Gå til innhold

Hvordan klare å komme seg til behandler når kropp og hode går til streik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går til behandling for traumer, har diagnosen kompleks ptsd, og adhd. Jeg går ukentlig til psykolog på dps, har gått der i over 1,5 år, og jeg går til psykomotorisk fysioterapi. Jeg har vært sykemeldt og går nå på aap, men jeg føler ikke at jeg kommer noen vei. Jeg vegrer meg mer og mer for å gå, jeg er ofte "syk" med feber, tett i hode og ubehag, jeg regner med det kommer av at jeg er anspent, sover dårlig, mye uro og tankekjør. Jeg er konstant utslitt og orker stort sett ingenting i løpet av en dag, det er også hovedgrunnen til at jeg ble sykemeldt. 

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om behandlingen, behandler sier vi er på vei og jeg skjønner jo at det tar tid, men jeg føler jeg sitter igjen med mer uløst enn noe annet. Så nå vegrer jeg meg mer og mer, og avlyser timer. Jeg vet at det er en heller idiotisk taktikk av meg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å endre hodet mitt til at jeg skal komme meg til behandling. 

Forslag eller tips?

Anonymkode: 616c1...9cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke dette et problem som best løses med "Just do it"?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går til behandling for traumer, har diagnosen kompleks ptsd, og adhd. Jeg går ukentlig til psykolog på dps, har gått der i over 1,5 år, og jeg går til psykomotorisk fysioterapi. Jeg har vært sykemeldt og går nå på aap, men jeg føler ikke at jeg kommer noen vei. Jeg vegrer meg mer og mer for å gå, jeg er ofte "syk" med feber, tett i hode og ubehag, jeg regner med det kommer av at jeg er anspent, sover dårlig, mye uro og tankekjør. Jeg er konstant utslitt og orker stort sett ingenting i løpet av en dag, det er også hovedgrunnen til at jeg ble sykemeldt. 

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om behandlingen, behandler sier vi er på vei og jeg skjønner jo at det tar tid, men jeg føler jeg sitter igjen med mer uløst enn noe annet. Så nå vegrer jeg meg mer og mer, og avlyser timer. Jeg vet at det er en heller idiotisk taktikk av meg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å endre hodet mitt til at jeg skal komme meg til behandling. 

Forslag eller tips?

Anonymkode: 616c1...9cb

Det er i bunn og grunn et valg om å fortsette å ha det tungt og trolig få det enda tyngre, eller å gjøre et iherdig forsøk på å få det litt bedre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...