stjernestøv Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 Var i selskap i dag og vi snakket om folk som hadde dødd. Så sa en ,vi lever ihvertfall ikke lenge vi som går på medisiner". Da fikk jeg lyst å slutte på medisiner. Pleier vi å dø yngre vi som sliter psykisk? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Var i selskap i dag og vi snakket om folk som hadde dødd. Så sa en ,vi lever ihvertfall ikke lenge vi som går på medisiner". Da fikk jeg lyst å slutte på medisiner. Pleier vi å dø yngre vi som sliter psykisk? Ja, og det skyldes ikke medisinene. Anonymkode: 90578...6ab 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. oktober 2019 Forfatter Skrevet 10. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og det skyldes ikke medisinene. Anonymkode: 90578...6ab Livsstil da? Røyking og overvekt? Mannen min sa det var ikke bra at kroppen hele tiden var i beredskap,det gikk ut over hjertet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Livsstil da? Røyking og overvekt? Mannen min sa det var ikke bra at kroppen hele tiden var i beredskap,det gikk ut over hjertet. https://rop.no/aktuelt/psykisk-syke-lever-kortere Anonymkode: 90578...6ab 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. oktober 2019 Forfatter Skrevet 10. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://rop.no/aktuelt/psykisk-syke-lever-kortere Anonymkode: 90578...6ab Ok. Det var jo ikke oppløftende. 0 Siter
Janus30 Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 15 minutter siden, stjernestøv skrev: Ok. Det var jo ikke oppløftende. Heldigvis er det mye du kan gjøre selv for å leve lenger med en sunn kropp🙂 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 Hva er poenget med å leve så forbanna lenge da? Anonymkode: 6e3af...557 1 Siter
Janus30 Skrevet 10. oktober 2019 Skrevet 10. oktober 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med å leve så forbanna lenge da? Anonymkode: 6e3af...557 Er "forbanna lenge" 67 eller 105 år? Endret 10. oktober 2019 av Janus30 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 Skrevet 11. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med å leve så forbanna lenge da? Anonymkode: 6e3af...557 Evolusjonen har gjort det attraktivt. Å dø er skremmende. Derfor er det vanskelig å dø. Hadde det vært å trykke på en "knapp", så hadde nok mange dødd før. Men å faktisk dø, det krever masse av deg. Ett langt sykeleie skremmer vettet av meg. Feks slik de som dør av kreft får. Anonymkode: 30023...958 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 Skrevet 11. oktober 2019 5 timer siden, stjernestøv skrev: Ok. Det var jo ikke oppløftende. Er det så ille om du tror på reinkarnasjon og et neste liv? Anonymkode: 90578...6ab 1 Siter
stjernestøv Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Skrevet 11. oktober 2019 11 timer siden, Janus30 skrev: Heldigvis er det mye du kan gjøre selv for å leve lenger med en sunn kropp🙂 Ja det er jo det da,men ikke så lett. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Skrevet 11. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det så ille om du tror på reinkarnasjon og et neste liv? Anonymkode: 90578...6ab Nei er vel ikke redd for å dø,men vil jo være lengst mulig med de jeg er glad i nå. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Skrevet 11. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med å leve så forbanna lenge da? Anonymkode: 6e3af...557 Man vil jo leve lengst mulig,trodde alle ville det? Men dør man så dør man. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Skrevet 11. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Evolusjonen har gjort det attraktivt. Å dø er skremmende. Derfor er det vanskelig å dø. Hadde det vært å trykke på en "knapp", så hadde nok mange dødd før. Men å faktisk dø, det krever masse av deg. Ett langt sykeleie skremmer vettet av meg. Feks slik de som dør av kreft får. Anonymkode: 30023...958 Ja og mange får demens tidlig, det er noe jeg frykter. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 Skrevet 11. oktober 2019 11 timer siden, Janus30 skrev: Er "forbanna lenge" 67 eller 105 år? Jeg mener allerede fra unnfangelsen av. Der skulle det ha sluttet. Om det skjer fra nå av, at alle befruktede egg i alle kvinner herfra og fremover dør, vil vi til slutt utrydde oss selv. Like greit. Eventuelt at sædkvaliten til alle menn heretter blir ubrukelig sånn at noe barn aldri blir unnfanget. Det er jo et bedre alternativ. Anonymkode: 6e3af...557 0 Siter
Janus30 Skrevet 11. oktober 2019 Skrevet 11. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener allerede fra unnfangelsen av. Der skulle det ha sluttet. Om det skjer fra nå av, at alle befruktede egg i alle kvinner herfra og fremover dør, vil vi til slutt utrydde oss selv. Like greit. Eventuelt at sædkvaliten til alle menn heretter blir ubrukelig sånn at noe barn aldri blir unnfanget. Det er jo et bedre alternativ. Anonymkode: 6e3af...557 "Vern om det ufødte liv - det eneste som er verdt å leve" Nils-Fredrik Nielsen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Skrevet 11. oktober 2019 Men syns det er mange som dør i femti og seksti årene, de sliter jo ikke psykisk eller tar medisiner. Det kommer ut av det blå,det er vel godt vi ikke vet noe. Kan være slag eller hjertet som stopper plutselig,folk som tilsynelatende er friske og spreke. Når de kan dø plutselig kan alle det. 0 Siter
Hugo Skrevet 11. oktober 2019 Skrevet 11. oktober 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, og det skyldes ikke medisinene. Anonymkode: 90578...6ab Har ikke sett på no forskningsdata,men å si at det ikke medisiner er et komponent tviler jeg på. Man har jo medisiner som endrer metabolisme som igjen gir fedme. Lithium kan gi nyresvikt,osv. Tenker det er den totale belastningen som gjør at snitt går ned. 1 Siter
Gjest Xtra Skrevet 11. oktober 2019 Skrevet 11. oktober 2019 Jo eldre man blir, jo flere jevnaldrede dør rundt en. Selv er jeg mer opptatt av å holde meg frisk og rørig så lenge som mulig enn å leve veldig lenge. Jeg vil heller være frisk til jeg er 80 og så dø relativt raskt enn å være syk i årevis og blir 100. Men det er kanskje lett å si når det fortsatt er lenge til. Nettopp for å holde meg frisk og rørig så lenge som mulig, holder jeg meg i form og forsøker å leve relativt sunt og aktivt. Skjønner man har helt andre utfordringer med dette med alvorlige psykiske problemer/er psyk. Men noe kan man alltids gjøre likevel. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Skrevet 11. oktober 2019 3 minutter siden, Xtra skrev: Jo eldre man blir, jo flere jevnaldrede dør rundt en. Selv er jeg mer opptatt av å holde meg frisk og rørig så lenge som mulig enn å leve veldig lenge. Jeg vil heller være frisk til jeg er 80 og så dø relativt raskt enn å være syk i årevis og blir 100. Men det er kanskje lett å si når det fortsatt er lenge til. Nettopp for å holde meg frisk og rørig så lenge som mulig, holder jeg meg i form og forsøker å leve relativt sunt og aktivt. Skjønner man har helt andre utfordringer med dette med alvorlige psykiske problemer/er psyk. Men noe kan man alltids gjøre likevel. Flere av de jeg kjenner til med psykiske lidelser er overvektige og røyker, litt trøst i livet må man jo ha når man stadig er så dårlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.