AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 Skrevet 12. oktober 2019 Tar kroppen min skade hvis jeg kaster opp 1 gang pr dag? Hvor lang tid vil det ta i så fall ? Jeg prøver å ikke kaste opp, men tankene er der hele tiden. Hvilken skader kan man få bortsett fra ødelagte tenner ? Anonymkode: f33ff...0b0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 Skrevet 12. oktober 2019 Brekninger kan "tørke ut" kroppen din og øke risikoen for nyrestein. Brekningene kan også skape forstyrrelser i den kjemiske sammensetningen i blodet, noe som kan skade musklene og hjertet ditt. Beinskjørhet. Manglende kalkopptak og svinn av kalk i den alderen da kalkreservene skal bygges opp, gjør at du har økt risiko for beinskjørhet når du blir eldre. Hyppige brekninger kan også skade magesekken og spiserøret ditt. Kvinner som har hatt bulimi i mange år, kan ha vansker med å bli gravid. Det kan skyldes hormonendringer som har ført til at menstruasjonen har stoppet opp eller det har oppstått forandringer på eggstokkene. I alvorlige tilfeller kan bulimi føre til uregelmessig hjerterytme, noe som i ekstreme tilfeller kan føre til hjertestans. Dette er problemer som kan oppstå dersom du har hatt bulimi lenge, eller du kaster opp mange ganger om dagen. Selv om du ikke har hatt bulimi på en stund, kan det gi problemer. Tennene dine kan ha mistet emaljen på grunn av magesyren i oppkastet, og du kan ha forstoppelse fordi du har brukt avføringsmidler så lenge. https://nhi.no/sykdommer/barn/bulimi/bulimi-prognose/ Anonymkode: c7847...b95 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg har hadd bulimi på å av i 20 år, jeg har brukt godt over 100tusen på tannlege. Alle mine tenner er fikset, alle har vært såpass skadet at mange av tennene har krone å flere har jeg måtte trekt. Jeg har nektet somatisk undersøkelse så kroppen vet jeg ikke hvordan har det. Du burde søke hjelp før det eskalerer å du har ødelagt deg selv. Dette er ikke et liv jeg unner noen. Anonymkode: df64f...bbe 0 Siter
Gjest Annamaria Skrevet 12. oktober 2019 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg måtte kjøpe kroner på alle tennene i overkjeften 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 Skrevet 12. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar kroppen min skade hvis jeg kaster opp 1 gang pr dag? Hvor lang tid vil det ta i så fall ? Jeg prøver å ikke kaste opp, men tankene er der hele tiden. Hvilken skader kan man få bortsett fra ødelagte tenner ? Anonymkode: f33ff...0b0 Hva med å prøve å la det bli med tanken før det utvikler seg til alvorlig spiseforstyrrelse. Det skader kroppen din, det er avhengighetsskapende og kan plage deg resten av ditt liv. Stopp mens "leken er god" før du sitter fast i det og vil ha problemer med mat resten av livet. Spiseforstyrrelse er en måte å regulere følelser på eller kontrollere dem som skaper avhengighet. Det er mye bedre å prøve å finne en sunn måte å håndtere følelser. Har du prøvd terapi? Anonymkode: 39b2c...497 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.