AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 Skrevet 3. oktober 2019 Spør her fordi jeg begynner å bli frustrert og om noen har erfaring. Jeg er rusavhengig som har vært i behandling. Mistet lappen for to år siden pga oppfylte ikke edruelighetskravet. Ikke kjørt i rusa tilstand. Ikke vært mistenkt for det heller. Ikke fått en bot i hele mitt liv. Fikk krav om 6 mnd dokumentert rusfrihet for å få lappen tilbake. I starten av juli fikk jeg endelig helseattesten fra legen for å få tilbake lappen. Dette er nesten tre mnd. Siden. Ikke fått lappen tilbake enda. Har ringt og purret på noen ganger og hver gang fått svar om at det tar sikkert 2-3 uker til og at brev kommer i posten. For to uker siden sendte damen i tlf purring til saksbehandler. Da jeg ringte i dag fikk jeg bare samme svar om lang saksbehandlingstid og det kommer brev i posten. Det har altså gått nesten tre mnd! Jeg venter på å kunne bli mer delaktig med mine barn, kunne kjøre til turområder, lekeland osv. Jeg venter på å få frihet igjen! Bilen min står der... Er dette normalt? At det tar så lang tid? Både fastlege, der jeg har vært i behandling og familie synes det har tatt uakseptabelt lang tid. Det er snakk om å kikke på ei legeerklæring og sende et brev i posten. Er det trynefaktor? Jeg har to dommer på vold mot offentlig tjenestemann. Det er IKKE vold ifølge både min advokat og behandlere. Kort sagt; var akutt suicidal og ruset. Ble tatt til legevakt av politiet. Ble bestemt tvangsinnleggelse. Jeg ville ikke. Hadde håndjern bak på ryggen. Motsatte meg alt og ble bært ned trappen med ansikt mot murtrappen. Hadde panikk. Jeg kneip sammen hendene mine og da kneip jeg samtidig armen til en kvinnelig student. Jeg SÅ jo ikke at armen hennes kom i veien. Slapp i det sekundet jeg kleip og hun sa au. Sa i bilen det var et uhell. Var så psykisk ustabil at jeg ble beltelagt på sykehuset. Gang nr. To. Skulle i glattcelle på fyllearresten. Jeg er et overgreps og voldsoffer og går i full panikk når jeg blir holdt fast. Og de skulle strippe meg for klær. Motsatte meg alt jeg hadde. Vridde meg løs og fektet med armer. Dagen etter blir jeg fortalt at jeg klorte en kvinnelig student som fikk merker. Jeg ante ikke noe om det selv. Sa at det sikkert var tilfellet som de sa, Men at jeg aldri mente å skade noen og at det var et uhell. Jeg var i full panikk og kropp og sinn følte at jeg var i fare. Begge studenter sa i retten at jeg gjorde det med vilje? Jeg gråt i retten da jeg aldri har utøvd vold mot noen. Har derimot blitt utsatt for grov psykisk og fysisk vold pluss overgrep selv. Som er grunnen til mitt psykiske sammenbrudd og rusmisbruk i utgangspunktet. Men okei. Jeg fikk samfunnsstraff i stedet for fengsel som politiet ønsket da de skjønte det ikke var med hensikt. Må jo ta ansvar for egne handlinger selv om jeg stiller meg helt utenforstående til å ha vært voldelig. Kan det være de som sitter på førerkortkontoret straffer meg for dette? De ser jo evt. Kun "vold mot offentlig tjenestemann" og rusmisbruker. Ikke omstendighetene rundt. Ikke at jeg ALDRI har kjørt i rusa tilstand. Hva skal jeg gjøre? Hvor lenge er det ok at dette tar? Bør jeg ringe min advokat? Jeg trenger bilen min. @kupton? Anonymkode: de50c...c88 0 Siter
kupton Skrevet 3. oktober 2019 Skrevet 3. oktober 2019 Dette er jus som jeg ikke behersker. Men jeg antar at det finnes krav til saksbehandlingstid også i slike saker. Jeg ville sjekket det først. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 Skrevet 3. oktober 2019 3 minutter siden, kupton skrev: Dette er jus som jeg ikke behersker. Men jeg antar at det finnes krav til saksbehandlingstid også i slike saker. Jeg ville sjekket det først. Okei. Men har du hørt om at man blir "straffet" pga tidligere dommer? Det er to år siden de angivelige voldshendelser. Eller er jeg bare småparanoid og lar mine negative tanker om politiet som den typiske rusmisbruker påvirke meg? Anonymkode: de50c...c88 0 Siter
