AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg har gått årevis i behandling, men har aldri hatt kontakt med psykologen mellom timene. Har fått beskjed av andre på kontoret at det er greit å ringe om det er noe akutt, men psykologen har aldri snakket om det. Nå er jeg i stabil fase, men skal i en praktisk situasjon som jeg gjerne skulle snakket med psykologen om, men jeg har ikke time før tilstelningen skjer. Problemet jeg har er irrasjonelle reaksjoner for at jeg skal i samme tilstelning som min tidligere overgriper. Er det OK og ringe behandler og spørre om jeg kan få en kort samtale før tilstelningen? Eller ikke? Anonymkode: 752f6...56c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Så klart kan du ringe og spørre om psykologen har ledig tid i denne situasjonen. Anonymkode: d6de5...05b 0 Siter
emilie321 Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått årevis i behandling, men har aldri hatt kontakt med psykologen mellom timene. Har fått beskjed av andre på kontoret at det er greit å ringe om det er noe akutt, men psykologen har aldri snakket om det. Nå er jeg i stabil fase, men skal i en praktisk situasjon som jeg gjerne skulle snakket med psykologen om, men jeg har ikke time før tilstelningen skjer. Problemet jeg har er irrasjonelle reaksjoner for at jeg skal i samme tilstelning som min tidligere overgriper. Er det OK og ringe behandler og spørre om jeg kan få en kort samtale før tilstelningen? Eller ikke? Anonymkode: 752f6...56c Kan du sende psykologen en melding om at du trenger en liten prat og eventuelt hvorfor? Selv har det hendt at jeg et par ganger har ringt terapeuten, men har sendt han melding litt oftere. Da har han enten ringt eller svart via melding. Nå har jeg en avtale med han om at jeg kan ta kontakt hvis jeg trenger det (også helg, men det har jeg aldri gjort) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Takk for svar. Jeg kan ikke sende psykologen en melding da hun har kun privat mobil, så skal jeg ta kontakt må jeg ringe kontoret og spørre etter henne. Jeg har store kvaler for å ta kontakt utenom timene da jeg har hengt meg opp i at det skal en ikke gjøre. Jeg er også lite flink til å snakke, så er redd jeg ikke får frem det jeg trenger og dermed kaster vekk tiden til psykologen. Bare det å skrive de ordene jeg brukte i første innlegget mitt var vanskelig, så hvordan skal jeg forklare hva jeg trenger pr. telefon? Kan jo ikke ringe psykologen og så har jeg ingenting å si........ Anonymkode: 752f6...56c 0 Siter
emilie321 Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg kan ikke sende psykologen en melding da hun har kun privat mobil, så skal jeg ta kontakt må jeg ringe kontoret og spørre etter henne. Jeg har store kvaler for å ta kontakt utenom timene da jeg har hengt meg opp i at det skal en ikke gjøre. Jeg er også lite flink til å snakke, så er redd jeg ikke får frem det jeg trenger og dermed kaster vekk tiden til psykologen. Bare det å skrive de ordene jeg brukte i første innlegget mitt var vanskelig, så hvordan skal jeg forklare hva jeg trenger pr. telefon? Kan jo ikke ringe psykologen og så har jeg ingenting å si........ Anonymkode: 752f6...56c Rekker du å skrive til henne? Så kan hun ringe deg opp 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg kan ikke sende psykologen en melding da hun har kun privat mobil, så skal jeg ta kontakt må jeg ringe kontoret og spørre etter henne. Jeg har store kvaler for å ta kontakt utenom timene da jeg har hengt meg opp i at det skal en ikke gjøre. Jeg er også lite flink til å snakke, så er redd jeg ikke får frem det jeg trenger og dermed kaster vekk tiden til psykologen. Bare det å skrive de ordene jeg brukte i første innlegget mitt var vanskelig, så hvordan skal jeg forklare hva jeg trenger pr. telefon? Kan jo ikke ringe psykologen og så har jeg ingenting å si........ Anonymkode: 752f6...56c Gi beskjed til kontoret og spør om de kan be din behandler ringe deg opp for en kort samtale dersom h*n har anledning. Fortell dem hva det gjelder slik at din behandler er forberedt og vet at det kun dreier seg om noen minutter. Anonymkode: 3d8d7...332 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.