AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg har adhd og kompleks ptsd, og har gått på en kjempesmell. Jeg er på aap og går fast til psykolog og fysio to dager i uken, ellers har jeg ikke noe fast. Jeg sliter med angst, utmattelse, og mye smerter i kroppen pga anspenthet osv, og det er så vanskelig å gjøre fornuftige ting. Jeg har variert form, og noen dager kan jeg bruke en hel dag på å sette på en vaskemaskin, og andre dager klarer jeg å "ta hele huset". Jeg prøver å ta meg små turer ut for å få litt luft og inntrykk, men det kan gå dager mellom hver gang. Behandlere prøver å få meg til å "godta" at det er slik hverdagen min er nå, men jeg sliter med dårlig samvittighet fordi jeg er "lat".. Tidligere har jeg vært duracell-kanin og gjort mye om dagene. Jobbet, studert, trent, tatt meg av barnet++ Så hva gjør dere i løpet av dagen?😊 Anonymkode: a8958...faf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 Skrevet 15. oktober 2019 Prøver å håndtere livet mitt skriver lister, planlegger innkjøp, ringer sykehus, lege.. Anonymkode: eafb3...7ba 0 Siter
LAA Skrevet 15. oktober 2019 Skrevet 15. oktober 2019 Kjente meg igjen i noe av dette..litt andre symptomer, men en god del likt. Har egentlig også bare terapien fast. Får ikke sove heller.. Jeg gjør egentlig ingenting. Gråter mye..kjenner på hvor vondt det gjør. Skulle også gjerne selv hatt ideer og forslag.. Er jo så lite man klarer gjøre Men jeg har funnet noe glede i å rett og slett lese om mine egne problemer, prøve finne ut av meg selv. Låner bøker på biblioteket, leser artikler på nett. Har kjøpt en bok som jeg skal bruke til å skrive om dagen, pynter med klistremerker Jeg har også et prosjekt om å komme igjennom bibelen. Ellers er det ikke stort..er jo mennesker og relasjoner jeg ønsker meg og som er savnet 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 Skrevet 15. oktober 2019 Sliter med å finne mening. Jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, som også har vært diskutert kan være kompleks PTSD, siden de er ganske like egentlig (snakket med behandler om akkurat dette i dag), og jeg plages vel fra morgen til kveld. Spesielt akkurat nå når jeg ikke kan trene en gang. Jeg strikker litt, leser litt og ser mye på TV. Å lage seg middag er utrolig vanskelig å få til. Igjen særlig nå når jeg ikke kan trene og dermed mister motivasjon i forhold til kosthold også. Jeg føler meg veldig håpløs i alle fall. Og fortvilet. Går tom for ting jeg kan gjøre.. Anonymkode: 1f1c5...9ba 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. oktober 2019 Skrevet 15. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter med å finne mening. Jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, som også har vært diskutert kan være kompleks PTSD, siden de er ganske like egentlig (snakket med behandler om akkurat dette i dag), og jeg plages vel fra morgen til kveld. Spesielt akkurat nå når jeg ikke kan trene en gang. Jeg strikker litt, leser litt og ser mye på TV. Å lage seg middag er utrolig vanskelig å få til. Igjen særlig nå når jeg ikke kan trene og dermed mister motivasjon i forhold til kosthold også. Jeg føler meg veldig håpløs i alle fall. Og fortvilet. Går tom for ting jeg kan gjøre.. Anonymkode: 1f1c5...9ba Hva er det som gjør middagen så vanskelig? Å komme i gang? At du ikke vet hva du har lyst på? Du har ikke lyst på noe? Mat er jo viktig - hva om du prøver å lage en ukesmeny slik at du vet hva du skal ha til middag hver dag og sørger for å handle slik at du har det du trenger i huset? Ev. har Fjordland / Toro eller andre ferdigretter noen dager? Det er ikke noe nederlag det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 Skrevet 15. oktober 2019 4 minutter siden, Lillemus skrev: Hva er det som gjør middagen så vanskelig? Å komme i gang? At du ikke vet hva du har lyst på? Du har ikke lyst på noe? Mat er jo viktig - hva om du prøver å lage en ukesmeny slik at du vet hva du skal ha til middag hver dag og sørger for å handle slik at du har det du trenger i huset? Ev. har Fjordland / Toro eller andre ferdigretter noen dager? Det er ikke noe nederlag det. Det er vel både at jeg ikke ser mening i det/ Kommer ikke i gang. Har dårlig matlyst, bortsett fra på usunn mat. Trener mye så er tynn, men nå har jeg begynt å legge på meg siden jeg er skadet. Så blir det en ond sirkel. Jeg liker egentlig å lage mat, men. Jeg er jo alene hele tiden. Har hatt planer om å lage ukemeny, men siden jeg er skadet kan jeg ikke handle stort da jeg ikke klarer å bære det hjem. En dårlig livssituasjon har blitt verre siden trening som er det eneste jeg virkelig klarer å følge opp nå ikke går. Men det er jo bare midlertidig. Noen uker. Anonymkode: 1f1c5...9ba 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 28. oktober 2019 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har hatt svært mye glede av å lese i oppskriftsbøker som jeg har lånt på biblioteket eller kjøpt brukt for en billig penge. Har også sett mye etter oppskrifter på nettet. Mye godt å finne av sunn og god mat. Å lage mat er også min største hobby. Jeg lager de aller fleste middager fra bunnen av - svært lite Toro her i huset. Har bakt mine egne brød de siste 10 årene. Melder meg gjerne til å bake for andre. 1 Siter
aa-k-j Skrevet 29. oktober 2019 Skrevet 29. oktober 2019 Både matlaging og husarbeid er et ork. Jeg malte kjøkkenet alene og etter det har jeg vært sliten. Jeg ser på TV, har puslespill, lage bilder, litt strikking og av og til litt på besøk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.