kupton Skrevet 3. oktober 2019 Skrevet 3. oktober 2019 Som frosken skriver i en annen aktuell tråd her: Det er viktig å holde fokus på det som er viktig. Det viktige her er ikke trynefaktor, men at du får tilbake førerkortet snarest mulig. Hver gang en fokuserer på noe "på siden" mister en fokus på det viktige. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, kupton skrev: Som frosken skriver i en annen aktuell tråd her: Det er viktig å holde fokus på det som er viktig. Det viktige her er ikke trynefaktor, men at du får tilbake førerkortet snarest mulig. Hver gang en fokuserer på noe "på siden" mister en fokus på det viktige. Hm ja. Jeg er bare så sliten av å vente. Får tanker om at jeg like gjerne kan ruse meg og begynne å bli vanskelig igjen når det ikke hjelper å være snill og grei. Men vet det bare er den psykiske ustabile dritten i meg som snakker. Så må vel bare holde ut. Og klare å unngå å begynne å kjøre uten lappen. Anonymkode: de50c...c88 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 Skrevet 3. oktober 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør her fordi jeg begynner å bli frustrert og om noen har erfaring. Jeg er rusavhengig som har vært i behandling. Mistet lappen for to år siden pga oppfylte ikke edruelighetskravet. Ikke kjørt i rusa tilstand. Ikke vært mistenkt for det heller. Ikke fått en bot i hele mitt liv. Fikk krav om 6 mnd dokumentert rusfrihet for å få lappen tilbake. I starten av juli fikk jeg endelig helseattesten fra legen for å få tilbake lappen. Dette er nesten tre mnd. Siden. Ikke fått lappen tilbake enda. Har ringt og purret på noen ganger og hver gang fått svar om at det tar sikkert 2-3 uker til og at brev kommer i posten. For to uker siden sendte damen i tlf purring til saksbehandler. Da jeg ringte i dag fikk jeg bare samme svar om lang saksbehandlingstid og det kommer brev i posten. Det har altså gått nesten tre mnd! Jeg venter på å kunne bli mer delaktig med mine barn, kunne kjøre til turområder, lekeland osv. Jeg venter på å få frihet igjen! Bilen min står der... Er dette normalt? At det tar så lang tid? Både fastlege, der jeg har vært i behandling og familie synes det har tatt uakseptabelt lang tid. Det er snakk om å kikke på ei legeerklæring og sende et brev i posten. Er det trynefaktor? Jeg har to dommer på vold mot offentlig tjenestemann. Det er IKKE vold ifølge både min advokat og behandlere. Kort sagt; var akutt suicidal og ruset. Ble tatt til legevakt av politiet. Ble bestemt tvangsinnleggelse. Jeg ville ikke. Hadde håndjern bak på ryggen. Motsatte meg alt og ble bært ned trappen med ansikt mot murtrappen. Hadde panikk. Jeg kneip sammen hendene mine og da kneip jeg samtidig armen til en kvinnelig student. Jeg SÅ jo ikke at armen hennes kom i veien. Slapp i det sekundet jeg kleip og hun sa au. Sa i bilen det var et uhell. Var så psykisk ustabil at jeg ble beltelagt på sykehuset. Gang nr. To. Skulle i glattcelle på fyllearresten. Jeg er et overgreps og voldsoffer og går i full panikk når jeg blir holdt fast. Og de skulle strippe meg for klær. Motsatte meg alt jeg hadde. Vridde meg løs og fektet med armer. Dagen etter blir jeg fortalt at jeg klorte en kvinnelig student som fikk merker. Jeg ante ikke noe om det selv. Sa at det sikkert var tilfellet som de sa, Men at jeg aldri mente å skade noen og at det var et uhell. Jeg var i full panikk og kropp og sinn følte at jeg var i fare. Begge studenter