontakter DPS og forteller at du ønsker å åpne sperringen. Jeg sperret ved bruk av et skjema sendt helseforetaket (helse vest), men kan jeg likevel få dps til å åpne den? Endret 30. september 2019 av aa-k-j 0 Siter
kupton Skrevet 30. september 2019 Skrevet 30. september 2019 Akkurat nå, aa-k-j skrev: Jeg sperret ved bruk av et skjema sendt helseforetaket (helse vest), men kan jeg likevel få dps til å åpne den? Hvem i kjeden/hvor høyt du må gå, er jeg ikke sikker på. Hvis det ikke er DPS, kan de uansett sende det opp i systemet til riktig instans. PS: Det er lov å angre. Men jeg anbefaler deg å ikke stenge og åpne flere ganger. Det styrker ikke ditt omdømme. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 30. september 2019 Forfatter Skrevet 30. september 2019 3 minutter siden, kupton skrev: Hvem i kjeden/hvor høyt du må gå, er jeg ikke sikker på. Hvis det ikke er DPS, kan de uansett sende det opp i systemet til riktig instans. PS: Det er lov å angre. Men jeg anbefaler deg å ikke stenge og åpne flere ganger. Det styrker ikke ditt omdømme. Nei nettopp derfor jeg har bedt om møte med dps. Journalen blir sperret kun for et par personer framover fordi de gjør samme feil gang etter gang. Dps vet hvilke feil de har gjort og beklaget det. Likevel gjøres det feil. Tusen takk for hjelpen. Jeg er på brukerstyrt plass nå så leverer brev i morgen om at journalen åpnes med unntak av nevnte personer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.