AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 Skrevet 4. oktober 2019 Mange vil nok si at det jeg nå beskriver er lite alvorlig i forhold til hva mange har opplevd. Husker også en diskusjon ang Metoo innpå her der mange mente at overgrep i dag ofte er overdrevet og jeg er derfor usikker. Jeg var pappajente. Beundret min far og følte meg trygg da pappa var i nærheten. Alt han mente om ting mente jeg også. Han var den klokeste mann på kloden i mine øyne. Jeg var som en lydig hund som hele tiden var oppmerksom på hva min far ønsket av meg. Jeg var overlykkelig når han tok tid til bare meg noen som var sjelden i en stor søskenflokk. En dag ville han ta en sykkeltur med bare meg. Solen skinte fra skyfri himmel og jeg følte på en sterk samhørighet og følelse av å være viktig for han. Etter en stund stoppet vi der inne i skogen og satte oss på en stein. Plutselig trekker han buksen ned og viser frem sin penis og ber meg ta på den. Jeg gjør som han sier. En ting jeg enda husker helt tydelig er at da vi syklet hjem var det som jeg syklet i mørke. Jeg klarer ikke å beskrive andre følelser jeg hadde da, bare at det opplevdes som det var mørkt ute selv om solen skinte Er det en forklaring på denne reaksjonen ? Har noen andre opplevd en slik reaksjon?. Har tenkt at det pappa gjorde ikke var så farlig men det gjorde likevel en stor forskjell. (det ble noen flere lignende episoder etter det som skjedde i skogen). Anonymkode: 27525...b4e 0 Siter
kupton Skrevet 4. oktober 2019 Skrevet 4. oktober 2019 Sterke emosjonelle opplevelser kan helt klart påvirke sanseopplevelsene våre. Så ja, din opplevelse er velkjent. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 Skrevet 4. oktober 2019 2 timer siden, kupton skrev: Sterke emosjonelle opplevelser kan helt klart påvirke sanseopplevelsene våre. Så ja, din opplevelse er velkjent. Takk for svar. Det hjelper meg mye at du sier dette. Det hjelper meg å få bekreftet at det var en sterk emosjonell opplevelse selv om jeg bare husker mørket og at jeg tok en indre bestemmelse om at det ikke hadde skjedd. Jeg utviklet depresjon, selvskading og anorexia etter dette men fortalte ingen om opplevelsen. Redd for at det skulle bli sett på som ubetydelig. Selv om jeg etter dette opplevde flere slike «ubetydelige» overgrep.( hvis jeg kan kalle det overgrep). Anonymkode: 27525...b4e 0 Siter
kupton Skrevet 4. oktober 2019 Skrevet 4. oktober 2019 Konsekvensene for din helse viser at de langt fra var ubetydelige. 0 Siter
Pragmatikeren Skrevet 4. oktober 2019 Skrevet 4. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det hjelper meg mye at du sier dette. Det hjelper meg å få bekreftet at det var en sterk emosjonell opplevelse selv om jeg bare husker mørket og at jeg tok en indre bestemmelse om at det ikke hadde skjedd. Jeg utviklet depresjon, selvskading og anorexia etter dette men fortalte ingen om opplevelsen. Redd for at det skulle bli sett på som ubetydelig. Selv om jeg etter dette opplevde flere slike «ubetydelige» overgrep.( hvis jeg kan kalle det overgrep). Anonymkode: 27525...b4e Det var definitivt overgrep, og forståelig nok betydelig for deg. Det kan nok være ekstra krevende når du sikkert har blandede følelser for en far som også var god mot deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.