Gjest MarianneBG Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei! Menisk og korsbånd er revet av i mitt høyre kne.Jeg har nå to små barn hjemme og har derfor vanskelig for å finne tid til å reise og trene på treningssenter,iallefall så ofte som jeg burde.Kan jeg trene opp kneet hjemme,hvilke hjelpemidler burde jeg da skaffe meg (vekter,trimsykkel etc)? Kom gjerne med anbefalinger om hvor dette kan kjøpes,hvis dere har det. Takker på forhånd! mvh Marianne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaSa Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Det skulle ikke være noe problem hvis du får litt hjelp til å legge opp et program. Selv trente jeg med opp i helsestudio hos fysioterapeut (to ganger uken i et halvt år) , da var det ergometersykkel for oppvarming. en del gåing i rolig - og etterhvert raskere - tempo på tredemølle. flere øvelser som kan minne om trappegåing (med høyere og høyere treinn etterhvert som jeg hadde progresjon. vekter som skulle løftes med den skadde foten. det er viktig å holde fokus på at det er den skadde foten som skal trenes opp og blir like sterk som den friske - man må derfor unngår å trene den friske foten også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 MarianneB. Jeg har best erfaring med at treningsopplegget skjer ved den fysioterapeuten som har hjulpet deg umiddelbart etter operasjonen . Han/hun vil kunne gi konkrete råd om øvelser og om hvor ofte og hvor mye. Dette kan selvsagt også skje hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.