sa i retten at jeg gjorde det med vilje? Jeg gråt i retten da jeg aldri har utøvd vold mot noen. Har derimot blitt utsatt for grov psykisk og fysisk vold pluss overgrep selv. Som er grunnen til mitt psykiske sammenbrudd og rusmisbruk i utgangspunktet. Men okei. Jeg fikk samfunnsstraff i stedet for fengsel som politiet ønsket da de skjønte det ikke var med hensikt. Må jo ta ansvar for egne handlinger selv om jeg stiller meg helt utenforstående til å ha vært voldelig. Kan det være de som sitter på førerkortkontoret straffer meg for dette? De ser jo evt. Kun "vold mot offentlig tjenestemann" og rusmisbruker. Ikke omstendighetene rundt. Ikke at jeg ALDRI har kjørt i rusa tilstand. Hva skal jeg gjøre? Hvor lenge er det ok at dette tar? Bør jeg ringe min advokat? Jeg trenger bilen min. @kupton? Anonymkode: de50c...c88 "Vold mot offentlig tjenestemann" Blir alltid provosert når politiet påberoper seg dette når det er snakk om psykisk ustabile mennesker. Det bør tas hensyn til at det ofte er snakk om psykiatri og at mange ikke kan klandres for din adferd i like stor grad som andre. Eksempel: En jeg vet om var psykotisk, satte seg bak rattet og kjørte avgårde. Noen sa i fra til politiet og de la seg på hjul etter. Den psykotiske ser i sladrespeilet at politiet ligger i hælene på han med blålys. Han er veldig redd fra før og blir enda mer redd og stresset nå. Han stopper til slutt bilen ved et jorde og løper avgårde. Politiet innhenter han ute på jordet. Han gjør motstand, sparker og slår rundt seg fordi han er så redd. Han er jo allerede overbevist om at myndighetene er ute etter ham og skal ta han og sende han til forbedringsanstalt i Sibir. Dette vil han selvfølgelig unngå for enhver pris. Han blir kjørt til psykiatrisk akuttmottak og får behandling. En tid etterpå får han vite at han er anmeldt av politiet for vold mot offentlig tjenestemann. Helt sykt. Har hørt om flere lignende tilfeller. @kupton hva syns du om dette? Anonymkode: 6efe0...f7c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 Skrevet 3. oktober 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Vold mot offentlig tjenestemann" Blir alltid provosert når politiet påberoper seg dette når det er snakk om psykisk ustabile mennesker. Det bør tas hensyn til at det ofte er snakk om psykiatri og at mange ikke kan klandres for din adferd i like stor grad som andre. Eksempel: En jeg vet om var psykotisk, satte seg bak rattet og kjørte avgårde. Noen sa i fra til politiet og de la seg på hjul etter. Den psykotiske ser i sladrespeilet at politiet ligger i hælene på han med blålys. Han er veldig redd fra før og blir enda mer redd og stresset nå. Han stopper til slutt bilen ved et jorde og løper avgårde. Politiet innhenter han ute på jordet. Han gjør motstand, sparker og slår rundt seg fordi han er så redd. Han er jo allerede overbevist om at myndighetene er ute etter ham og skal ta han og sende han til forbedringsanstalt i Sibir. Dette vil han selvfølgelig unngå for enhver pris. Han blir kjørt til psykiatrisk akuttmottak og får behandling. En tid etterpå får han vite at han er anmeldt av politiet for vold mot offentlig tjenestemann. Helt sykt. Har hørt om flere lignende tilfeller. @kupton hva syns du om dette? Anonymkode: 6efe0...f7c Ja det er jo helt bak mål. Nå var ikke jeg psykotisk, men alvorlig psykisk syk. Ute av stand til å håndtere den tvangen jeg ble påført på en rolig måte. Var ruset, ble trigget veldig av traumer og hadde null kontroll. Å være psykotisk burde være enda større grunn til å ikke bli anmeldt. Jeg har vært psykotisk jeg også, men det har jeg ikke blitt avmeldt. Anonymkode: de50c...c88 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.